Resultat 1 till 13 av 13
    Medlem
    Reg.datum
    jan 2019
    Hoj
    Derbi Senda r

Överföra ramnummer till fiddy

Tjena! Jag tänkte köpa en 125 fiddy och köpa en ram med papper ifrån en hoj med snarlika specifikationer. hur tror ni att det skulle gå på besikningen

Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Hoj
    .
    Nej inte lagligen. Sen kan du givetvis stansa in ramnummret på hojen, köra och hoppas att ingen upptäcker det.
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

Medlem Two stroke mans avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Hoj
    Har tappat räkningen
    Om du nu har en ram med papper så föreslår jag att du tar de delar du behöver från den där fiddyn och bygger upp en hoj kring ramen som har papper.

Inte för att jag tror det är värt besväret men det kan ju vara kul ändå.
    Är din 2t trött? Porta? Skicka PM

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Kan garantera dej till 100% att du misslyckas med detta dom är inte dumma på besiktningen.. flesta hallar kollar ramnummer mot polisregister o tydligt så grejorna e okej o inte stulna..
    Senast redigerat av moddlaren den 2019-01-30 klockan 17:55. Anledning: Avskyr min nya mobil s T5 stavkontroll den byter ut ord hej villt

Medlem
    Reg.datum
    jul 2013
    Hoj
    Tiger 800xc
    Kan man ens besiktiga en fiddy? Det är väl en "cross" byggd med kinesium.

Eleganten i från vidderna. rallyfiskens avatar
    Reg.datum
    jan 2006
    Hoj
    Yamasaki ZXSR500, Kawasaki ZXR400 slaktad på delar...
    Det finns redan väg-reggade 125:or som ser ut precis som gamla fiddys. Köp en sån istället och byt ut kåpor etc. vill du prompt ha en med alu-ram så kanske du kan få igenom ett ”rambyte”

Sent from my iPhone using Tapatalk

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Finns 125cc Fiddys redan, som såldes med CoC och är vägreggade.

Satsa på en sådan.
    Tips här:
    https://www.sporthoj.com/forum/showt...3%A4greg-fiddy
    IBA #40701

Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget

Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Hoj
    YZF1000R
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Kan ni inte låta honom berätta lite om sina tankar kring erforderlig besiktningsutrustning på Fiddyn först? Och låta han berätta vilken reggad ram han ska använda, innan ni ger honom bättre förslag än hans eget
    Nä vi e ju på sporthoj

Medlem notrightriders avatar
    Reg.datum
    sep 2012
    Hoj
    Pick a number - ANY number!
    Finns det ens så mycket popcorn?

Ah, du vill lura killen ändå längre ut på den nattgamla isen innan du sätter igång vågmaskinen?

You da devil, man!
    IBA #40701

Skånsk Säckpipsninja Bushidos avatar
    Reg.datum
    sep 2006
    Hoj
    HD Heritage Softail -03
    Jag vet ju inte hur många väglagliga hojar som har "snarlika specifikationer" om man jämför med en fiddy, men jag skulle tro att de inte växer på trän direkt... Om man nu inte köper en reggad fiddy direkt vill säga, men varför skulle man då krångla med att skifta delar från en oreggad? Köper man en vanlig 125cc cross och bara behåller ramen så tror jag att man i slutändan står där med en skapligt märklig hoj, och om planen inte ens är att behålla ramen utan bara stansa in ramnumret på fiddyn och ta skylten från den reggade hojen så lär ju besiktningsmannen se tämligen omedelbart att det inte är en sån hoj han har framför sig som han får upp i datorn när han knappar in regnumret... Jag tror helt enkelt att folk försöker vara hjälpsamma genom att avstyra TS från ett onödigt krångligt projekt som antagligen inte kommer funka särskilt bra i slutändan Vill man ha en vägreggad fiddy så gör man nog bäst i att köpa en sån direkt. Alla andra vägar lär bli både dyrare och krångligare, om de ens fungerar över huvud taget.

Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Hoj
    Sålt alla....
    Citat Ursprungligen postat av notrightrider Visa inlägg
    Finns det ens så mycket popcorn?

Ah, du vill lura killen ändå längre ut på den nattgamla isen innan du sätter igång vågmaskinen?

You da devil, man!
    Förväntade mig inget annat än att bli avslöjad av just dig haha

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Citat Ursprungligen postat av Onewall72 Visa inlägg
    Kan man ens besiktiga en fiddy? Det är väl en "cross" byggd med kinesium.
    Med 8" hjul...
    Buy quality, cry once.

Taggar för det här ämnet

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Nej, han varken skrev eller sade så. En liiten ledtråd är att det inte ens är Adde själv som är avbildad brevid fejkcitatet... Den som satte ihop just det memet [...]

notrightrider
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här