Har du nåt nyårslöfte, som du kommer att hålla?

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Jag har faktiskt ett nyårslöfte om jag ska vara helt ärlig. Jag ska köra hoj i Älvdalen, på is och i snö och jag ska ha jäkligt kul på köpet. :)
 

Str3 R

Sporthojsnörd
Gick med
9 Sep 2018
Ort
Huddinge
Hoj
2 britter och 1 svenne
Tacka nej då, så kan ju nån annan bli opererad.

Nä just det, var nöjd, Älvdalen ligger kvar. :hej
Jo stället gör ju det. Problemet är bara att jag måste vänta ett helt år tills nästa gång Älvdalschansen dyker upp och jag kanske inte ens är lika mycket på hugget som i år. :hej
 

A_NN_A

Saknar min Fireblade )`:
Gick med
5 Sep 2003
Ort
Asarum
Hoj
Ducati Monster S4 Fogarty <3 Annorlunda Suzuki DR 800 Honda Shadow 600 ; Suzuki GSX 400E*Såld, Yamaha SZR660*Såld, CBR 900:)*Såld
Jag var på hälsokontroll förra veckan och allt så bra ut.
Sköterskan frågade hur mycket jag trodde jag vägde, runt 87-88 svarade jag.
102 kg.

Nu stundar stramare tider, skinnstället hänger i hallen och skrattar åt mig varje gång jag går förbi.

:rofl:rofl:7peta Jag vet åtminstone att jag är tjockis :arsele
 

El Duderino

Och vad har vi lärt oss av det här?
Gick med
24 Mar 2014
Ort
Östhammar
Hoj
Superduke 990 -07
Mitt nyårslöfte är att använda tramcykelräcern jag köpte i höstats för att minska förhoppningsvis ett antal cm runt midjan.

Har inte råd att köpa ännu ett skinnställ.
 

Esquire

Möjligen en smula excentrisk emellanåt.
Gick med
2 Oct 2003
Ort
Öset
Hoj
NV 70 Hobby -54, Bastard Bulldog -03 (inlöst)
Edit: Vet att chips och ostkrokar inte direkt är socker men räknar dit sånt iaf.
De flesta chips innehåller tämligen mycket socker. Skulle jag tvingas att gissa med arslet så handlar det nog om nära på lika mycket socker som salt för vissa smaker. Alltså uppåt ett par procent. Och när man har börjat tänka på det så känns det ganska tydligt om man slickar på t.ex. ett sourcream and onion.

Ska du fuska och äta chips så ät "lättsaltade" eller liknande. Är det bra grejer så innehåller de bara potatis, olja och salt. Inget socker i alla fall, även om det blir en hel massa kolhydrater ändå :näsblod
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
De flesta chips innehåller tämligen mycket socker. Skulle jag tvingas att gissa med arslet så handlar det nog om nära på lika mycket socker som salt för vissa smaker. Alltså uppåt ett par procent. Och när man har börjat tänka på det så känns det ganska tydligt om man slickar på t.ex. ett sourcream and onion.

Ska du fuska och äta chips så ät "lättsaltade" eller liknande. Är det bra grejer så innehåller de bara potatis, olja och salt. Inget socker i alla fall, även om det blir en hel massa kolhydrater ändå :näsblod

Tack. :tummenupp
Jag har redan klarat en hel dag och snart två timmar till så jag kommer nog inte behöva fuska. ;)
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Jag ska försöka intensifiera läsandet och därmed snitta en bok varannan månad.

För egen del handlar det om att ta mig tiden till att läsa, något som jag uppskattar, mer och därmed stävja tidsödande, kontraproduktivt trams. Gissningsvis handlar det främst om att på ett okonstlat vis isolera mig själv från min sambos stokastiska utläggningar om livet. :4skrika
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 &#8211;...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

&#8221;och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top