Kawasaki Ninja H2/H2R

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
När börjar de uppdaterade H2 säljas ute i världen. Hittar inga provkörningar ute på nätet än.

Tyvärr så finns dom inte till provkörning hos återförsäljarna, jävlig dåligt tycker jag. Dom kanske finns om du hittar en begagnad. Min nya som kommer i April fick jag betala en summa för att dom skull börja tillverka den överhuvudtaget. Det närmaste du kan komma är h2Sx fast det går inte ens att jämföra, sittställningen är ju mer upprättad på sx och chassiet är helt annat, samt vrid och styrka. Men för en touring hoj är den sjukt bekväm och snabb så inget illa om SX
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Hade kunnat vart en mysig film men musiken..... Fet hoj!

Ja jag vet vi alla har olika musiksmaker, jag gillar det mesta. Har videon med det vackra vislandet som kommer från motorn istället för musiken, men videon är lång, får se om jag orkar ladda upp den :)
 
Last edited:

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Tyvärr så finns dom inte till provkörning hos återförsäljarna, jävlig dåligt tycker jag. Dom kanske finns om du hittar en begagnad. Min nya som kommer i April fick jag betala en summa för att dom skull börja tillverka den överhuvudtaget. Det närmaste du kan komma är h2Sx fast det går inte ens att jämföra, sittställningen är ju mer upprättad på sx och chassiet är helt annat, samt vrid och styrka. Men för en touring hoj är den sjukt bekväm och snabb så inget illa om SX
Uttryckte mig lite klumpigt. Menade att jag inte hittar provkörningar och tester av media och andra ute i världen. Finns oftast något land där de får modellen innan den finns i svenska butiker.
Helt klart grym modell. Nu får den även bättre bromsar.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Oj då det va inte alls meningen att det skull uppfattas så, beklagar. Ja det är min film.

Vill bara öppna denna tråd för jag har haft hojen i 4 år och nu börjar folk hoppa ut och säga va är det en H2an och fota. Jag tänker eh den är ju fyra år gammal nu, ingen nyhet precis. Många tror att det är jag själv som har stylat den och byggt den. Inte många som tror att den kommer i detta utförandet ifrån fabriken ( ink många som kör hoj själv, dom verkar inte veta skillnaden på h2,h2r och nu blev det ännu mer komplicerat för folk med h2sx :glömdet)

Så nu skiter vi i vad det är för hoj och vilken kategori den hamnar i, utan koncentrerar oss på själva mästerverket från Kawasaki.

Misstänker att eftersom att det är en rätt ovanlig hoj så har folk knappt varit medvetna om den, utanför den lilla klicken av riktiga prestandaentusiaster, men den har börjat dyka upp lite då och då i tidningar och jämförelser nu tycker jag, så folk kan nog vara mer medvetna.
Jag var på god väg att köpa en när det kawa höll på som mest med sin hypebyggning, men sedan tappade jag sugen helt pga halvkåpan. :D Ja, och ett par saker till iofs...
Det florerade ju rykten om en R2, vilket sades vara en helkåpad renodlad sporthoj med kompressorn, men misstänker att ryktet kom från H2SX.

Anyway, mysig hoj det där. :D Och antagligen en av få sertieproducerade hojar som jag skulle känna "Nääääh, jag vill nog inte gasa mer nu" på. :hihi
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Vem/vilka kan flasha ecu:n här i sverige?
Hur är körställningen jämfört med en "riktig" sporthoj,är det lättare för en lång person att få plats på denna?.
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Uttryckte mig lite klumpigt. Menade att jag inte hittar provkörningar och tester av media och andra ute i världen. Finns oftast något land där de får modellen innan den finns i svenska butiker.
Helt klart grym modell. Nu får den även bättre bromsar.

Helt rätt bättre bromsar och kurv abs. Nej den lanseras i slutet av april eller början av maj, så kanske kommer något nu snart.
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Misstänker att eftersom att det är en rätt ovanlig hoj så har folk knappt varit medvetna om den, utanför den lilla klicken av riktiga prestandaentusiaster, men den har börjat dyka upp lite då och då i tidningar och jämförelser nu tycker jag, så folk kan nog vara mer medvetna.
Jag var på god väg att köpa en när det kawa höll på som mest med sin hypebyggning, men sedan tappade jag sugen helt pga halvkåpan. :D Ja, och ett par saker till iofs...
Det florerade ju rykten om en R2, vilket sades vara en helkåpad renodlad sporthoj med kompressorn, men misstänker att ryktet kom från H2SX.

Anyway, mysig hoj det där. :D Och antagligen en av få sertieproducerade hojar som jag skulle känna "Nääääh, jag vill nog inte gasa mer nu" på. :hihi

haha tro mig det har blivit många bromsspår av denna maskin :D
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Vem/vilka kan flasha ecu:n här i sverige?
Hur är körställningen jämfört med en "riktig" sporthoj,är det lättare för en lång person att få plats på denna?.

Tyvärr gör ingen det än. Men har kanske en kawa återförsäljare som ska börja göra det i Skåne. Annars får man skicka in den till brocks performance i use, känner några som har gjort det och den funkar bra.

