Google maps med MC-vägar runt Stockholm

kf7

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2017
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000R -17
I väntan på vår har jag satt upp en google maps med MC-vägar runt Stockholm, med mål att lätt kunna ladda in i mobil/GPS. Nuvarande samling på denna länk, yours for the taking:

https://drive.google.com/open?id=14qbjr_6An6x2L0KHteN2m8EYk1BHinPO&usp=sharing

Går att komma åt via 'your places' -> 'maps' i google maps i mobilen om man sparat den på sitt google konto online. Verkar inte finnas stöd i maps att läsa in direkt som en vägbeskrivning, så man får skapa en rutt som går längs den väg man vill åka

Thoughts? Vad finns det mer för vägar runt Sthlm som bör läggas in?
 

Ballistic

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Thrux R
Bra idé! Är det vägar du kört själv och kan rekommendera eller något som du har markerat baserat på hur vägarna ser ut på gmaps?

Anledningen till att jag frågar beror väl främst på vägen du markerat som går genom Kagghamra, mellan 225:an och Skanssundsvägen på Södertörn. Sist jag åkte där kunde man knappt hålla styrfart så jag skulle väl inte kalla det för MC-väg annat än för endurofolk och knappt ens då eftersom den går genom ett tomtområde. Man blir ju sugen på att ta sig en tur och testa ut vägarna till våren men om många andra håller samma skick som den så blir det ju inte så värst intressant tyvärr.

Edit: Jag åkte den idag och den är nu helt nyasfalterad.
 
Last edited:

kf7

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2017
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000R -17
Just nu är en samling vägar som rekommenderats på olika forum/websidor. Inte kört alla själv, så är något av en hit-and-miss speciellt söder om stan

Anyhow, plockar bort Kagghamravägen, så har vi något mer kvalité på kartan :tummenupp
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Kul. Gjort ett försök med samma sak för ett par år sen, var jäkla meck då och fick det aldrig att funka riktigt. Förvånad över att Google maps inte kan vara mer intuitiv och lättjobbat när det gäller sånt här. Men kanske ska ge det ett nytt försök då :)
 

kf7

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2017
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000R -17
Fortfarande förvånansvärt krångligt att få det att fungera rätt, men när de väl är inlagda är rutterna lätta att komma åt i mobilen och kan delas publikt utan problem
 

pimpelgas

Ute å cyklar..
Gick med
20 Jun 2019
Ort
Stockholm
Hoj
rsv4, gsxr1000
Stort tack, har haft grymt mycket nytta av denna när jag utforskat småvägar på norrsidan i sommar! :tummenupp
Vill bara tipsa om ett alternativ, vill man slippa rakan (Frösundavägen) mellan Lindholmen/Orkesta och Frösunda så kan man följa skyltarna mot Stolp-Ekeby och köra Orkestavägen som är smal och kurvig istället!
 

N0sn

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2020
Ort
Uppsala
Hoj
Honda CB650F -15
Tjena,

Var tvungen att skapa ett konto bara för den här tråden. Fantastisk samling av vägar. Jag upptäckte kartan efter jag ställt av hojen för säsongen. Blir att köra många av vägarna norr om Stockholm när snön... jag menar saltet försvinner!

Har du tänkt att hålla kartan uppdaterad ifall du får förfrågningar att lägga till en väg?
Den korta sträckan Skeberga till Morkarla är en kort och busig väg som ger en bra rutt förbi de redan markerade vägarna runt Alunda. Samt de flesta vägarna väster om Uppsala är riktiga gobitar med bra sikt genom kurvorna, kan komma med mer detaljer när säsongen börjar igen!
 

kf7

Ny medlem
Gick med
24 Sep 2017
Ort
Stockholm
Hoj
BMW S1000R -17
Bra att det kommer till använding :tummenupp

Tanken är att hålla den uppdaterad framöver - Orkestavägen och Skeberga-Morkarla båda inlagda!

@N0sn, har du gpx/kml koordinater för vägar kan jag lägga in dem i batch, annars kan du lista dem i ett DM
 

Fimpen

Med rännskita och nedförsbacke, just saying....
Gick med
7 Aug 2015
Ort
Garage
Hoj
GSX-R
Bra skit! Nu jävlar blir de fan åka av i sommar ??
 
Gick med
3 Oct 2003
Ort
Sthlm
Hoj
ZX9R -> R1 -> KTM 660 -> 900 SS + 701 SM
Hur sparar man kartjäveln? :gnissla Sanslöst att Google Maps ska vara så otydliga så man ska behöva fråga det men på desktop hittar jag inte spara hur jag än provar runt? :huvet
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top