Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12
Resultat 21 till 31 av 31
  1. #21
    Medlem MickeZX7Rs avatar
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Kalmar
    Hoj
    ZX7:or och ZX9
    Inlägg
    899
    Blogginlägg
    1
    Härligt med en så detaljerad bildtråd

    Det är som fascinerar mig mest med den här och många andra byggtrådar är vilka enorma resurser ni verkar ha i form av verkstadsutrymme, teknisk kompetens, maskinparker och ekonomi
    If it has boobs or wheels, it´s gonna cost you..

  2. #22
    Nu i tvåtaktsträsket Mr Motos avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Javisst
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP
    Inlägg
    253
    Arrgh jag vill också ha tillgång till en verkstad med extra allt

    Fränt att kunna göra sådana där saker man behöver men som är omöjliga att köpa när man bygger racer.

  3. #23
    Medlem Jolle55s avatar
    Reg.datum
    jan 2017
    Ort
    Huskvarna
    Hoj
    CBR600RR
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av MickeZX7R Visa inlägg
    Härligt med en så detaljerad bildtråd

    Det är som fascinerar mig mest med den här och många andra byggtrådar är vilka enorma resurser ni verkar ha i form av verkstadsutrymme, teknisk kompetens, maskinparker och ekonomi
    Det hela handlar om yrkesval, och då menar jag inte att välja ett jobb där man tjänar mest pengar!
    I mitt fall handlar det om att jag får lov att vara i verkstan på jobbet på kvällarna. Jag får betala av material och annat i form av bullpåsar till fredagsfikat, det är extremt förmånligt för mig och det värderar jag väldigt högt(om min chef skulle läsa det här).

    När det kommer till ekonomi vet jag inte, det kanske är yrkesvalet som är svaret där också. Men jag är inte beredd att jobba ihjäl mig för att tjäna pengar så jag kan köpa min drömhoj. Då skulle jag antagligen ändå inte ha tid att köra den.
    Men en Panigale V4 skulle sitta fint(om chefen läser det här)
    Senast redigerat av Jolle55 den 2018-12-05 klockan 12:51.

  4. #24
    Medlem Jolle55s avatar
    Reg.datum
    jan 2017
    Ort
    Huskvarna
    Hoj
    CBR600RR
    Inlägg
    48
    Citat Ursprungligen postat av Mr Moto Visa inlägg
    Arrgh jag vill också ha tillgång till en verkstad med extra allt

    Fränt att kunna göra sådana där saker man behöver men som är omöjliga att köpa när man bygger racer.
    Jag såg just i din tråd, din ide med brandfilten var ju skitsmart. Jag kanske lånar den idén

  5. #25
    Moderator Boris JRs avatar
    Reg.datum
    apr 2003
    Ort
    Ja
    Hoj
    .
    Inlägg
    16 142
    Citat Ursprungligen postat av Jolle55 Visa inlägg
    Jag såg just i din tråd, din ide med brandfilten var ju skitsmart. Jag kanske lånar den idén
    Har man ingen brandfilt liggandes så finns det värmebarriär på metervara att köpa här:
    https://www.merlinmotorsport.co.uk/s/heat-insulation

    Använde det när jag byggde ökenracer med god framgång.
    Boris KTM Service - Följ mina äventyr i garaget

  6. #26
    Medlem MickeZX7Rs avatar
    Reg.datum
    jun 2015
    Ort
    Kalmar
    Hoj
    ZX7:or och ZX9
    Inlägg
    899
    Blogginlägg
    1
    Citat Ursprungligen postat av Jolle55 Visa inlägg
    Det hela handlar om yrkesval, och då menar jag inte att välja ett jobb där man tjänar mest pengar!
    I mitt fall handlar det om att jag får lov att vara i verkstan på jobbet på kvällarna. Jag får betala av material och annat i form av bullpåsar till fredagsfikat, det är extremt förmånligt för mig och det värderar jag väldigt högt(om min chef skulle läsa det här).

