Resultat 1 till 6 av 6
    Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Hoj
    CBR1000RR 2006

Berik helställ - Bra eller?

Tjena,

Fick precis hem mitt nya Berik ställ från FC-moto. Var lite osäker om detta stället verkligen skulle vara bra pqa det låga priset, men bestämde ändå för att chansa lite.

Jag har tidigare kört MC, typ 20 år sedan. Mitt gamla skinnställ är ganska tungt, och skydden stora och hårda.
    Första känslan med detta Berik ställ var att det är väldigt lätt och skydden inte så stora eller hårda. Så typ motsatsen till mitt gamla
    Enligt Berik så skall stället har de rätta skydden. Från deras hemsida:
    ""internt skydd på axlar, armbågar, höfter och knän (certifierad EN1621-1:97)""

Så till min rookie fråga, bör jag vara orolig att detta stället inte är lika säkert som mer kända, dyra märken? Är skydden sämre, även om de uppvisar certifieringen? Eller är detta bara hur utvecklingen har skett under mina 20 års uppehåll.

I övrigt så sitter stället mycket bra! Känns bekvämt och storleken var spot-on

Tack på förhand
    //Joakim

Länk till stället:
    https://www.fc-moto.de/epages/fcm.sf...on=ViewProduct
    Senast redigerat av Joanyh den 2018-12-03 klockan 22:23.

The Build Quality Police
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    YZF-R7
    Orsaken till det låga priset är nog att märket inte längre finns, har för mig att de kursade runt 2011-2012 någon gång. Jag har inte sett att de startats upp sedan dess så de skinnställ som fortfarande går att få tag på är nog sådana som har legat i lager sedan dess. Ett skinnställ blir väl inte sämre för att det ligger oanvänt i några år och förare i världseliten använde dem då (men inte längre), så säkerheten är nog fullgod.
    The Build Quality Police

Medlem Brutales avatar
    Reg.datum
    okt 2014
    Hoj
    Yamaha YZF R6, Kawasaki Z750, MV Agusta Brutale Dragster 800 EAS & Kawasaki ZX6-RR
    Citat Ursprungligen postat av Alatalo Visa inlägg
    Orsaken till det låga priset är nog att märket inte längre finns, har för mig att de kursade runt 2011-2012 någon gång. Jag har inte sett att de startats upp sedan dess så de skinnställ som fortfarande går att få tag på är nog sådana som har legat i lager sedan dess. Ett skinnställ blir väl inte sämre för att det ligger oanvänt i några år och förare i världseliten använde dem då (men inte längre), så säkerheten är nog fullgod.
    Jag köpte ett flång nytt förra året från FC moto (och kraschtesta så klart) men jag tror absolut dom finns i livet ännu som företag https://www.berikbrand.com/ och jag tror att dom har någon form av samarbete med Arlen Ness
    Försöker att inte krångla till det mera än så här...

MEN på http://www.smokingtire.se hittar ni min blogg, bilder och andra dagdrömmar...

Medlem
    Reg.datum
    jul 2010
    Hoj
    Suzuki SV650S -00 såld Triumph Sprint RS -01 Suzuki GSX1300R -08
    I det här testet kom Berik på 3e plats efter Lindstrands STR och Held. Så Berik är bland de bästa skinnställen under 10000kr. Ja det var ju 10 år sedan så nu är det ju lite fler kr.
    http://www.mcdoktor.dk/jofama/skinnBIKE_2008.pdf
    Senast redigerat av Comeback den 2018-12-03 klockan 22:23.
    MotoGP 2018: 1.Zarco 2.Dovi 3.Vinales

Medlem
    Reg.datum
    sep 2018
    Hoj
    CBR1000RR 2006
    Man kan ju komplettera med en Air väst, totalpriset blir ända ganska bra.
    Tackar för alla svar. Verkar som stället inte är helt kasst då iaf, så vi kör på det.

Ha en trevlig kväll.
    mvh

Alltid på väg mot nya mål Hoztics avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Hoj
    K1300S
    Jag har klotat rätt hårt med ett Berik-ställ, och visserligen var titanskydden på axlarna skrot efteråt, men jag klarade mig, stället skyddade mig maximalt. Bland annat knäcktes käkpartiet på min Shoei-hjälm, så det var rätt mycket krafter i omlopp Det var nog faktiskt mitt absoluta favoritställ genom åren, synd bara att sjuksyrrorna klippte bort det
    Dom säger att man inte blir lyckligare av en massa pengar, men jag är förbanne mig villig att testa!

Every man dies, but not every man really lives

Kolla mina hojbilder: www.hoztic.se
    Senast uppdaterad: Is-racing SM Gubbängen, 2012-02-07, totalt >10000 bilder!

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Lastbilar kan oxå visa känslor och uppskattning, är det en ny variant av AI-styrda lastbilar?

steffe
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här