Sidan 28 av 29 FörstaFörsta ... 32223242526272829 SistaSista
Resultat 541 till 560 av 569

Ämne: Elhojar

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Josef Visa inlägg
    Annan lack men allt annat verkar stämma med denna:
    https://www.alibaba.com/product-deta...15c166d2AKSMmG

Det hälper dock föga när anonnsören inte verkar kunna bestämma sig om effekten. Allt från 1500-8000W nämns.
    Jag gillar också den silverfärgade hojen som verkar ha dubbla ljuddämpare i jätteformat. Mycket nödvändigt på en elhoj...
    Stilen verkar vara någon kombination av Z1000SX och Ninja 300, så de stora burkarna är stulna från SXen.

Blicken framför allt! Josefs avatar
    Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59
    Citat Ursprungligen postat av BrooklynS Visa inlägg
    Nja, tänkte nog att den typen av hojar brukar köpas i parti om 50 för 5000kr/st...
    Jag tror nog man får ge minst det dubbla och troligen ännu mer om det verkligen är Boschmotor och Panasonicaccar. Plus frakt och tull och moms. Och sedan ska det reggas och man ska ha råd att hantera reklamationer. Lägg till att importören ska äta så börjar priset se rätt bra ut. En Zero kostar väl nära 10x så mycket?

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Jag tror nog man får ge minst det dubbla och troligen ännu mer om det verkligen är Boschmotor och Panasonicaccar. Plus frakt och tull och moms. Och sedan ska det reggas och man ska ha råd att hantera reklamationer. Lägg till att importören ska äta så börjar priset se rätt bra ut. En Zero kostar väl nära 10x så mycket?
    Jo absolut, men chansen är ju stor, för att inte säga överhängande, att det är "BOSCH" motor och "Panasonic" accar... och "CE"-märkning förstås.
    Buy quality, cry once.

Full gas spar tid irishs avatar
    Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Har du sedan länge tröttnat på blek design av dagens hojar och drömmer av en riktig steampunk-hoj?
    Får sittpositionen på en sporthoj dig att känna som om du ligger på en baden-baden?
    Har du eller din partner lite mindervärdeskomplex eller helt enkelt bara vill ha en rejäl fallos-symbol där det normalt sett sitter en tråkig metallklump till motor?

Räds ej längre utan glädjes för Curtiss har svaret med sin Hades!
    Improvise, adapt, overcome.

Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Citat Ursprungligen postat av irish Visa inlägg
    har du sedan länge tröttnat på blek design av dagens hojar och drömmer av en riktig steampunk-hoj?
    Får sittpositionen på en sporthoj dig att känna som om du ligger på en baden-baden?
    Har du eller din partner lite mindervärdeskomplex eller helt enkelt bara vill ha en rejäl fallos-symbol där det normalt sett sitter en tråkig metallklump till motor?

Räds ej längre utan glädjes för curtiss har svaret med sin hades!
    frän!!!
    [https://www.facebook.com/magnus.mossberg.9]Tjohooo!!! Nu har #22MOZZ racing hemsida! Gå in och läs!

Tack ska ni ha: Varbergs Precision, Scorett, Held Skinnställ, ARAI Hjälmar, Scorett, Detaljdäck, NEF, [/URL]

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Ett märke som helt flugit under min radar: Sarolea
    https://www.sarolea.com/motorcycles
    Funky design, Inte riktigt min smak, men det finns säkert någon som gillar stuket. Går bara att reservera i dagsläget så man får väl se när de kommer ut på marknaden..

Medlem
    Reg.datum
    jan 2009
    Hoj
    Street Triple RS -18
    Ett märke som helt flugit under min radar: Sarolea
    https://www.sarolea.com/motorcycles
    Funky design, Inte riktigt min smak, men det finns säkert någon som gillar stuket. Går bara att reservera i dagsläget så man får väl se när de kommer ut på marknaden..
    Med ett startpris på €42000 med minsta batteriet, €6000 till för att få det största så blir den nog ingen storsäljare. Men de verkar inte ha snålat med handarbetet. Kolfiberram och sving. Väger 217 kg vilket väl får anses bra för en helhoj med rejäl prestanda. Rätt cool!
    Föredettahojar: AR 125 -85 | ZZR 1100 -96 | Z1000 -09 | Street Triple R -13

Om julmust ska heta vintermust, så ska fan vinterhjul heta vintervinter!!

Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av doolar Visa inlägg
    Med ett startpris på €42000 med minsta batteriet, €6000 till för att få det största så blir den nog ingen storsäljare. Men de verkar inte ha snålat med handarbetet. Kolfiberram och sving. Väger 217 kg vilket väl får anses bra för en helhoj med rejäl prestanda. Rätt cool!
    Och de har gjort OK ifrån sig på Isle of Man så sportigheten finns där.

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    En skön snubbe som strippar en R1'a och byggt egen drivlina. Dubbla elmotorer och variabel regen på vänstergreppet. Riktig ghetto! Låter faktiskt schysst vid fly-by också..
    OBS! Varning utlyses för kommentatorn/kameramannen. Jag har troligen aldrig hört en mer irriterande person i hela mitt liv, förstör nästan hela klippet .

Medlem
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    00 Aprilia Falco

Skickat från min SM-G970F via Tapatalk

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Energicas hojar får ~60% längre räckvidd på 2020-modellerna. Jojagtackar jag!
    https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...a-battery-life
    Så ska man bara hitta en spargris som man kan tömma också..

