Kåpglas

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Enl reglementet få ju kåpglaset bytas ut men ska vara transparent. Vad är definition på transparent? Funkar rökfärgat, det ser man ju igenom?
 

JPT

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Mar 2011
Ort
Skarlunda
Hoj
Par stycken Ktm:er
Definitionen på transparent är att man ser igenom... Sen kan man alltid ange % på genom hur många lux ljuset går igenom...
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Definitionen på transparent är att man ser igenom... Sen kan man alltid ange % på genom hur många lux ljuset går igenom...

Exakt, dock har jag aldrig sett någon köra med tonat glas på tävling. Därav av frågan. Har ett par tonade glas på hyllan som jag skulle kunna använda mig av men är osäker på om de är godkända
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Exakt, dock har jag aldrig sett någon köra med tonat glas på tävling. Därav av frågan. Har ett par tonade glas på hyllan som jag skulle kunna använda mig av men är osäker på om de är godkända
Ingen kommer säga nåt om det så länge det går att se igenom utan problem. Anledningen till att "alla" kör med klara glas är att de är billigare och lättare att se igenom. Ingen vill köra ett tonat kåpglas i regn och går man omkull är det ofta skrot.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Ingen kommer säga nåt om det så länge det går att se igenom utan problem. Anledningen till att "alla" kör med klara glas är att de är billigare och lättare att se igenom. Ingen vill köra ett tonat kåpglas i regn och går man omkull är det ofta skrot.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Topp- tack för svar!
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Anledningen till att man kör med klart glas är ju främst för att det blir väldigt drygt att se något med tonat hjälmvisir på tonad kåpglas. Dvs det gäller även i torrt :)

Men tonad glas på bana är ungefär som att springa runt med häng på jeansen på en middag med kostym. I klass med tjocktröja över skinnstället :hihi
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top