Årsförsäkring med säsongsvarierat pris

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Är det nå'n som har lyckats att hitta vad det innebär i kronor, procent eller nå'n annan väl definierad enhet? (Ingenjören i mig gillar inte mycket, lite, ganska...)
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Jag vet vad det innebär i kronor, för min hoj, för mig. Jag vet dock inte vad du ska med den vetskapen till, ingenjör eller ej.
 

iceice

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2007
Ort
Järfälla
Hoj
Honda Firestorm, Aprilia RS 125
Jag vet vad det innebär i kronor, för min hoj, för mig. Jag vet dock inte vad du ska med den vetskapen till...
Jag vill förstå, om man med mitt brukarmönster (ställer på i slutet av april, ställer av i slutet av oktober), skall ha en årsförsäkring eller ej.
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Jag vill förstå, om man med mitt brukarmönster (ställer på i slutet av april, ställer av i slutet av oktober), skall ha en årsförsäkring eller ej.

Om det gäller de hojar din profil visar kan det väl knappast spela någon större roll?

Att sen tro att du skulle få ett svar på hur fb räknar så kan du nog tänka om då de knappast kommer redovisa det.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag vill förstå, om man med mitt brukarmönster (ställer på i slutet av april, ställer av i slutet av oktober), skall ha en årsförsäkring eller ej.

Jag betalade en försäkring för några år sedan halvårsvis, och hade helförsäkring. På sommarhalvåret betalade jag 2500 tror jag, och på vinterhalvåret 400 nånting. Det var inte värt att hålla på att srula med avställningar, eftersom att jag ändå hade i princip garageförsäkring halva året.
Och då kör jag från mars till november/december.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top