Köpa Ducati Monster?

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Har du råd med en mekaniker så kör på en monster. En ducati kan du knappt mecka med själv pga att du behöver speciala nycklar och ducati denna årsmodell går sönder då och då. Jag skulle rekommendera en japanare trots att jag ägde samma hoj som du vill köpa.

...helt rätt..Ducati från dom åren kräver löjligt mycket service i form av alla jävla remmbyten och annat skit med dom. Kan man inte göra det själv eller har kontakter ska man nog låta bli.
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
...helt rätt..Ducati från dom åren kräver löjligt mycket service i form av alla jävla remmbyten och annat skit med dom. Kan man inte göra det själv eller har kontakter ska man nog låta bli.

Rembyte 1000:- inkl remmar på verkstad.

Sen då?
 

mlundstrom

ducati
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Solna
Hoj
Streetfighter 1098S, 1198S och 999Bip.
620 är en mycket bättre hoj enligt mig. Ducati är verkligen inte sämre än andra hojar, har haft rätt många olika modeller.
 

xedexx

Sporthojsnörd
Gick med
14 Dec 2013
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati Multistrada V2 - 2022
Kan du berätta vilken verkstad tar 1000kr ink remmar? Vanligtvis i Stockholm så kostar en arbetstimme 800-1000kr på en mc verkstad

Undrar med faktiskt fast jag bor i Skåne. Många verkstäder vill inte änns ta i den typen av Ducati (främst ventiljustering/rem) service med tång.
Vända sig till Ducati återförsäljare är knappast en bra idee med en Ducca som kostar ca 25k att köpa in.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top