Relä till Kawasaki Z800

martinekman79

Ny medlem
Gick med
11 Feb 2018
Ort
Stockholm
Hoj
-
jag har en Kawasaki Z800e och hade tänkt att byta ut originalblinkers till miniblinkers. Det är ett par med led-belysning i. Så min fråga är om jag kommer att behöva ett relä eller sitter det i som standard?
 

CrozOver

Medlem
Gick med
15 Jun 2016
Ort
Tibro
Hoj
Kawasaki Z800
Du behöver köp ett nytt relä eller så köper du motstånd och kopplar emellan, finna på biltema.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Jag har köpt lastoberoende relä hos diodhuset.se dom har några olika modeller till mc. Till Triumphen passade ett av deras reläet rakt av och till Hondan köpte jag ett till Japansk bil.

En sak som kan strula är kontrollampan och då får man löda in två dioder och dra en ny jord, men det är ingen avancerad operation om man är normal händig.
 

KawasakiJohn

Ny medlem
Gick med
9 Jan 2019
Ort
Göteborg
Hoj
Kawasaki ER6-N ABS 2013
Jag håller själv på att montera på miniblinkers på min Kawasaki ER6-N. Dom var i led så har beställt ett nytt relä med originalkontakt vilket är smidigt som finns här: https://www.hojstyling.se/produkt/led-rela-med-originalkontakt-yamaha-honda-kawasaki-mfl/ . Har dock bara tänkt att byta dom baktill, är det någon som vet ifall originalblinker fram kommer att balla ur ifall man byter till ett relä för LED-blinker? (framtill är det halogen=
 

Langelus

Ny medlem
Gick med
14 Oct 2016
Ort
Söderort
Hoj
Su zuuuu kii GSR750
Jag håller själv på att montera på miniblinkers på min Kawasaki ER6-N. Dom var i led så har beställt ett nytt relä med originalkontakt vilket är smidigt som finns här: https://www.hojstyling.se/produkt/led-rela-med-originalkontakt-yamaha-honda-kawasaki-mfl/ . Har dock bara tänkt att byta dom baktill, är det någon som vet ifall originalblinker fram kommer att balla ur ifall man byter till ett relä för LED-blinker? (framtill är det halogen=

Ska inte göra någon skillnad.. ett sånt relä blinkar samma oavsett belastning.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top