Course Alpha Pro

risv

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2019
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen ännu
Någon som har erfarenhet av skinnställ från XL Moto, Course Alpha Pro?

Är det säkert? verkar vara riktigt bra pris och perforerad framsida
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Jag har detta stället och är ganska nöjd. Känns robust och sitter bra, tänk dock på att storlekarna är väldigt små.

Säkert skall det vara, vet dock inte skillnaden på detta och ett kvalitet ställ.

Värt att notera att min ena knäpuck sitter helt fel, båda "pekar" höger vilket gör att vänster puck sitter väldigt snett. Någon felkonstruktion gissar jag, dock är det inget som stört mig och tänker att små saker som detta är något man får räkna med när de ligger på det priset det gör.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jag har detta stället och är ganska nöjd. Känns robust och sitter bra, tänk dock på att storlekarna är väldigt små.

Säkert skall det vara, vet dock inte skillnaden på detta och ett kvalitet ställ.

Värt att notera att min ena knäpuck sitter helt fel, båda "pekar" höger vilket gör att vänster puck sitter väldigt snett. Någon felkonstruktion gissar jag, dock är det inget som stört mig och tänker att små saker som detta är något man får räkna med när de ligger på det priset det gör.

Ehh...pucken sitter ju med kardborreband, precis som alla puckar.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Dåligt formulerat av mig då, hela knät är vänsterställt. Dvs, spelar ingen roll om man flyttar pucken. Det har jag uppenbarligen provat :D

Är ju ofta en större yta kardborre än själva pucken, för att kunna flytta runt den. Illa om det inte räcker.
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Är ju ofta en större yta kardborre än själva pucken, för att kunna flytta runt den. Illa om det inte räcker.

Nu är stället så jag inte kommer åt det så kan inte ta bild. Men det är tydligt att det blivit fel. Pucken sitter så långt ner det går till höger men är mer än en DM fel. :D
 

risv

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2019
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen ännu
Du borde ju kunna få reklamera det. Hur mycket gick du upp i storlek? de har en tabell på sin hemsida på xl moto och enligt den ska jag ha 52, osäker om man ska följa det eller gå upp en storlek
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Nu är det några år för sent :D

Jag är 1.89 och väger 92 kg. Har storlek 62 om jag mins rätt.
 

risv

Ny medlem
Gick med
5 Feb 2019
Ort
Uppsala
Hoj
Ingen ännu
Haha jäklar! Enligt tabellen ska jag ha 52, är 190 och väger 83 kg om man läser på bröstmått/midja etc.
Får nog testa i butik!
 

Mjölnaren75

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Aug 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Sym 200 Yoyride
Känns som att de ställen är för stora i midjan för dig (98 cm har du knappast vid 83 kg va?)
 

perhu

Medlem
Gick med
11 Mar 2004
Ort
Upplands Väsby
Hoj
Speed Triple R & Versys 650
Några mer erfarenheter om dessa? 183cm 83kg, vilken storlek gäller då? Tack på förhand!
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Nu är det några år för sent :D

Jag är 1.89 och väger 92 kg. Har storlek 62 om jag mins rätt.
Det måste ju fladdra som ett regnställ ungefär? :va Jag är 193 lång och väger 88 kg, hyggligt tränad, och jag har 54 på både mitt delade Dainese och Spyke helställ, och jag tycker att framförallt Dainese är väl stort i midjan, Spyke är lite trångt i armhålorna dock.
 

RN

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Aug 2015
Ort
Stockholm
Hoj
Honda VFR 800 2006
Ta storlekssiffror med en skaplig nypa salt när du jämför olika märken

Skickat från min H8324 via Tapatalk
 

lolrazz

Medlem
Gick med
13 Aug 2015
Ort
Växjö
Hoj
Suzuki GSXR 1000, 2011
Det måste ju fladdra som ett regnställ ungefär? :va Jag är 193 lång och väger 88 kg, hyggligt tränad, och jag har 54 på både mitt delade Dainese och Spyke helställ, och jag tycker att framförallt Dainese är väl stort i midjan, Spyke är lite trångt i armhålorna dock.

Det är ett kinaställ och är efter deras mått. Det sitter perfekt.
 

TheMiniPig

Ny medlem
Gick med
25 Jun 2019
Ort
Linköping
Hoj
Derbi Senda (50cc)
Jag har även tänkt på att införskaffa mig detta skinnställ när jag tar A1 kortet men undrar om det går att byta ut de "tunna invändiga höftskydden" till ett par CE certifierade eller om det inte finns några försydda fickor för det. Sedan så undrar jag även om det går att byta ut de CE certifierade mot CE level 2 skydd. Tack på förhand!
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Jag har även tänkt på att införskaffa mig detta skinnställ när jag tar A1 kortet men undrar om det går att byta ut de "tunna invändiga höftskydden" till ett par CE certifierade eller om det inte finns några försydda fickor för det. Sedan så undrar jag även om det går att byta ut de CE certifierade mot CE level 2 skydd. Tack på förhand!

Köp min Dainesekostym istället, så kan jag uppgradera till ett med airbag

Stlk 50. Slitna knäpuckar medföljer
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top