Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123
Resultat 41 till 54 av 54
    Medlem
    Reg.datum
    aug 2009
    Hoj
    ZX10r-08,RGV 250 VJ23
    Någon som vet om det finns någon VJ23 inreggad i trafik?

Medlem Jolle55s avatar
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    CBR600RR

December 2018

Vi är nu framme i nutid!!

Tråden har kanske inte haft en helt självklar tidslinje och vissa saker i inläggen kanske inte stämmer helt i tid men jag tror jag har fått med mycket som gjorts på hojen i alla fall.
    Det är ju en hel del arbete som inte kommer med på bild eller inte är så roligt att dokumentera. När man står med skit upp till armhålan, halva motorcykeln dränkt i avfettningsmedel och smutsen stänker över hela garaget då tänker man kanske inte på att hala fram mobilen för att ta en bild

Det senaste som skett,
    Jag fick min leverans med renoveringskit till bromsarna, nya tändkablar, framdrev, nya vajrar till avgasventilerna, lite reservpackningar till förgasarna, hårdare kopplingsfjädrar mm.

Har ju fram tills nu inte kunnat provåka hojen för att jag har haft noll bromsar.
    Satte igång med bakre oket och det blev jättefint. Ska göra de 2 fram i helgen.

Cockpiten ser okey ut, har börjat skissa lite på ett nytt fäste till mätarhuset. Kaaaanske i framtiden köper ett annat instrument också.

Rostskyddsfärg på tanken är rejsing eller?

Jag har, efter väldigt mycket letande, hittat en leverantör av racekåpor till den här ovanliga modellen. Så det har jag beställt och sambon slipper få en julklapp i år igen..

"Mannen som talar med whisky" steffes avatar
    Reg.datum
    jul 2009
    Hoj
    -86 Suzuki GSX-R 750, -90 1100R
    Citat Ursprungligen postat av Jolle55 Visa inlägg

Jag har, efter väldigt mycket letande, hittat en leverantör av racekåpor till den här ovanliga modellen.
    länk / namn ?
    Söker: Motor till GSXR1100W dvs vattenkylda 92-98, ev skabbig hoj

/steffe

Lekfordon Suka 750gsxr, Winner of "Stockholm Midnight GP 2012"
    "Fear is lack of knowledge"
    "My attitude, your problem!!!"
    Min andra adrenalinsport, www.maltochhumle.se , Riddaren af Malt & Humle.

Medlem Jolle55s avatar
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    CBR600RR
    Citat Ursprungligen postat av steffe Visa inlägg
    länk / namn ?

https://www.mfs-motor.com/suzuki-fai...v250-vj23.html

Samma plastaskit som finns att köpa på Ebay, men här kan man be dom lägga igen hål för lysen mm. Samt beställa vilken färg och om man vill få sitt nummer på. Kostar inget extra och de bjuder på frakten

Nybliven kåphojs-riddare RookieMs avatar
    Reg.datum
    jun 2014
    Hoj
    En Japan & en Österrikare
    Ähh, dra åt helvete vad fränt!
    Fan, jag vill också ha tvitakts-räääser.
    Anterior:

Triumph Street Triple R 2010
    Kawasaki Z750 2010

Praesens:

Honda VTR1000
    KTM 520 EXC

Medlem
    Reg.datum
    aug 2011
    Hoj
    1989 Kawasaki ZX-10
    Mycket fint

Medlem Jolle55s avatar
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    CBR600RR

Mellandags meka

Tog ledigt från jobbet från jul till 13 helgen så har hunnit med lite pyssel i garaget emellan allt annat skit som ska göras som t.ex. träffa släktingar och familj.

Gjorde färdigt bromsrenoveringen men glömde fota främre oken.
    Huvudcylindern däremot blev inte alls bra. Alla inre komponenter är helt nya, men jag får den inte att fungera alls. det var väldigt svår att lufta systemet samt att jag inte får någon känsla i bromsen.. Är osäker på om jag gör något fel eller om det helt enkelt är något fel på huvudcylindern. Den var ur funktion när jag köpte hojen så jag vet inte om något hänt med den? Lutar mycket åt att köpa en ny cylinder istället, någon som råkar sitta på en RCS19, Accossato eller ISR, som ni vill bli av med är jag mycket intresserad.

Trillade över en video på YT, där det såg så enkelt ut så jag gjorde samma jobb på mina rör.

Det var väldigt tidsödande arbete men jag gillar resultatet

Rotade igenom mina lådor och hittade en stålomspunnen slang som jag hade fått över från en Honda Hornet jag hade för några år sedan, som passade fint på RGVn och bytte den.

