Kawasaki Ninja H2/H2R

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Kawasaki Ninja H2/H2R
Blir Besviken att det inte finns en tråd om kungen av alla sporhojar Kawasaki Ninja H2. Jag får skapa en då.

Jag har ägt dom flesta nya sporthojar. Senast var panigale v4s som jag tyvärr kraschade och skada mig. Men min H2 har jag aldrig haft tanken på att sälja och ägt längst av alla hojar jag har ägt. Nu när jag har återhämtat mig ifrån mina skadorna och den nya säsongen närmar sig, har jag lagt ut min H2 på försäljning. OBS ändas för att jag har köpt den nya H2 carbon 2019 modellen :) som jag ska få slutet av april.

Har ägt min H2 i 4 år och det är den roligaste hojen jag någonsin har kört. Vi får se hur den nya carbon model blir:rock Så ni som undrar något eller vill dela med er av denna underbara maskin är välkomna!!!!!!

41309729_274032536550432_188321261845519947_n.jpg
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot

Ja fast denna tråden ska vara från en ägares perspective, inte info från nätet. Delar,utrustning, service mm. Eller om någon funderar på att köpa en och undrar en massa, då kan vi som äger eller har ägt svara, samt hjälpa. Jag kommer uppdatera så fort jag får min carbon 2019 en av 120 i hela välden. Den kommer med 231hk/243hk med ramair och 141nm, helt sinnessjukt med tanken på att den jag har nu är sjuk snabb :rock
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Men , är H2´n en sporthoj ?
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Nää Touring hoj

haha touring, du vet inte vad du pratar om. Du tror väl H2SX är samma som H2 (H2SX är touring version av h2). Testa en och återkom.

- - - Updated - - -

Men , är H2´n en sporthoj ?

Ja mer sporthoj finns det nog inte. kanske ingen ban hoj. men tro mig den går att köra med i svängar också. den våldtar dom flesta Sporthojarna. Hur vet jag det, jo jag har ägt nästa alla nya sporthojar. Många har inte ens fått chansen att provköra en h2a och tror dom är klumpiga, men så fel man kan ha. Många som aldrig har kört H2 an och nu menar jag inte h2 SX och NEJ det är inte samma hoj fast den har h2ans motor.
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Hypersport är den klassad som, för att våra 1000cc sporthojar inte ska bli förnedrade. Den hojen som kom närmast i körglädje likt h2 var ducatin v4s men den va ju 1100cc så är det inte heller en sporthoj då ? Vist kunde jag ta kurvorna några kmh snabbare med v4an. Sen om vi ska diskutera banhojar är det en helt annan femma. Då hade jag nog valt min Yamaha r1 2016.
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
IMG_2813.JPG
vackra maskiner, men nr1 Ninja självklart :tungan
 
Last edited:

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Jag har inte lyckats hitta en H2 att provköra under intressanta förhållanden, men jag håller nog med dig om H2SX, den kändes väldigt välkammad och i botten var den rätt slö.
Jag tror de flesta inte räknar H2 som en sporthoj på grund av vikten och ramen, mer av en produktionsprototyp för ny hojteknik. Men en kul sådan.
Jag skulle gärna ha en helkåpad med matchvikt på 200 kg.
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
Provkörde H2 SX vilket så klart inte är samma hoj. Men den kändes oerhört strypt. Det bekräftas också av de bänkningar och grafer jag sett. H2 måste bara kännas mer kraftfull i motorn, och är också något tiotal kilo lättare. Uppgraderade 2019 måste vara galen. :)

Att de går att trimma lätt är en stor bonus. Hoppas få äga en H2a någon gång :)

Devils Eyes, har du någonsin kört en SX?
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Provkörde H2 SX vilket så klart inte är samma hoj. Men den kändes oerhört strypt. Det bekräftas också av de bänkningar och grafer jag sett. H2 måste bara kännas mer kraftfull i motorn, och är också något tiotal kilo lättare. Uppgraderade 2019 måste vara galen. :)

Att de går att trimma lätt är en stor bonus. Hoppas få äga en H2a någon gång :)

Devils Eyes, har du någonsin kört en SX?

