6.601 utan stödhjul på 402.

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Satan i gatan!
Kan man labba med chassiet så man får en vettig reaktion eller är det "rätt" effekt hela vägen som gäller?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Kan man labba med chassiet så man får en vettig reaktion eller är det "rätt" effekt hela vägen som gäller?

Lyssnar man på eftersnacket hör man att de diskuterar en ny inställning på bakdämparen. Allt går ju ut på att minimera framlyft så koppling och bakdämpare är bland de två viktigaste komponenterna, förutom det mest uppenbara - laddtryckstyrningen.
 

Bo_jahn

Ny medlem
Gick med
21 Mar 2004
Ort
Askersund
Hoj
GSXR 1000 x2, KX 125; EC300
Fränt! i min ungdom krävdes det nästan en top fuel bike för sådana tider...:tummenupp
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
De kör med Pro-Squat, vilket indikerar att de har mer problem med framhjulslyft än med fäste.

Det känns ganska naturligt när man kör utan stödhjul. Under mina år som starter var det inte många hojar som spann bort sig, men desto fler som siktade högt i skyn.
På en bil kan man labba ganska mycket med vinklar på fyrlänken och få kraften i den riktning man själv önskar. Det är ganska få gånger jag sett bakre stötfångaren slå i marken på bilar.
 

Bandit-1200

Full rulle
Gick med
4 Jan 2010
Ort
Västerås
Hoj
Bandit 1200
Har sett bilder på dig Anders, när du rejsar med en Bandit. Vilka tider kan man komma ner till med en Bandit?
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
Har sett bilder på dig Anders, när du rejsar med en Bandit. Vilka tider kan man komma ner till med en Bandit?

Brock Davidson's Bandit var ju först av alla hojar i Pro Street att komma under 8 sekunder utan stödhjul och 1730 hjulbas.Jag (då 100kg) har bara kört 8.60-någonting på Lunda. En original bandit kan göra det på ca 10.7 med en bra förare.
 

Jonas Gardèus

Ny medlem
Gick med
8 Mar 2005
Ort
läckeby
Hoj
honda cdr900rr.Suzuki Gsxr 1100 1990 och Honda VFR800 V-tec
snabbt och men absolut ingen gathoj. Titta bakåt i tiden så då körde man låga 7 med sukka 750 turbo med hälften så lång sving.
Så inte jätte imponerade.
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
6.49 med avslag är iaf hyffsat imponerande - med mönstrat gatdäck och utan stödhjul. I USA gäller dock andra regler för gatbruk än EU's helfordonsgodkännande. Min hoj besiktades där årligen (för att vara gatlaglig) ståendes på MC-kärran. Här i sverige lär jag RULLA AV hojen från kärran inför besiktningen! :D

 

cidair

Yama Kawa Nörd
Gick med
14 Mar 2015
Ort
Kullavik
Hoj
Z1300DFI, GPZ1100B2, Z1100R, R1M, RD350, SR500, ZRX1200S, ZRX1200R
Varför kan jag bara se vissa bilder och YouTube-klipp på iPhone?

Samma på iPad.....:huvet

Likadant i alla trådar på det här forumet. Har aldrig fått någon bra förklaring på varför.
Och när iPhone/iPad är det enda jag använder, så blir det rätt frustrerande att bli utesluten från många filmer.
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Varför kan jag bara se vissa bilder och YouTube-klipp på iPhone?

Samma på iPad.....:huvet

Likadant i alla trådar på det här forumet. Har aldrig fått någon bra förklaring på varför.
Och när iPhone/iPad är det enda jag använder, så blir det rätt frustrerande att bli utesluten från många filmer.


...och jag tycker det blir värre och värre!
Det är som om Steve Jobs inte hinner titta igenom alla videosnuttar innan han godkänner dem för visning genom en Appleenhet.
Han borde lära sig att delegera, annars kan det gå illa...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top