Medlem Tomas Lofteruds avatar
    Reg.datum
    jun 2005
    Hoj
    Yamaha FZ1 -07, Triumph Bonneville -65, Honda CB 750 Super Sport -76, Suzuki GT 250 -80
    Fränt!
    Med risk för att jag tjatat om det i andra trådar, men f...n vad ballt det är med tvåtakt!
    Kör hårt!

Medlem Jolle55s avatar
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    CBR600RR
    Det är faktiskt riktigt ballt med 2takt
    En så väldigt simpel konstruktion, synd att utsläppslagarna tog död på försäljningen för 20 år sedan för vem vet hur det hade sett ut om utvecklingen fortsatt.

Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Varför dog tvåtaktarna ut på på väghojar då de finns i cross/enduro båtmotorer snöskotrar mopeder
    BOOST III

Medlem Jolle55s avatar
    Reg.datum
    jan 2017
    Hoj
    CBR600RR
    Som jag har förstått det var det miljöregler som satte stopp för försäljningen av motorcyklarna.
    Cross/enduro, båtmotorer och snöskotrar kan ju anses som tävlingsfordon och därmed kom de runt reglerna.

Även motocross hojar med 2takts motorer minskade ju oerhört mycket iom att Kalifornien, där stor del av försäljningen sker, i början av 2000 talet införde nya avgasregler även kring oregistrerade tävlingsfordon.

Framförallt var det europeiska tillverkare, läs KTM, som behöll 2taktare eftersom de kanske inte hade lika stora marknadsandelar i crossförsäljningen på den tiden. Samt att KTM i början på 2000 talet byggde rätt dåliga 4taktare som ingen ville köpa.

Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Trillade över en video på YT, där det såg så enkelt ut så jag gjorde samma jobb på mina rör.

Det var väldigt tidsödande arbete men jag gillar resultatet
    Lysande!!!

Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Hoj
    KTM sm990
    Som jag har förstått det var det miljöregler som satte stopp för försäljningen av motorcyklarna.
    Cross/enduro, båtmotorer och snöskotrar kan ju anses som tävlingsfordon och därmed kom de runt reglerna.

Även motocross hojar med 2takts motorer minskade ju oerhört mycket iom att Kalifornien, där stor del av försäljningen sker, i början av 2000 talet införde nya avgasregler även kring oregistrerade tävlingsfordon.

Framförallt var det europeiska tillverkare, läs KTM, som behöll 2taktare eftersom de kanske inte hade lika stora marknadsandelar i crossförsäljningen på den tiden. Samt att KTM i början på 2000 talet byggde rätt dåliga 4taktare som ingen ville köpa.
    Båtmotorer och snöskotrar har ju bara några få % som tävlar de flesta är ju arbets/nöjes fordon. Underligt nog är de bara Johnson och Evinrude samt Skidoo som har E-tec insprutning rakt uppifrån topplock och de är klart renast tillochmed renare än vissa fyrtaktare. De har förmodligen patent på den insprutningen för annars skulle alla andra ha den insprutningen. Vanlig insprutar tvåtaktare har inte en chans i bränsleåtgång och utsläpp vs E-tec.
    KTM va ju bästa fyrtaktarna från 00 till ca 05 då de började bli lika dåliga som andra märken eller de andra blev lika bra som ktm.
    Hoppas skidoo bygger en E-tec hoj för vägbruk snart
    BOOST III

Buy quality, cry once BrooklynSs avatar
    Reg.datum
    mar 2014
    Hoj
    Bara fräna hojar
    Men i ärlighetens namn så är etec mer komplicerade än en fyrtaktare, kombinera med skral tillförlitlighet och allmänt tjorv så landar man ju ändå i att välja en bra fyrtaktare... Det är inte alls underligt att det bara är BRP som framhärdar i detta, de har ju inga fyrtaktare som kan konkurrera vare sig på utombordar- eller snöskotersidan.

Etec-utombordare vill ingen ta i med tång och de säljs väl knappt heller på den här sidan av Atlanten.

Tekniken har som jag förstått det testats av flera tillverkare men alla har övergett den till förmån för fyrtaktare då katalysatorkrav dödar tvåtaktaren alldeles oavsett.

Buy quality, cry once
    Buy quality, cry once.

Sidan 3 av 3 FörstaFörsta 123

Behörigheter för att posta

• Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Jag är inte ett dugg förvånad. Trafikverkets måldirektör säger i princip rakt ut att vi har digital tvångströja att vänta oss och SMC:s ordförande sätter si [...]

CFr
Vill du annonsera ovan? Klicka här