Olycksfallsförsäkring LF gäller inte på bana trots att det utlovats muntligt.

R-Oil

Spring start, tillbaka flyttat och clip on.
Gick med
1 Jan 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha TZR 125 TURBO, Yamaha TZ 250 4TW, Yamaha RD 350 YPVS, Yamaha TZR 392, Yamaha RD 421, Yamarilla 421, Aprilia RS 250x6, Aprilia RSV Mille, Aprilia RSV Tuono 1127 och några till i olika status.
Gör som jag ! Hota med att avsluta privata och företagsförsäkringar så funkar det ????
IMG_3254.JPG
 

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Jag har varit utan olycksfallsförsäkring fram tills nu. Kollade Trygg-Hansa vuxna efter tips i tråden. Fick ett pris på 4370kr. Vete tusan om min gamla kropp är värd en så dyr försäkring, lite som att helförsäkra en 3000kr bil:). Ingen dom hittat någon billigare försäkring?
 

nick burn

Sporthojsnörd
Gick med
8 Jun 2012
Ort
Norrköping
Hoj
bana ducati 999ish... gata monster 1000sie
Jag har varit utan olycksfallsförsäkring fram tills nu. Kollade Trygg-Hansa vuxna efter tips i tråden. Fick ett pris på 4370kr. Vete tusan om min gamla kropp är värd en så dyr försäkring, lite som att helförsäkra en 3000kr bil:). Ingen dom hittat någon billigare försäkring?

Det är dyra försäkringar, ganska mycket ingår, i just Trygg Hansas ingår en del ersättningar för sjukdomar som inte konkurrerande bolag har.
Skulle tippa på att du kan hitta billigare men då har du inte samma skydd/ersättningsnivåer så jämförelsen kommer att halta...
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top