Hojresor 2019!?

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Nu tar jag mig själv friheten och gör denna tråden för i år!

I helgen var jag och köpte mig en ny hoj och i den bästa av världar ska jag ta mig nedåt europa på en lite längre resa kroatien/italien och 2 kortare till geiranger & lysebotn samt en liten sväng till Harz :)
Tn3icBr

https://imgur.com/a/Tn3icBr

Försökte visa bild på min nya hoj men lyckades som vanligt inte, vill nån vara snäll och bädda in den?

Vad har ni planerat för i år?
 

L i b b e

Medlem
Gick med
21 Apr 2017
Ort
vid rondellen
Hoj
Kawasaki Zr 750s,Kawasaki Z100SX
Grattis till Nya Cykeln.......:banana:banana Hoppas du får en trevlig sommar med den.

Sjlv har jag inga planer på utlandsresor på Cykel 2019*
Mest resor inom riket................finns sannolikt något sevärt man inte sett? :D :):)
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Grattis till din Yamaha Tracer Adventures.
Önskan är att köra 1 eller 2 kortare resor i vårt
avlånga land, cirka 25-30 mil hemifrån för att känna
på semesterlivet på 2 hjul. Det blir väderbokning, pga
att jag har många mil i regn under bältet tvi.
 
Last edited:

BMW R90s

Gudomlig sporthojare
Gick med
5 Apr 2003
Ort
Linköping
Hoj
BMW 1200GS
2019 hoppas jag att jag kommer iväg till SPA för att heja på regalskeppet ISR som kör
classic endurance.
Sedan vidare till BMW-träffen i Garmisch som hålls första helgen i juli.
 

z1000sx

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Apr 2017
Ort
Där det finns en kudde
Hoj
Kawasaki ZX-10R & BMW R1250 GSA
Grattis till Hoj.

Vår/Sommar/höst 2019 utforska den södra delen av Sverige då vi nyligen flyttat från nollåtta till TS breddgrader.
Ser fram emot många fina småländska vägar( och söderut, kanske Danmark ), hoppas jag i alla fall.
Hoppas på en något tidigare vår och hojsäsong här nere än nollåttaområdet.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Tyvärr sätter nog tomheten på kontot, tillsammans med det morbida och ständigt svällande skuldberget stopp för någon större utlandsresa i år.
Förhoppningsvis blir det någon tur till ett dera mantorp eller gelleråsen med lilla suckan och rasta i sommar och det är ju någon kilometer redan der för mig.
Eventuellt en sväng till svärföräldrarna i mumindalen om det riktigt vill sig.
 

pepe

Tarmac surfer #133
Gick med
25 May 2004
Ort
Eskilstuna
Hoj
KTM690R-12 KTM 990 SUPERDUKE R -10
Åker till Brno på MotoGP i augusti :banana:fyllisar:tummenupp
Vi åker ett gäng från Eskilstuna runt 15 pers. tror jag det är just nu.:tummenupp
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Norge, Norge, Norge.
 

victuhh

Sporthojsnörd
Gick med
4 Mar 2015
Ort
Kalmar
Hoj
VFR 800 07 // DRZ 400S
Ni andra som ska till Norge, jag har varit där 2 ggr innan men tänkte nu igen fara med frugan bakpå till geiranger och lysebotn. Geiranger besökte jag förra sonmaren men lysebotn är nytt för mig, om jag vill ha fin körning och natur är det då hit jag borde köra? ????
 

Schnell

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Jan 2015
Ort
Hbg
Hoj
FJR1300AE-14. FZ1N-07. Sålda: R1250GS-20, YZF1000R, ER-6N och NSR 125.
Grattis till Yamman =) Bra val!

Får jag det att funka med semester så ska jag åka med SMC till Polen och kolla slott och andra trevliga historiska platser. Historieintresserad som jag är så passar det mig perfekt. :banana
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Snygg röd färg! Grattis till köpet också.
Själv är jag insnöad på Nordkapp, planering pågår. :)



@CBR1: bara 25-30 mil hemifrån?? Det är inte långt, säkert att du inte skrev fel miltal..?
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Snygg röd färg! Grattis till köpet också.
Själv är jag insnöad på Nordkapp, planering pågår. :)



@CBR1: bara 25-30 mil hemifrån?? Det är inte långt, säkert att du inte skrev fel miltal..?

Miltalet stämmer, längre än så behöver jag inte köra för att komma till mina smultronställe. Hoppas att du kommer till Nordkapp och får en lyckad hojresa.:hej
 
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
Skall spring orientering i Dolomiterna , åker hoj ner i slutet på Juni.
Färja från Nynäshamn till Gdansk sedan Polen ,Slovakien, Österrike till Italien, :banana
 

Hixman

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Feb 2015
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati Multistrada V4 Rally-23
Just nu går planerna åt franska alperna och sedan kanske nordöstra Spanien, (Costa Brava kusten). Har goda vänner som campar där under några veckor. Har jag tid och råd så blir det nog en kortis i Norge också.
 

zoddri

Alltid retar det nån
Gick med
17 Jun 2004
Ort
uume
Hoj
Honda VFR1200F -10
Jag tänkte faktiskt fara ner till Kalmar(!) i sommar och hälsa på lite bekanta. Och då måste man väl titta till dendär avlånga ön där bredvid också :banana

Hinner jag blir det nån helgtripp mot Norge också.
 

TMax500

Kör alla sorters hojar. Live and let live.
Gick med
20 Apr 2009
Ort
Göteborg (Västra Frölunda)
Hoj
Triumph Thruxton 900, Moto Guzzi Bellagio, Vespa 300 GTS, Kawasaki Versys 650
Det blir en Norgetur på 4-5 dagar i maj/juni.

Sedan har jag en kompis som hyrt ett hus i Dolomiterna/Sydtirolen som bas för mc-turer i grannskapet. Är sugen på att flyga till Milano/Bergamo, hyra en hoj och våldgästa på två hjul några junidagar. Inget bestämt, dock.

Har en annan tanke att flyga till Krakow, hyra hoj där, ta ett högervarv i Karpaterna->Slovakien->Ukraina->Rumänien, sedan västerut genom forna Jugoslavien, norr igen genom Österrike, och flyga hem igen från Krakow. Bör man klara på en dryg vecka om man ligger på lite och inte tittar för mycket på statyer, gruvor och sådant - utan kör hoj ett antal timmar om dagen! :) Detta är mer en tanke än än plan, än så länge, men en trevlig tanke.

Så blir det nog ett varv runt Vättern med gänget i Thruxtontråden här på SH i juli.

Kanske en augustitur till Schleswig-Holstein? Har folk i södra Danmark som jag borde hälsa på. Och när man väl är där kan det vara kul att åka över gränsen och käka schnitzel och surkål! :)

Någon som testat den där B&B:en i Dannevirke? http://www.bb-dannevirke.eu/MC_sv.html
 
Last edited:

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Jag tänkte faktiskt fara ner till Kalmar(!) i sommar och hälsa på lite bekanta. Och då måste man väl titta till dendär avlånga ön där bredvid också :banana

Hinner jag blir det nån helgtripp mot Norge också.

Kör då upp till norra Öland, där finns mycket att se bla Neptunis ängar och raukar i miniformat.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top