Jag väger 104 kg och är 180 finns ingen hoj som jag sitter bekvämare på. Korat personer når också ner utan problem. Men man ska ha lite vikt på denna hojen tycker jag annars får den lätt vingar. Man sitter mer i hojen känns det som, inte på hojen som Ducati och den nya R1an. Lite som den nya Suzuki gsxr 1000r som också är jävligt fin, blev positivt överraskad av den faktisk.
 

Gearbox

Träffar apex med slumpmässig precision
Gick med
24 Feb 2010
Ort
Petersberg
Hoj
ZX10R
Nu har jag inte läst hela tråden men VÄRST ÄR BÄST, speciellt när det står Kawasaki på fanskapet.
 

Polizei

Nulli Secundus
Gick med
16 Jul 2010
Ort
Kalifatet
Hoj
ktm 1290 advr 2020 ktm 1290 superduke
Ser att många har både ecu-flash och pcv5, varför?
Decat system verkar vara ovanligt, hittar endast helsystem eller slipon.
Ett decat med slashcut slutrör hade varit nice:yoparty
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Ser att många har både ecu-flash och pcv5, varför?
Decat system verkar vara ovanligt, hittar endast helsystem eller slipon.
Ett decat med slashcut slutrör hade varit nice:yoparty

Ja för bättre mappning och enklare att ändra map, så kör man med pc5 annars måste man ju koppla uppe ecu till en dator för att ändra map, den sitter inte så lättillgänglig om vi säger så. Decat går inte för att caten om vi kallar den så, är fast svetsad på grenrören till avgassystemet, då måste du såg av den och svetsa ditt ett rakt rör. Det går men då kan du ju int byta om du ska besikta och tro mig den går ej genom med decat eller helsystem :D
 
Last edited:

RIder22

Ny medlem
Gick med
27 Mar 2019
Ort
A
Hoj
KTM
Hur blir det med besiktning om man flashar ecu'n? Räcker det om man slänger på ett orginalsystem?
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Hur blir det med besiktning om man flashar ecu'n? Räcker det om man slänger på ett orginalsystem?

Ja det ska räcka dom kollar ju inte effekten på hojen, dom kollar ju bara på ljudnivån och allt annat basic.

Har fått glada nyheter ut av en Kawa återförsäljare. Han hörde av sig till mig och sa att nu kan dom flasha ecun. Så sliper man bryta plomberingen på ecun och skicka den till USA. Så efter 100 mil servicen på min nya h2 carbon blir det fina grejor. Siktar mot 300 på bakjulet och topp runt 400 :banana:banana
 

Nicke81

Ny medlem
Gick med
17 Jun 2018
Ort
Härryda
Hoj
S1000rr
Jag går i tankarna att köpa en h2:a och har lite frågor.

Just nu är utbudet på begagnat lite dåligt så vad tycker ni att man ska betala för en 15-16?
Slutet av förra året har jag för mig att dom låg på ca 140k.

Finns det några typiska fel man ska hålla koll på?

Vilken årsmodell av 15-16 är bäst? Är det några skillnader?

@Devils Hur gick det med att flasha ECU:n i Sverige? För om/när jag köper så är ju detta ett måste om man ser till grafen på en bänkning av org.
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Ja det ska räcka dom kollar ju inte effekten på hojen, dom kollar ju bara på ljudnivån och allt annat basic.

Har fått glada nyheter ut av en Kawa återförsäljare. Han hörde av sig till mig och sa att nu kan dom flasha ecun. Så sliper man bryta plomberingen på ecun och skicka den till USA. Så efter 100 mil servicen på min nya h2 carbon blir det fina grejor. Siktar mot 300 på bakjulet och topp runt 400 :banana:banana

Hur har det gått med dina planer ?
Ris och ros med din nya hoj ?
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Undrar varför det överhuvudtaget inte kommer ut några provkörningar alls av den uppdaterade modellen i media, varken här eller utomlands? Inga tidningar har skrivit annat än pressmaterial.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Undrar varför det överhuvudtaget inte kommer ut några provkörningar alls av den uppdaterade modellen i media, varken här eller utomlands? Inga tidningar har skrivit annat än pressmaterial.

Det var inte tillräckligt lyxig bjudmat på presseventet?
Eller så är det för små ändringar för att tidningarna ska lägga så mycket tid på uppdateringen.
 

Juh@

Fanatisk GDS
Gick med
17 Feb 2004
Ort
Mölndal
Hoj
ZX10R-2011
Jag går i tankarna att köpa en h2:a och har lite frågor.

Just nu är utbudet på begagnat lite dåligt så vad tycker ni att man ska betala för en 15-16?
Slutet av förra året har jag för mig att dom låg på ca 140k.

Finns det några typiska fel man ska hålla koll på?

Vilken årsmodell av 15-16 är bäst? Är det några skillnader?

@Devils Hur gick det med att flasha ECU:n i Sverige? För om/när jag köper så är ju detta ett måste om man ser till grafen på en bänkning av org.

Lite sent svar, men ska man flasha så är https://www.woolichracing.com/products/kawasaki/h2/kawasaki-h2-ecu-flashing.aspx utmärkt. Har gjort det på min zx10r-2016.

Baggis att montera själv, sen kan du mappa/bänka hos vem du vill eller ladda ner färdiga mappar som andra gjort (inte lika bra).
 
Nyheter
Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Kör motorcykel som om du älskar livet!

Att värmen återvänder efter...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

1 av 5 byter hjälm för sällan

I Svedeas senaste kundunder...

Top