Resultat 1 till 13 av 13
    Big in Japan Lugns avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Ducati SF, Husky SMR, GSXR750

Gammal är äldst!!

Har inte haft hoj i Sverige på 15 år och har nu börjat fundera på att köpa nåt kul att åka på när man är hemma några veckor på sommaren.

Letade upp en radda registreringsnummer på blocket och började slå hos TH. Döm om min förvåning då de flesta supersporthojarna inte skulle kosta mer än en tusing i månaden för avställbar helförsäkring!

Haft kort många år och börjar närma mig 40, men ändå.

Nu en fråga, som jag är för lat för att ringa TH för att fråga... fakturerar de samma belopp året runt för deras avställbara försäkring, eller kostar det mer under glassmånaderna?

Fan va gött å bli medelålders!!

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Det kostar i princip garageförsäkring under vintern, och mer under det andra halvåret. Eller har iaf gjort för mig. Nu har jag helårsförsäkring på sporthojen, för att den var ändå billigare än min bilförsäkring.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Ulvhamne Visa inlägg
    Det kostar i princip garageförsäkring under vintern, och mer under det andra halvåret. Eller har iaf gjort för mig. Nu har jag helårsförsäkring på sporthojen, för att den var ändå billigare än min bilförsäkring.
    Så var det när jag hade hoj i Sverige sist, så då körde jag på helårsförsäkring. Men det fanns ingen info angående detta på TH’s hemsida (som jag kunde hitta....) och man kunde välja månadsbetalning, vilket gav jämn summa under året...

Klurigt

...." diobo' ragazzi quanti siete! ".... Cowdrivers avatar
    Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    Aprilia RSV4 R, Aprilia RS 250
    Krav från Trygg Hansa att ha autogiro när du har avställningsbar. Det fina är ju att det kostar mindre när den är avställd och mer när du ställer på, så vet inte riktigt hur du menar att de ska dra samma summa varje månad. Men det har fungerat klockrent de 7 år jag nyttjat deras avställningsbara försäkring.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Citat Ursprungligen postat av Cowdriver Visa inlägg
    Krav från Trygg Hansa att ha autogiro när du har avställningsbar. Det fina är ju att det kostar mindre när den är avställd och mer när du ställer på, så vet inte riktigt hur du menar att de ska dra samma summa varje månad. Men det har fungerat klockrent de 7 år jag nyttjat deras avställningsbara försäkring.
    Tack!
    Kostar det lika mycket om du har den påställd en vecka i juli, som om du ställer på den en vecka i November?

Banknarkare Ulvhamnes avatar
    Reg.datum
    okt 2010
    Hoj
    Literklubba, tjejhundra och mittemellan med kraschkåpor.
    Blogginlägg
    37
    Citat Ursprungligen postat av Lugn Visa inlägg
    Så var det när jag hade hoj i Sverige sist, så då körde jag på helårsförsäkring. Men det fanns ingen info angående detta på TH’s hemsida (som jag kunde hitta....) och man kunde välja månadsbetalning, vilket gav jämn summa under året...

Klurigt
    Jag betalar iofs på årsbasis, för det kostar ändå inte så mycket.
    Men, när jag tidigare betalade på halvårsbasis så var 9/10 av kostnaden på sommarräkningen. De kan ju ha ändrat det sedan dess, men många försäkringsbolag började göra så som svar på ägarbyten på hösten för att bli av med helårsförsäkringarna.

Medlem
    Reg.datum
    okt 2015
    Hoj
    Triumph
    Jag har en summa/månad avställd och en summa/månad påställd. Så uppfattade iaf jag det när jag tecknade på th nyligen.

Det här med att det är dyrare sommarmånaderna är väl hos dom som inte har avställningsbar ? Nästan alla bolag har ju mc försäkring på årsbasis numera, utan möjlighet att ställa av.

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj
    Thanks boys! Blir till att ringa någon dag när man har riktigt tråkigt

Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    Givetvis! Och våra myndigheter som är ganska smidiga i det här landet har gett oss en app från Transportstyrelsen där man snabbt och lätt ställer av eller på! Hmmm, dåligt väder i 2 veckor, ställ av! Kostar viserligen en 50-lapp men lätt intjänat på premien! (Ser fram emot 2020, fyller 50 i höst) Ksnske blir så billigt så man bara ställer på i april och av i November!

Reg.datum
    mar 2007
    Hoj
    Citerade ditt inlägg#5 LUGN ovan, men det fungerade tydligen inte riktigt som brukligt!

Medlem VSs avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Da Buzz
    Jag har min R1 på Trygg Hansa. Enkel hantering, ställer via nätet bara på den på vintern och sen ställer av den till sommaren. Så funkar det i princip om man väljer att köra den varannan månad/vecka.

Förutsätter då att du har även tecknat en garageförsäkring(kostar inte då många kronor)

Medlem Mjölnaren75s avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Hoj
    Gsx-r1000 -2013, -11, Sym 200 Yoyride
    Är det så ny att man altså betalar för minst en månad när man ställer på hojen? (Trodde det var det exakt antal dagar den var påställd)

Reg.datum
    mar 2003
    Hoj

Gammal är äldst!!

Så jävla gött... man kan alltså som återfallsknutte ramla på en Ducce och varva düskar på ringen för en tüsing i månan??

Helt otroooooligt
    Senast redigerat av Lugn den 2019-02-01 klockan 19:42.

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Det är inte synd, du kan/ska vara glad för att du inte väljer hoj efter ögongodis Tänk såhär, ja dom gör fina motorcyklar i Italien.. ibland men det gör do [...]

Brute Force
Vill du annonsera ovan? Klicka här