Överföra ramnummer till fiddy

Kexchokladet

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2019
Ort
Höllviken
Hoj
R3 2020, FZR600 1993
Tjena! Jag tänkte köpa en 125 fiddy och köpa en ram med papper ifrån en hoj med snarlika specifikationer. hur tror ni att det skulle gå på besikningen:fakta
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Nej inte lagligen. Sen kan du givetvis stansa in ramnummret på hojen, köra och hoppas att ingen upptäcker det.
 

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
Om du nu har en ram med papper så föreslår jag att du tar de delar du behöver från den där fiddyn och bygger upp en hoj kring ramen som har papper.

Inte för att jag tror det är värt besväret men det kan ju vara kul ändå.
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kan garantera dej till 100% att du misslyckas med detta dom är inte dumma på besiktningen.. flesta hallar kollar ramnummer mot polisregister o tydligt så grejorna e okej o inte stulna..
 
Last edited:

rallyfisken

Eleganten i från vidderna.
Gick med
6 Jan 2006
Ort
Nybro
Hoj
Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
Det finns redan väg-reggade 125:eek:r som ser ut precis som gamla fiddys. Köp en sån istället och byt ut kåpor etc. vill du prompt ha en med alu-ram så kanske du kan få igenom ett ”rambyte”


Sent from my iPhone using Tapatalk
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget:)
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget:)

Nä vi e ju på sporthoj:tummenupp
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget:)

Finns det ens så mycket popcorn?

Ah, du vill lura killen ändå längre ut på den nattgamla isen innan du sätter igång vågmaskinen?

You da devil, man!
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget:)

Jag vet ju inte hur många väglagliga hojar som har "snarlika specifikationer" om man jämför med en fiddy, men jag skulle tro att de inte växer på trän direkt... Om man nu inte köper en reggad fiddy direkt vill säga, men varför skulle man då krångla med att skifta delar från en oreggad? Köper man en vanlig 125cc cross och bara behåller ramen så tror jag att man i slutändan står där med en skapligt märklig hoj, och om planen inte ens är att behålla ramen utan bara stansa in ramnumret på fiddyn och ta skylten från den reggade hojen så lär ju besiktningsmannen se tämligen omedelbart att det inte är en sån hoj han har framför sig som han får upp i datorn när han knappar in regnumret... Jag tror helt enkelt att folk försöker vara hjälpsamma genom att avstyra TS från ett onödigt krångligt projekt som antagligen inte kommer funka särskilt bra i slutändan ;) Vill man ha en vägreggad fiddy så gör man nog bäst i att köpa en sån direkt. Alla andra vägar lär bli både dyrare och krångligare, om de ens fungerar över huvud taget.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top