Reg.datum
    dec 2003
    Hoj
    Energicas hojar får ~60% längre räckvidd på 2020-modellerna. Jojagtackar jag!
    https://www.bennetts.co.uk/bikesocia...a-battery-life
    Så ska man bara hitta en spargris som man kan tömma också..
    Vågar man hoppas på en version där man låter bli att utöka räckvidden för att istället dra ner på vikten rejält?

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Vågar man hoppas på en version där man låter bli att utöka räckvidden för att istället dra ner på vikten rejält?
    Ska komma i två varianter, en med mindre batteri, men har inte hittat info om vikten på dem.

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Nu börjar ju laddtiderna krypa nedåt rätt ordentligt så stora batterier blir mindre och mindre viktigt. Hellre då en möjlighet att koppla på ett till batteri de gånger man behöver räckvidden (eller ha ett på laddning i depån då)...
    Buy quality, cry once.

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Kawa-skaki verkar vara på gång med en produkt. Videon ligger visserligen på fisboken, men den går att titta på utan att tvingas skaffa konto:
    https://www.facebook.com/Kawasaki.RI...3765513675134/

Medlem CFrs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    BMW S 1000 R -15
    El-mc (och eldrivna mountainbikes) var definitivt en trend på MC-mässan i Milano, även om det mest var för mig helt okända märken som stod för elmotorcyklarna, medan de alla etablerade hojtillverkare verkade ha tagit fram en el-mtb.

Spanade bl.a. in denna finska skapelse. Specen verkade ju inte helt tokig om och när den blir verklighet.

https://www.vergemotorcycles.com
    Bifogade miniatyrer Bifogade miniatyrer Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0776.jpg
Visningar:	36
Storlek:	433,5 KB
Id:	451354   Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0781.jpg
Visningar:	32
Storlek:	336,0 KB
Id:	451355  

Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0779.jpg
Visningar:	40
Storlek:	377,8 KB
Id:	451356   Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0778.jpg
Visningar:	37
Storlek:	414,6 KB
Id:	451357  

Klicka på bilden för en större version

Namn:	IMG_0777.jpg
Visningar:	30
Storlek:	351,2 KB
Id:	451358  

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Spanade du något närmare på bakhjulet? De skriver ju att man ska kunna byta däck med konventionella verktyg.

Medlem CFrs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    BMW S 1000 R -15
    Spanade du något närmare på bakhjulet? De skriver ju att man ska kunna byta däck med konventionella verktyg.
    Spontant kändes det rimligt att det skulle gå när man väl lossat hjulet. För att få av hjulet verkar det i princip vara fyra skruvar in i fälgen som man lossar på (de som syns på bilden). Tycker för övrigt just detta är det mest tveksamma. Är nyfiken på hållbarheten i denna lösning. Samtidigt är det lite oklart om detta är ett designkoncept, en i stort sett produktionsklar prototyp eller något däremellan. Ser definitivt ut som mer än bara ett designkoncept, men svårt att avgöra hur produktionsklar den är. De är lite hemlighetsfulla.

Verkar även som att den inte har någon konventionell bakbroms. Antar att motorbroms från elmotorn ersätter. Skulle vara intressant att veta hur de fått till styrsystemet med samverkan mellan el- och konventionell broms. Något som jag har förstått från bilvärlden inte är helt enkelt.
    Senast redigerat av CFr den 2019-11-09 klockan 21:23.

Reg.datum
    jul 2008
    Hoj
    Husqvarna FE501
    Vad jag kan se så är där ingen konventionell bakbroms alls. Då är det inte något större problem att styra elektroniskt.

Medlem CFrs avatar
    Reg.datum
    dec 2010
    Hoj
    BMW S 1000 R -15
    Vad jag kan se så är där ingen konventionell bakbroms alls. Då är det inte något större problem att styra elektroniskt.
    Nja, jag tänkte mer samverkan med frambromsen. Känns spontant som man skulle vilja ha någon slags kombibroms som fördelar bromsverkan mellan fram och bak som på många konventionella hojar. Antar det inte finns någon separat bromspedal som styr motorbromsen bak i det här fallet, så om man vill kontrollera den separat blir det väl i såna fall genom gasavslag och det känns generellt som en tveksam idé på en hoj. Jag skulle inte gärna vilja ha en markant bromsverkan på bakhjulet varje gång jag slår av gas utan i såna fall enbart när jag uttryckligen vill bromsa, dvs att motorbroms bak enbart aktiveras vid samtidig användning av frambroms. Om det är en sådan lösning hade det varit intressant att veta hur de fått till bromskänslan.

EDIT:
    Aha, nu såg jag att det fanns ett bromshandtag på vänster sida också, där det normalt sitter kopplingshandtag. Hittade lite mer info också. Motorbromsen bak aktiveras helt enkelt via vänstra bromshandtaget.

https://rmkvehicles.com/#features

The motor has enough torque to act as the primary rear brake, with regenerative braking strength smoothly controlled with the left hand lever.
    Senast redigerat av CFr den 2019-11-10 klockan 09:27.

Sidan 28 av 29 FörstaFörsta ... 32223242526272829 SistaSista

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Inget Lorenzofan dock tråkigt att skador ska avsluta hans karriär. Inget man önskar någon.

oops164
Vill du annonsera ovan? Klicka här