Pris för ventiljustering Suzuki Gsxr 750 (Verkstad)?

Bronk92

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2018
Ort
Örkelljunga
Hoj
Smc Wildcat 500 Quad/Supermoto
Tjenare!
Till helgen ska jag åka och titta på en Gsxr 750 årsmodell 2000 som har rullat 5300 mil. Säljaren (mc-handlare) säger att ventiljustering ej är gjord vid senaste service, således är det dags eftersom intervallen är ca. 2500 mil. Att kolla ventilspelet är ju inga konstigheter, en kopp kaffe, lite svordomar och ett bladmått så är den saken klar. Det jag undrar är vad det brukar landa på i pris för att justera dvs. schimsa ventilerna hos en någorlunda kompetent verkstad, om man själv plockat av ventilkåpa osv. så att allt är tillgängligt. Någon med en liknande hoj som gjort det och kan säga ungefär vad det brukar landa på?

Tack på förhand! :):D
 

Q_Ball_Racing

Gasar hellre än bra
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Eneryda
Hoj
2014 stormtrooper 1000
vet ej pris...men kan nästan lova att veronas mc i ljungby är billigaste auktoriserade verkstaden....
aldrig fått ventiler justerade....... men service har jag alltid fått pris på ca hälften av vad andra verkstäder velat ha.
plus att dom är kanon att ha att göra med och alltid jätte bra och håller det dom sagt..
 

HayabusaMan

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Aug 2012
Ort
Dalarna
Hoj
Hayabusa Gen 1, Turbo
Tycker då borde väl handlaren fixa detta innan leverans. Ingen konst för dem. Bra val av hoj iaf!
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Betalade ca 7000kr för stor service vid 2400 mil på GSX1300R, ingen ventil behövde justeras.
Betalde ca 10000kr för stor service vid 6000 mil på Sprint RS, tror det var 4 ventiler som behövde nya shims.
Båda på Johans MC Hisings Backa hösten 2018.
Men det enklaste är att be handlaren göra jobbet. Så får du veta vad hen vill ha.
 
Last edited:

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Det är inte raketforskning, har du kommit så långt att ventilkåpan ligger löst bredvid så har du ju gjort 80% av jobbet. Bladmått kostar en tjuga eller så, och det är ju långt ifrån säkert att något ens behöver åtgärdas.

Pruta hårt, och gör jobbet själv, det är mitt tips :tummenupp
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Det är inte raketforskning, har du kommit så långt att ventilkåpan ligger löst bredvid så har du ju gjort 80% av jobbet. Bladmått kostar en tjuga eller så, och det är ju långt ifrån säkert att något ens behöver åtgärdas.

Pruta hårt, och gör jobbet själv, det är mitt tips :tummenupp
Tänkte skriva samma sak efter att läst trådskaparens inlägg...

Att byta shims är inget svårt!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Bronk92

Ny medlem
Gick med
27 Nov 2018
Ort
Örkelljunga
Hoj
Smc Wildcat 500 Quad/Supermoto
Tackar så mycket för alla svar! Nu blev det inte att jag köpte denna hojen då det inte riktigt var hojen för mig..
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Men, va i h-vete! Nu får vi kanske aldrig veta hur ventilerna står på den gixxern!!
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Betalade ca 7000kr för stor service vid 2400 mil på GSX1300R, ingen ventil behövde justeras.
Betalde ca 10000kr för stor service vid 6000 mil på Sprint RS, tror det var 4 ventiler som behövde nya shims.
Båda på Johans MC Hisings Backa hösten 2018.
Men det enklaste är att be handlaren göra jobbet. Så får du veta vad hen vill ha.

Jösses, och jag har hört att VFR 800 är något av det dyraste så går att serva... Fick prisförslag på 8500 för 2400-mil från Hondaverkstad men löste det på annat håll.
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top