Ladakh

Kaffemannen

Medlem
Gick med
17 Apr 2015
Ort
Mitt i skogen
Hoj
Triumph Sprint + en hög cyklar
Också nyfiken!! Prislapp på resan också? :crash

Nä, någon prislapp på resan tänker jag inte räkna ihop!
Men lite priser så du kan uppskatta vad det skulle kosta dig kan jag bistå med
Flyg Stockholm - New Delhi T&R med bra flygtider 4 500 - 5 000 kr.
Nattbuss Delhi - Manali T&R 550 kr.
Hyra Royal Enfield 350 ca. 200 kr/dag. Finns både billigare och dyrare
Övernattning i plåtskjul 25-40 kr per person
Hotell i "städerna 200 kr och uppåt per rum. inga problem att hitta billigare.
Mat. Du klarar dig gott på 100 kr/dag. mindre om du vill, mer om du vill.
Öl. Inte mycket! Dels för att iaf jag inte blir det minsta sugen på öl på dessa höjder, dels för att Kingfisher är i det närmaste odrickbart...
Visum 800 kr internationellt körkort 300 kr.
Bara att börja räkna!
Vi gjorde en massa extragrejer så prislappen drog iväg en del...
 

Kaffemannen

Medlem
Gick med
17 Apr 2015
Ort
Mitt i skogen
Hoj
Triumph Sprint + en hög cyklar
Royal Enfield 350 körde vi, inte helt nya direkt men okej. Funkade utmärkt, en pyspunka var enda störningen. Och en av hojarna drog en del olja. Inga fartmonster direkt... Men ska man korsa en bäck eller annat surhål så var det bara att peta i etta och puttra över.
Människorna är helt underbara, pratsamma, trevliga och hjälpsamma. vill gärna vara med på bild tillsammans med långa stora nordbor...

Vi körde Manali - Leh - Khardung La och tillbaka. och puttrade runt Manali en del, Solang Valley och Kullu.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Royal Enfield 350 körde vi, inte helt nya direkt men okej. Funkade utmärkt, en pyspunka var enda störningen. Och en av hojarna drog en del olja. Inga fartmonster direkt... Men ska man korsa en bäck eller annat surhål så var det bara att peta i etta och puttra över.
Människorna är helt underbara, pratsamma, trevliga och hjälpsamma. vill gärna vara med på bild tillsammans med långa stora nordbor...

Vi körde Manali - Leh - Khardung La och tillbaka. och puttrade runt Manali en del, Solang Valley och Kullu.

Det lätt väldigt spännande:)

Hade ni förbokad cyklarna innan ni åkte lr gjorde ni där på plats?

Är det svårt att få ta tag i en offroad 600cc?
 
Last edited:

Kaffemannen

Medlem
Gick med
17 Apr 2015
Ort
Mitt i skogen
Hoj
Triumph Sprint + en hög cyklar
Det lätt väldigt spännande:)

Hade ni förbokad cyklarna innan ni åkte lr gjorde ni där på plats?

Är det svårt att få ta tag i en offroad 600cc?

Vi råkade boka&betala cyklarna i New Delhi några dagar i förväg. Jag rekommenderar att göra som vi tänkt och fixa allt på plats i Manali. Då kan du känna, klämma på hojen och kanske pruta lite. Indien är Indien och det blir inte alltid som man tänkt... Det finns hur många mcuthyrare som helst i Manali så inga problem att hitta en hoj.

Svårt att få tag i en offroad 600?
Tja, allting går ju heter det, och Indierna säger ofta att ingenting är omöjligt. Men att leta efter en offroad 600 att hyra är inget jag skull ödsla tid på... Glöm det helt enkelt!
Däremot finns ju Royal Enfield Himalayan! Finns också nästan överallt och verkar vara en helt okej offroadstukad hoj. Inte störst eller snabbast men det behövs inte heller.
1 himalayan.jpg
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Vi råkade boka&betala cyklarna i New Delhi några dagar i förväg. Jag rekommenderar att göra som vi tänkt och fixa allt på plats i Manali. Då kan du känna, klämma på hojen och kanske pruta lite. Indien är Indien och det blir inte alltid som man tänkt... Det finns hur många mcuthyrare som helst i Manali så inga problem att hitta en hoj.

Svårt att få tag i en offroad 600?
Tja, allting går ju heter det, och Indierna säger ofta att ingenting är omöjligt. Men att leta efter en offroad 600 att hyra är inget jag skull ödsla tid på... Glöm det helt enkelt!
Däremot finns ju Royal Enfield Himalayan! Finns också nästan överallt och verkar vara en helt okej offroadstukad hoj. Inte störst eller snabbast men det behövs inte heller.
View attachment 450942

En sån funkar väl:) I och med att den är så vanlig i Indien borde inte heller vara så svårt få ta reservdelar om behov skulle uppstå:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top