KTM 640 eller liknande KTM

Tmt65

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2019
Ort
Norrköping
Hoj
NA
Hej alla!
Ny på forumet behöver er expertis!

Är på Jakt efter en billig hoj gillar utseendet på just KTM 640! Behöver lite råd vid inköp av hojen, är inte rädd för lite mekande. Men vill inte behöva bygga om hojen för mycket. Min tanke är att använda den som lite ”bus” hoj för pendlande, med möjlighet att åka ut på grusvägar. Vi har motorbåt så tänker mig att använda den som pendlar hoj och en kvällstur då och då. Inga längre turer då helger går åt till båten.

Min pris bild ligger runt 20k

Vad behöver jag tänka på vid inköp, fel och brister som kan finnas mm. Har aldrig haft någon ”bus” hoj har haft sporthojar så som GPZ600 GSX750EF Z500 GSX1200bandit och en 1200 goldwing (inte en sporthoj) mm. Är helt novis vad det gäller on/offroad hojar.

Mvh Thomas


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Lusse84

Medlem
Gick med
16 May 2012
Ort
Lund
Hoj
FZ1-N & Husa 650
Generellt att tänka på med gamla LC4an är väl att en större renovering behövs vid 2500-3000 mil ungefär, och det går loss på många tusenlappar om det ska göras korrekt. Sen finns det tyvärr även en del problem med oljeläckage på sina ställen vet jag, och lite annat smått o gott. Men generellt sett bra motorer, relativt enkla att skruva med! Gnälliga bromsar verkar också mer eller mindre standard. :)
Jag hade en KTM 660 -04, rolig hoj för rimlig peng! Lite svår att ligga i jämn låg fart med tyckte jag, men blev betydligt bättre med en kugg mindre på framdrevet.
Dock föreslår jag en KTM 625 istället, något lägre effekt än 660n, men högre än 640n (annan förgasare bland annat) och fortfarande med elstart. Dock är vibrationerna inte att leka med i någon av nämnda modeller, så ha det i åtanke. :)
 

Tmt65

Ny medlem
Gick med
6 Jan 2019
Ort
Norrköping
Hoj
NA
Generellt att tänka på med gamla LC4an är väl att en större renovering behövs vid 2500-3000 mil ungefär, och det går loss på många tusenlappar om det ska göras korrekt. Sen finns det tyvärr även en del problem med oljeläckage på sina ställen vet jag, och lite annat smått o gott. Men generellt sett bra motorer, relativt enkla att skruva med! Gnälliga bromsar verkar också mer eller mindre standard. :)
Jag hade en KTM 660 -04, rolig hoj för rimlig peng! Lite svår att ligga i jämn låg fart med tyckte jag, men blev betydligt bättre med en kugg mindre på framdrevet.
Dock föreslår jag en KTM 625 istället, något lägre effekt än 660n, men högre än 640n (annan förgasare bland annat) och fortfarande med elstart. Dock är vibrationerna inte att leka med i någon av nämnda modeller, så ha det i åtanke. :)

Tack suveränt


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top