Första steget mot digital tvångströja?

  • Thread starter Raderad medlem 51742
  • Start date

Two stroke man

Gudomlig sporthojare
Gick med
12 Apr 2005
Ort
Där jag tar av mig hatten
Hoj
Har tappat räkningen
De mobbas inte ut, de överlåter utgallringen till Darwin himself.


Buy quality, cry once

Jag syftar på den här sajten, sporthoj.com och här hinner ungdomarna sällan mer än en handfull inlägg innan dom blivit så mobbade av gubbarna att de lämnar.

Pratar du om IRL, vilket iofs också har en viss påverkan på sajten så tror jag vi är ganska många män i övre medelåldern här som kan vittna om att du har fel. jag personligen skulle nog varit död enligt din tes.
Och jag känner betydligt fler vettvillingar som överlevt än sådana som omkommit. Någon av de omkomna motorcyklister jag känt har dessutom inte ens varit vettvillingar utan tvärtom skötsamma personer.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Hmm, är min bil extrautrustad tro? Den har såna där genomskinliga plåtar varvet runt, i huvudhöjd på dom som åker i bilen faktiskt. En av konsekvenserna är att jag som förare kan titta ut och själv se vad som händer runt bilen, vilka skyltar som står bredvid vägen osv, förbannat praktiskt när man tänker efter. Dessutom mycket roligare när man kör lite längre än 14m, för att bara sitta och stirra på instrumentpanelen för att se skyltar, varningar för saker jag kommer för nära osv är rätt jävla skittrist i längden...
Jag skrev inte att jag önskade den utvecklingen. Det var bara ett konstaterande att det vore enkelt att göra. Till och från jobbet skulle jag kunna tänka mig att åka istället för att köra bilen. Så länge den startar där jag bor när jag vill iväg och inte stannar innan jag är på önskad plats.
 

Raderad medlem 51742

Guest
Man får alltså börja köra crackad MC med installerad VPN då :hihi

Precis, en liten mjukvaruuppdatering bara, sedan kommer vi i övervakningssystemet identifieras enligt nedanstående bild och det kommer alltid se ut som att vi aldrig överskrider 30 km/h.

51kkiqftx4sod43vas3dp1q0dlogda8.jpeg
 

TriumphNynäs

Medlem
Gick med
8 Dec 2007
Ort
Nynäshamn
Hoj
För många enligt hustrun...
Blinkers i rondeller är uppenbarligen ett ämne som skapar större engagemang och upprörda känslor än digitala trångströjor där staten övervakar oss och begränsar vår frihet att själva kontrollera våra fordon. Vet inte om jag skall bli riktigt orolig nu... :confused:
Så kallad "cykelställsfråga".... betydligt enklare att både identifiera sig och ha åsikter om hur man beter sig i en rondell än att formulera något initierat o klargörande när det gäller risker respektive fördelar med digital övervakning.

Behåller nog dom gamla förgasarhojarna så länge man handla drivmedel till dom, sedan får det väl bli etanolkonvertering.... :)
 

andersbrink

hasenfrasen
Gick med
6 Mar 2003
Ort
hedesunda
Hoj
5
risker respektive fördelar med digital övervakning.

Jag hade en dröm i slutet av 90-talet (fastnaglad i hjärnan sen dess) där jag hade min gamla Z900 gömd (det var olagligt med MC) i ett skjul ute på Sunnanö/Öregrund hos kusin vitamin där jag körde den på grusvägen vid campingen.

Vill VI har mer övervakning? Jag vill det inte och förmodligen ingen annan heller om man vågar rannsaka sitt innersta. En förmyndare har den person som inte klarar av att ta hand om sig själva. Likaså borttagande av kontanter och införande av fartkameror, drävel. Fler trafikpoliser tack och en infrastruktur som tål strömavbrott och Putins petande på den stora röda DDOS-knappen. Avkriminalisera droger och sälj skiten på systembolaget istället så har man kanske råd att rädda de 1500 personer som tar livet av sig per år istället för att bygga satans "2-1" vägar som till stora delar är "1-1" vägar av snikenhet och som kanske räddar ett fåtal av de som tänkt ta livet av sig i trafiken - som man inte har en aning om hur det egentligen står (s)till.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Precis, en liten mjukvaruuppdatering bara, sedan kommer vi i övervakningssystemet identifieras enligt nedanstående bild och det kommer alltid se ut som att vi aldrig överskrider 30 km/h.

51kkiqftx4sod43vas3dp1q0dlogda8.jpeg

"Öka framkomligheten..." - Jävla dårar.
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
Precis, en liten mjukvaruuppdatering bara, sedan kommer vi i övervakningssystemet identifieras enligt nedanstående bild och det kommer alltid se ut som att vi aldrig överskrider 30 km/h.

51kkiqftx4sod43vas3dp1q0dlogda8.jpeg

Kolla hjulvinklarna i framvagnen, ready for race. :)
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den bilden har jag redan skrivit ut. Den hänger numera precis framför min dart-tavla...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top