Mellandagsrea. Lur och båg.

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Har behov av en ny dator hemma. Tänkte passa på att hitta något mu när de stora elektronikaffärerna påstår att de har rea.

Hittade en kandidat med hyggliga specifikationer som skulle kunna passa. Det påstods att den var nedsatt med 3000 kronor.

Letade upp datorn på prisjakt och just datorn med den specifika modellbetäckningen saluförs endast från en handlare. Givetvis, då slipper de ju betala ut pengar för prisgarantier och liknande.
På prisjakt jan man även se prisutvecklingen. För en månad sedan höjdes priset med 3000 kronor.

Väldigt många produkter som ligger som erbjudande på mellandagsrean prishöjdes för någon månad sedan.

Finns det några riktiga klipp att göra eller är allt bara båg?
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Nej, allt är bara båg. Man ska inte handla nu, vänta tills senare när alla har förköpt sig och efterfrågan sjunkit.
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Black Friday har jag gjort riktiga fynd på, även när jag granskat varan lite längre bak på prisjakt.

Jag har dock jobbat i en hyfsat stor kedja och dagen innan mellandags rean fylldes vår butik upp med helt nya varor, varor som vi aldrig haft tidigare, men med ett nedsatt pris. :rofl
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Black Friday har jag gjort riktiga fynd på, även när jag granskat varan lite längre bak på prisjakt.

Jag har dock jobbat i en hyfsat stor kedja och dagen innan mellandags rean fylldes vår butik upp med helt nya varor, varor som vi aldrig haft tidigare, men med ett nedsatt pris. :rofl
Jag tänkte köpa nytt grafikkort på black friday i år men det blev inget, 5-10% rabatt är åt helvet för lite för att man ska få kalla det "superklipp"..
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Black Friday har jag gjort riktiga fynd på, även när jag granskat varan lite längre bak på prisjakt.

Jag har dock jobbat i en hyfsat stor kedja och dagen innan mellandags rean fylldes vår butik upp med helt nya varor, varor som vi aldrig haft tidigare, men med ett nedsatt pris. :rofl

Jupp just det att man fyller upp hyllorna är käpp rätt åt helvete.
Mellandagsrean är till för att bli av prylar för att kunna fylla på nya produkter
 

Werzion

7.3
Gick med
22 Jun 2004
Ort
Jönköping
Hoj
Ingen för tillfället
Jag tänkte köpa nytt grafikkort på black friday i år men det blev inget, 5-10% rabatt är åt helvet för lite för att man ska få kalla det "superklipp"..

Samma här. Uppgraderade datorn rejält iochmed BF3 och sitter fortfarande på samma hårdvara.
Kände att ett nytt grafikkort är fasen dags och tänkte passa på under Black Friday / Cyber Monday... men icke, 5-10% är ju löjligt... (och då har ju ändå efterfrågan iochmed Bitcoin försvunnit numera, så bör finnas rejält med grafikkort som inte blivit/blir sålda längre)
 

renkött

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 Apr 2011
Ort
Kristianstad
Hoj
Honda VFR800
Jupp just det att man fyller upp hyllorna är käpp rätt åt helvete.
Mellandagsrean är till för att bli av prylar för att kunna fylla på nya produkter

Fast vi hade så pass hög omsättning på alla it-prylar att vi hade knappt några hyllvärmare alls.
 

doolar

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jan 2009
Ort
Limhamn
Hoj
BMW R1200RS -16 (sporttraktorn)
Fyndade både på svarta fredan och under mellandagarna. Visserligen MC-prylar, nya skor och nytt Cardo till hjälmen. Men jag har koll på ordinariepriserna! Elektronik i allmänhet och datorer i synnerhet får man vara extra noga med att följa, och veta något om.
Sparade drygt 3000 kr på mina MC-fynd för övrigt! :)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top