Tips på släpkärra?

Busaberg

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
skogen
Hoj
Husqvarna TE300i Kawasaki KX450

Jajjejaj

Ny medlem
Gick med
5 Sep 2014
Ort
Rättvik
Hoj
Ktm 350 sx
https://www.blocket.se/vastmanland/Enduro_crossvagn_Traneslapet_130T_83312488.htm?ca=1_9&w=3

Jag tar tillbaka det jag tidigare sade om att de är dyra... Jag har åt min hästtokige kusin kollat på rena lik för +20.000 men det där är ju väldigt bra om man nu bara skall köra hojar.

Tidigare så tänkte jag att skåpsläp bara dra extra soppa. Men rätt smutt ha sin racevagn med verktyg och reservdelar. Alltid har man glömt nåt om man bara lastar bilen. Så jag köpte det där helt enkelt. Rätt nybesiktigat och nya bromsar så funkar förhoppningsvis ett tag. Tack för tipset och tack för alla svar :)

Det var ett hästsläp som byggts om till crossläp
 
Last edited:

RymdBörje

Seriöst fartblind
Gick med
29 May 2010
Ort
Nollberga, mellan Lortåkra och Normlösa
Hoj
Ducati 748, 848
Kolla på din lokala bensinmack når de säljar utt begagnade hyrsläp!.

Familjen köpte ett begagnat hyrsläp(skåp) med ordentlig ramp, från en Preem-mack som skulle omsätta sina släp efter tre år.
Betalade drygt 1/2 nypriset för den.
Några kronor hos den lokala husvagnsfirman för att se över bromsar m.m gick det också åt men billigt jämfört med nytt och vad privatpersoner begärde samtidigt.
Det är som ngn skrev sjukt bra andrahandvärde på släpvagnar.
 

Björn F

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
-
Hoppas du kan parkera släpet säkert där du bor. Det stjäls rätt mycket släpkärror, båttrailers, hästsläp och husvagnar.
Jag hade planer på att ta hojen på släp ner till Spanien över vintern men då vill jag ju vara säker på att däcken är fräscha, hjullagren är nybytta och att eventuella bromsar fungerar. Sen är det lätt att sno hela eller delar av ekipaget vilket skulle bli ett antiklimax minst sagt.

Jag ser ganska ofta trasiga släp av olika slag utmed vägarna. Släp som förmodligen stått stilla i månader eller år sedan sist de var ute. Båttrailers åker på ett saltbad då och då.

Nu var ju det off topic så det räcker. Men lås släpet :tummenupp
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Och köp nu ett som är tillräckligt stort att sova i! Finns inget bättre än att vakna upp till doften av nytt gummi och en svag hint av olja och bensin. En näsa smekt av mekdoft ger en bra start på dagen.
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Någon skrev något här om 10"-hjul och vinterdäck så jag var tvungen att fråga transportstyrelsen hur det låg till (glöm att frågan är korkad, svaret var ju intressant :näsblod)...

Fråga:
Hej! Om jag har ett släp med 10" hjul så krävs inte vinterdäck, enligt: https://www.transportstyrelsen.se/vinterdack
Måste det ÄNDÅ ha vinterdäck om dragfordonet har det?

Med vänlig hälsning
****

Svar:
Hej!

Nej inte om vi syftar till odubbade vinterdäck, men om dragfordonet har dubbade däck och det råder vinterväglag måste också släpvagnen ha dubbade däck, trots 10 tum.

Med vänlig hälsning
Lars Billstedt
Sektion regelinformation
Transportstyrelsen
 

SwePace

Den enda lätta dagen är gårdagen.
Gick med
10 Jun 2008
Ort
Segeltorp
Hoj
KTM 690 smc-r -20
Och köp nu ett som är tillräckligt stort att sova i! Finns inget bättre än att vakna upp till doften av nytt gummi och en svag hint av olja och bensin. En näsa smekt av mekdoft ger en bra start på dagen.

Håller med!


Asfaltscamping i ett flyttsläp med luftmadrass, kylbox och värme är charmigt på nåt vis. :)
View attachment 447346
 

Bifogat

  • DSC_1659.jpg
    DSC_1659.jpg
    1,013.9 KB · Visningar: 135

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.

erikn

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Jul 2013
Ort
Tumba
Hoj
Yamaha XJ 900 -85
Inte för att man kan köra två, men det här såg ju smidigt ut. Fick syn på det idag på reklam. Det går att sänka golvet på det, på någon annan film kan man veckla ihop det så det får plats mot väggen inne i garaget.


Hopvecklingen.

 
Last edited:
Gick med
16 Oct 2007
Ort
Gustavsberg
Hoj
Honda XL 250s, -81, Pinarello -00, Ridley -06, Specalied -10, Cervelo -12, Canyon -14,, Suzuki TL 1000R -99, KTM 1290 SA -16. Vivace- 19.Husqvarna 300TE -20, KTM 890 Duke R -22
köp lite bättre kvalité och använd släpet ofta
Elen kommer att krångla oavsett prislapp:huvet
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top