Hej,

ja jag har kört SX också och det är stor skillnad på modellerna. Men det är samma sak med h2 den är också rätt stryp från fabrik. SX modell med helsystem och en ecu flash får 240hk på bakhjulet, haha en touring version som piskar alla sporthojar rätt kul ändå. H2 med helsystem och ecu flash får run 270-300 samt har lika mycket vrid som en hd 138nm medans en vanlig sporthoj ligger på 113 max.

Så om man gillar snabba motorcyklar måste man provköra H2 någon gång annars missar man något oförglömligt.

Den nya modellen är optimerad så den ska ha 300 hk på bakhjulet och 141nm i vrid rätt stört, mend en h2 teleporterar man sig känns det som. Så att såga Kawasaki ninja h2 är en touring mc, då är man rätt efter i utveckling.

Jag kommer uppdatera er som är intresserad av denna maskin så fort jag får min carbon.
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Jag har inte lyckats hitta en H2 att provköra under intressanta förhållanden, men jag håller nog med dig om H2SX, den kändes väldigt välkammad och i botten var den rätt slö.
Jag tror de flesta inte räknar H2 som en sporthoj på grund av vikten och ramen, mer av en produktionsprototyp för ny hojteknik. Men en kul sådan.
Jag skulle gärna ha en helkåpad med matchvikt på 200 kg.

Vikten är inget problem den väger 238kg från fabrik, byter du bara till helsystem vilket man måste så har du 220-215kg, samt till carbon fälgar. Men då har du en mc som väger 215 kg med 250-280 hk på bakhjulet. Tro mig då vill du ha mer vikt för den ska vara stabil. Min Ducati v4s vägde 190 kg med 214 hk och den va rätt svajig i ramen speciellt när det blåste.

Ja vissa saknar kåpan undertill, men den smälter om man har den tyvärr. Jag tycker det är vackert när man ser hela avgassystem lysa rött av värmen :yoparty så för mig funkar detta utseendet.

Sen är ju smaken olika antagligen gillar man den eller så tycker man den är full så är det med allt. Men ser mycket klumpigare ut på bild än i verkligheten.
 
Last edited:

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Hej,

ja jag har kört SX också och det är stor skillnad på modellerna. Men det är samma sak med h2 den är också rätt stryp från fabrik. SX modell med helsystem och en ecu flash får 240hk på bakhjulet, haha en touring version som piskar alla sporthojar rätt kul ändå. H2 med helsystem och ecu flash får run 270-300 samt har lika mycket vrid som en hd 138nm medans en vanlig sporthoj ligger på 113 max.

Så om man gillar snabba motorcyklar måste man provköra H2 någon gång annars missar man något oförglömligt.

Den nya modellen är optimerad så den ska ha 300 hk på bakhjulet och 141nm i vrid rätt stört, mend en h2 teleporterar man sig känns det som. Så att såga Kawasaki ninja h2 är en touring mc, då är man rätt efter i utveckling.

Jag kommer uppdatera er som är intresserad av denna maskin så fort jag får min carbon.

Jag har oso tittar på en carbon sjuka hojar:tummenupp
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Vikten är inget problem den väger 238kg från fabrik, byter du bara till helsystem vilket man måste så har du 220-215kg, samt till carbon fälgar. Men då har du en mc som väger 215 kg med 250-280 hk på bakhjulet. Tro mig då vill du ha mer vikt för den ska vara stabil. Min Ducati v4s vägde 190 kg med 214 hk och den va rätt svajig i ramen speciellt när det blåste.

Ja vissa saknar kåpan undertill, men den smälter om man har den tyvärr. Jag tycker det är vackert när man ser hela avgassystem lysa rött av värmen :yoparty så för mig funkar detta utseendet.

