MC larm

fredsknekt

Ny medlem
Gick med
10 Feb 2019
Ort
Öjebyn
Hoj
Honda cb750 sevenfifty 1999
Någon som har tips på något bra fjärrstyrt larm för motorcykel.
Har tittat lite på Scorpions larm och olika kina larm som tex xl24 och xlmoto med mera säljer men det känns lite väl epigt. Vill dessutom inte att larmet tjuter direkt någon råkar ta i hojjen.
 

wonderwizard

Tjuvjägare
Gick med
29 Oct 2003
Ort
Mörarp
Hoj
R1 2016
jag har 2 larm som ligger

ett spyball, nytt & oanvänt
ett touch guard, använt en sommar

båda har nog 10 år på nacken.. men 200 / st kan dom nog vara värda
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
fredsknekt skriver
Citat: "Vill dessutom inte att larmet tjuter direkt någon råkar ta i hojjen. "

Hur lång fördröjning vill du ha innan larmet går ? 1 s, 1 minut, 10 minuter, 10 timmar eller ?
Är iden att du ska få larmet direkt och om du inte är på plats för att "intervjua buset" inom x minuter, ja då går larmet och "buset" märker att den är larmad ?
 

Raderad medlem 51742

Guest
Jag köpte Scorpio Ride, men det det kan jag INTE rekommendera. Förmodligen det mest avancerade larmet på marknaden, med GPS-positionering, fjärrstyrning via app och fjärrkontroll, skaksensor, aktiverbar proximity sensor (larmar om någon går för nära) osv. Problemet var att jag aldrig fick det att fungera tillfredsställande. Tillförlitligheten var inte tillräckligt bra, vilket resulterade i ständiga falsklarm (ibland blev jag tokspammad med SMS, ibland gick även sirenen igång) och att larmet ibland inte aktiverades alls.

Efter en lång process med tre utbytesenheter och alla möjliga typer av försök med mjukvaruupdateringar m.m. från supporten gav jag upp och konstaterade att produkten helt enkelt var en allt för undermålig konstruktion från början. Det gick inte att få den att fungera bra.

Har sneglat lite på denna svenska produkt som kanske kan vara ett alternativ, dock har jag inte testat den. Dock är det enbart GPS-tracker med SMS-larm, ingen siren om jag förstått det hela rätt:
https://axtech.se/redknows-plus-gps-tracker/
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top