Blåröksräser - Suzuki RGV250 VJ23

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Jag har blåst upp en RGV-tank till klotform en gång i min ungdom. Jättetråkig grej att göra. Den gick dock att få någorlunda bra igen med lite välriktade klubbslag.
 

Jolle55

Medlem
Gick med
16 Jan 2017
Ort
Huskvarna
Hoj
CBR600RR
Jättetråkig grej att göra.


Haha, ja det kan jag tänka mig! :D

Man får va försiktig när man håller på med sånt, det är nog många som skulle bli överraskade med hur mycket det smäller om en tank skulle explodera med 8–10kg tryck. Tillräcklig för att man skulle kunna skada sig själv jävligt illa.
 

Jolle55

Medlem
Gick med
16 Jan 2017
Ort
Huskvarna
Hoj
CBR600RR
Juli 2019

Tjena!

Inget stort arbete har gjorts på hojen denna månaden, det har ju varit semester och då har jag kört mycket på mina andra hojar istället.

Men jag har en ny tank! och rätt fästen till den också.
t8Ix


Tanken i sig är inte i perfekt skick, men den är tät och ser hyffsad ut.
Den har en buckla på högersidan, har inte bestämt mig om jag ska försöka fixa den eller låta det vara.
Lite ny färg kommer den att få i alla fall.
J9Fm


1eAA


Hojen är i stort klar nu! Tog en provtur på den igår, bara rullade runt lite långsamt kring kvarteret och varmkörde ordentligt, letade efter läckage etc.
Men till min glädje var det ingenting :banana

Jag tänkte köra den på en längre tur, ska försöka ta den upp till ett industriområde en kväll där man kanske kan köra lite mer.
Jag vill gärna veta att allting funkar som det ska så jag slipper åka skamkärra på första bantestet. :3freak

Sen så är tanken att köra den i dyno för att trimma in bestyckning, och mappningen i zeeltronic boxen. Där finns stora möjligheter att fila på inställningar, jag har separata kurvor för tändning och avgasventiler. Som jag dessutom kan växla mellan olika mappar med knappar på styret.

Är det någon som känner till en firma som håller på med sånt här och är riktigt bra på det?
Jag tänker nog vända mig till MMW utanför jönköping, han har egen dyno och är vad jag vet duktig på 2taktare. Han gör nog mest motocrossmotorer men vet att han även har gör gocart motorer. Sen tror jag att fler åker med hans grejer i supermono och att de är ganska nöjda.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Fint, men det är faktiskt OLAGLIGT med crossgummin på en räser.
 

Mr Moto

Nu i tvåtaktsträsket
Gick med
26 Jan 2005
Ort
Javisst
Hoj
RVF 400, NSR250 SP
Jag kan inte ge mitt godkännande förrän jag hört hur den låter. Film tack;)
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Tjena!

Inget stort arbete har gjorts på hojen denna månaden, det har ju varit semester och då har jag kört mycket på mina andra hojar istället.

Men jag har en ny tank! och rätt fästen till den också.
t8Ix


Tanken i sig är inte i perfekt skick, men den är tät och ser hyffsad ut.
Den har en buckla på högersidan, har inte bestämt mig om jag ska försöka fixa den eller låta det vara.
Lite ny färg kommer den att få i alla fall.
J9Fm


1eAA


Hojen är i stort klar nu! Tog en provtur på den igår, bara rullade runt lite långsamt kring kvarteret och varmkörde ordentligt, letade efter läckage etc.
Men till min glädje var det ingenting :banana

Jag tänkte köra den på en längre tur, ska försöka ta den upp till ett industriområde en kväll där man kanske kan köra lite mer.
Jag vill gärna veta att allting funkar som det ska så jag slipper åka skamkärra på första bantestet. :3freak

Sen så är tanken att köra den i dyno för att trimma in bestyckning, och mappningen i zeeltronic boxen. Där finns stora möjligheter att fila på inställningar, jag har separata kurvor för tändning och avgasventiler. Som jag dessutom kan växla mellan olika mappar med knappar på styret.

Är det någon som känner till en firma som håller på med sånt här och är riktigt bra på det?
Jag tänker nog vända mig till MMW utanför jönköping, han har egen dyno och är vad jag vet duktig på 2taktare. Han gör nog mest motocrossmotorer men vet att han även har gör gocart motorer. Sen tror jag att fler åker med hans grejer i supermono och att de är ganska nöjda.

Jag pratade med honom, men han ville inte göra min rs250 för han inte hade nån erfarenhet.
 

Johnnie

Que?
Gick med
1 Mar 2007
Ort
Tibro
Hoj
MV Agusta F4:a, Aprilia RS250, Aprilia AF1 samt en Compact
Jag har bestyckat den själv, kollat stiften o de ser bra ut, men önskar väl en bättre inställning av nån räv tänkte jag
 

Boost 3

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Nov 2007
Ort
kramfors
Hoj
KTM sm990
Jag kan varmt rek bredbandslambda för inbestyckning de funkar kalasbra lika bra som på fyrtaktare.
Jag har en Inovite bredbandare på min Arctic cat thundercat 1000 som är trimmad till tänderna. Jag har svetsat in labdamutterfäste en i varje pipa och bestyckar in alla tre cylindrar var för sig.
Jag har bestyckat mot avgastemp tidigare men lambdan är snabbare så man ser tydligare vart man ska ge på mer eller mindre soppa.
Lambdasonden håller flera hundra mil och jag har den bara mont vid inbestyckning så den håller nog hela livet.
De flesta eller alla tvåtaktsskotrar med turbo nuförtiden kör med lambdamätare och en del kör även avgastempmätare dvs både avgas och lambda de är såklart ännu bättre.
Jag kan ge tips på lambdavärden som är safe att köra med på tvåtakt de är väldigt lika 4 takt med undantag att man måste va lite mer försiktig med snåla värden.
 

R-Oil

Spring start, tillbaka flyttat och clip on.
Gick med
1 Jan 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha TZR 125 TURBO, Yamaha TZ 250 4TW, Yamaha RD 350 YPVS, Yamaha TZR 392, Yamaha RD 421, Yamarilla 421, Aprilia RS 250x6, Aprilia RSV Mille, Aprilia RSV Tuono 1127 och några till i olika status.
Var på pipan satte du lambda bungen ?
 

Holmquin

Ny medlem
Gick med
23 Jan 2014
Ort
Kungsbacka
Hoj
2002, KTM 400 EXC (540cc)
Var bor du?

Hört om Darko nere i skåne-land? Fått rekommendationer till honom från både Dr C och Erland på Topplocksverkstaden.

Tänkte åka dit en gång, men det blev aldrig av.
 

R-Oil

Spring start, tillbaka flyttat och clip on.
Gick med
1 Jan 2012
Ort
Göteborg
Hoj
Yamaha TZR 125 TURBO, Yamaha TZ 250 4TW, Yamaha RD 350 YPVS, Yamaha TZR 392, Yamaha RD 421, Yamarilla 421, Aprilia RS 250x6, Aprilia RSV Mille, Aprilia RSV Tuono 1127 och några till i olika status.
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top