Sen är ju smaken olika antagligen gillar man den eller så tycker man den är full så är det med allt. Men ser mycket klumpigare ut på bild än i verkligheten.

Jag tillhör förvisso de där konstiga typerna som inte har något emot att hojen rör sig under mig, sålänge den är dynamiskt stabil.
Och jag gillar hela grejen med H2, och önskar att fler tillverkare gjorde linknande saker och flyttade gränser lite mer.

Jag har aldrig kört H2 eller H2R så jag kan inte direkt uttala mig om hur de är att köra, och hur sportiga de upplevs när man faktiskt sitter i sadeln, och det är ju det som räknas. Men siffrorna för dem placerar dem i samma hojsegment som ZZR1400 och HAyabusa, lite tyngre hojar byggda mer för stabilitet i hög fart rakt fram, men de skäms ändå inte för sig när det svänger. Och de flesta räknar inte rikigt det segmentet som sport, eller ja, sporthojsåkarna räknar det inte. I princip alla andra gör nog det. :hihi (och i ärlighetens namn, antagligen en god mängd av sporthojsåkarna med)

Men, oavsett vad man kallar hojen så tycker jag om konceptet, och hoppas kawa släpper fler hojar på plattformen. Och så fort jag får tillfälle tänkte jag provköra en. :D
 
Last edited:

Bennybira

Medlem
Gick med
17 Jul 2015
Ort
Hemma
Hoj
Japan
ett styck videoklipp

Tja! Du som filmat eller?
Ärligt talat såg den mysig ut på lite mindre landsvägssvängar. Men skulle inte vilja konka 100kg extra upp för ett bergspass eller någon knixig skogsväg. (Länge leve stor-motarder)

Men jag måste ifrågasätta att du "försvarar" ditt hojval så förbannat aggressivt.
Ingen har sagt att den är ful eller dålig. Så tagga ner lite? :) Stirra dig inte blind på kategorier.
h2x är precis vad den kallas en "hypersport" precis på samma sätt som diverse hyperbilar som blir ifrånåkta av nån kitkar för 1/10 av priset på många banor. (exempel Veyron vs 911 gt3 / turbo)
 

Ferox

Sporthojsnörd
Gick med
10 Oct 2013
Ort
Malmö
Hoj
FZ-6 Fazer, Versys 650, SV1000S
När börjar de uppdaterade H2 säljas ute i världen. Hittar inga provkörningar ute på nätet än.
 

Devils Eyes

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2010
Ort
S
Hoj
Ninja H2, Ducati V4s skrot
Tja! Du som filmat eller?
Ärligt talat såg den mysig ut på lite mindre landsvägssvängar. Men skulle inte vilja konka 100kg extra upp för ett bergspass eller någon knixig skogsväg. (Länge leve stor-motarder)

Men jag måste ifrågasätta att du "försvarar" ditt hojval så förbannat aggressivt.
Ingen har sagt att den är ful eller dålig. Så tagga ner lite? :) Stirra dig inte blind på kategorier.
h2x är precis vad den kallas en "hypersport" precis på samma sätt som diverse hyperbilar som blir ifrånåkta av nån kitkar för 1/10 av priset på många banor. (exempel Veyron vs 911 gt3 / turbo)

Oj då det va inte alls meningen att det skull uppfattas så, beklagar. Ja det är min film.

Vill bara öppna denna tråd för jag har haft hojen i 4 år och nu börjar folk hoppa ut och säga va är det en H2an och fota. Jag tänker eh den är ju fyra år gammal nu, ingen nyhet precis. Många tror att det är jag själv som har stylat den och byggt den. Inte många som tror att den kommer i detta utförandet ifrån fabriken ( ink många som kör hoj själv, dom verkar inte veta skillnaden på h2,h2r och nu blev det ännu mer komplicerat för folk med h2sx :glömdet)

Så nu skiter vi i vad det är för hoj och vilken kategori den hamnar i, utan koncentrerar oss på själva mästerverket från Kawasaki.
 
Last edited:
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top