Återfall till RR igen inför 2019

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Hej!
Jag köpte mig igår en banhoj igen, efter att kört senast 2012. :banana

Jag bor i Halmstad.. Är bästa (och enda?) sättet för mig att ta licens via ARC (Anderstorp)? jag har inte gått något steg hos SMC så att gå steg 5 hos de är uteslutet...

Är det någon som har lust att skriva lite så tar jag gärna del av information om varför man ska vara med i just "er" klubb! Falkenbergs motorklubb, Anderstorp Racing Club, Sydskånes Emse är de jag känner till som ligger inom drägligt avstånd!


KOM IGEN NU VÅREN!!:tuttar
 

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Grattis? Jag har börjat få lite sug igen också :) kanske inte bana direkt, men en hoj.

Jag skulle välja den klubb som är närmast den bana du kör mest på.

SMC har ju bra "kom igång" tänk om det var länge sen du körde. Kanske lite kostsamt mot att gå direkt till licenskurs, men kanske bra sätt bli varm i kroppen =)
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Tack för Titeländringen!

Geografi; det ska jag absolut ta i beaktning när jag gör min för/emot lista :tummenupp

För att klargöra lite. Jag sålde banhojen 2013 efter att inte hunnit köra någon bana pga. studier, hus... ja ni vet, livet hände. Jag har alltid haft kvar en gathoj. :)

För ett par år sedan köpte jag en cross men jag var för kass så efter två, tre varv orkade jag inte hålla uppe önskat temp och då var det inte roligt. Så här står jag nu med en nyinköpt GSX-R600 och bara längtar till våren! :D
 

Blomsterhondan

Sporthojsnörd
Gick med
13 Jul 2015
Tack för Titeländringen!

Geografi; det ska jag absolut ta i beaktning när jag gör min för/emot lista :tummenupp

För att klargöra lite. Jag sålde banhojen 2013 efter att inte hunnit köra någon bana pga. studier, hus... ja ni vet, livet hände. Jag har alltid haft kvar en gathoj. :)

För ett par år sedan köpte jag en cross men jag var för kass så efter två, tre varv orkade jag inte hålla uppe önskat temp och då var det inte roligt. Så här står jag nu med en nyinköpt GSX-R600 och bara längtar till våren! :D

Du kan ju ta ett snack med SMC Väst. Om du haft licens så räcker det troligen med att du går steg 5 (en dag). Vill minnas att någon gjort det.
Annars är det väl roligare med en lokal klubb, men antar att du vill ha licens så fort som möjligt.
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Skulle nog valt arc, men vad vet jag :)

Hursom, om du behöver gå hela licenskursen eller inte kan bara svemo bestämma. Så hör av dig till svemo RR sektionen o kolla vad de tycker, sen vart du går kursen spelar egentligen ingen roll.
Skärtorsdagen 2019 går det kurs på Mantorp Park :)

Mvh Håkan


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Är du med I Falkenbergs MK får du billigare träningar där. Om du sedan tävlar för klubben blir det 1000kr billigare anmälningsavgift för hemmatävlingarna. Jag tjänade ungefär 1500 kr i år.:tummenupp
 

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Dessutom är FMK en bra klubb! Vi äger vår bana, och jobbar för våra förare, vilket jag tycker är coolt!
 

Duccatista

Ny medlem
Gick med
12 Nov 2018
Ort
Hässleholm
Hoj
Ducati 959 corse, Ducati 748, Sherco 300sef
Asså ....
Jag hade ju satsat på en Ducce....
Men det är ju jag..... ????
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Du kan ju ta ett snack med SMC Väst. Om du haft licens så räcker det troligen med att du går steg 5 (en dag). Vill minnas att någon gjort det.
Annars är det väl roligare med en lokal klubb, men antar att du vill ha licens så fort som möjligt.
Redan kollat med de, och man måste ha gått steg 1-4 för att få gå steg 5 (=licenskurs).

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Skulle nog valt arc, men vad vet jag :)

Hursom, om du behöver gå hela licenskursen eller inte kan bara svemo bestämma. Så hör av dig till svemo RR sektionen o kolla vad de tycker, sen vart du går kursen spelar egentligen ingen roll.
Skärtorsdagen 2019 går det kurs på Mantorp Park :)

Mvh Håkan


Skickat från min iPhone med Tapatalk Pro
Jag kollade svemo på nätet och maxtiden för att bara förnya har överskridits, :/

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

Impact

P.i.t.A
Gick med
27 Sep 2007
Ort
Halmstad
Hoj
1090r -17, 990SMT -09
Asså ....
Jag hade ju satsat på en Ducce....
Men det är ju jag..... ????
Hey! I think I know this guy. Ska trycka upp en tröja med Duccatista åt dig så du inte blir ledsen när Gixxern blåser förbi!!!

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Jag kollade svemo på nätet och maxtiden för att bara förnya har överskridits, :/

Skickat från min SM-N960F via Tapatalk


Jo det är kanske är helt rätt, men jag har haft flera som tävlat för länge sen som det räcker med teorin för att få ut sin licens igen och det är upp till Svemo att bestämma om det räcker eller inte.

//håkan


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Apropå licens, när är tidigaste licenskursen nästa år?
Jag hade RR-licens -04 men har väl drabbats av medelålderskris:)

Byggs banhoj för fulla muggar just nu
 
Last edited:

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP

Manne

Nu ligger IQ och vikt på samma nivå.....
Gick med
30 Aug 2003
Ort
Stränkan
Hoj
Gammal och slö
Svinbra -tack!

Hade redan börjat riva hojen vid halloween men den var på min radar:tummenupp
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top