    När det kommer till ekonomi vet jag inte, det kanske är yrkesvalet som är svaret där också. Men jag är inte beredd att jobba ihjäl mig för att tjäna pengar så jag kan köpa min drömhoj. Då skulle jag antagligen ändå inte ha tid att köra den.
    Men en Panigale V4 skulle sitta fint(om chefen läser det här)
    - Oh om jag finge vara i den här fullutrustade 4-5000m² verkstaden på kvällarna...
    (OM NU CHEFENS CHEF SKULLE LÄSA DET HÄR!)
    If it has boobs or wheels, it´s gonna cost you..

  7. #27
    Nu i tvåtaktsträsket Mr Motos avatar
    Reg.datum
    jan 2005
    Ort
    Javisst
    Hoj
    RVF 400, NSR250 SP
    Inlägg
    253
    Citat Ursprungligen postat av Boris JR Visa inlägg
    Har man ingen brandfilt liggandes så finns det värmebarriär på metervara att köpa här:
    https://www.merlinmotorsport.co.uk/s/heat-insulation

    Använde det när jag byggde ökenracer med god framgång.
    Jo the real thing är bättre. Brandfilt är glasfibertyg i princip. Det fransar sig ordentligt när man klipper. Så lite bökigt att hantera vid tillverkning. Men å andra sidan tål det 600 grader. Fast har tempen nått de höjderna har jag nog andra bekymmer

  8. #28
    Målar fan på väggen
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Västerås
    Hoj
    Suzuki RGV 250- 97
    Inlägg
    234
    Vad kul att det finns några kvar, körde min mycket runt Stockholm då sporthoj var nytt. Avställd sen 2005 pga arbete och avsaknad av garage.

    På den tiden fick man böna och be för Suzukihandlarn att titta i reservdelskatalogen för Japanska modellerna, ebay funkade inte på den tiden. MB racing hjälpte dock till då originalbutiken bestod av riktigt hoj folk.

    De gjorde dock inga bättre resultat på banorna pga avsaknaden av support från Suzuki, de levererades med den Japanska strypsatsen monterad.
    de som tävlade fick köpa originalsatsen för marknaden utanför Japan, det var inget SP-kit. Suzuki Sverige visste inte vad de höll på med och de flesta som körde hojen tröttnade.

    Min står idag med ostrypta pipor och strypt cdi då den ostrypta är död. Men det finns ytterligare elektroniska strypningar utanför cdi-boxen.

    Har dock Sugaya pipor, ljuddämpare och en ovanlig Sugaya cdi-box, tröttnade dock på att meka då jobbet tog överhand.

    Har massa japanska dokument angående modellen någonstans, men det kanske ligger ute på rgv forum nu förtiden.

    Fredrik

  9. #29
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 112
    Fina metalljobb jag vill också kunna fräsa svarva men jag orkar inte lära mig.

    Ett misstag har begåtts (enligt mig) och det är att ts tagit bort Boostbottel. De är den långa slangen som går från insug runt styrkronan och tillbaka till insug. Boostbottel funkar otroligt bra jag sätter dit BB på alla tvåtaktare som inte har de standard för de förbättrar tomg och svar på¨gas från lägre varv och uppimot mellanregister. Man kommer dessutom undan med fel bestyckning, eller rättare sagt de blir inte lika svårt att få den bra i gången på lägre varv samt att den blir krispigare i gassvaret.
    Man kan göra BB i olika volymer för att flytta funktionen av BB upp/ner i varvtal. Men av alla volymer jag testat är samma volym som kubiken på cylinder bäst. Då jobbar den från tomg till några hundra varv uppöver.
    Med det sagt rek jag TS att göra en liten behållare 125cc till varje cylinder. Slanganslutning Placeras så tvåtaktbränsle kan rinna in i insug ur BB och så nära insug som möjligt.Placera BB rakt i insuget uppifrån om möjligt alt från sidan insug. Röret från BB Till insug skulle jag rek 12mm till 125cc gör man mindre = jobbar på lägre varv /större hänger med till högre varv. Jag har 19mm rör till mina BB som sitter på en trippel 1000cc skotermotor och volym 33cl per burk.
    Insprut tvåtakt har inte samma fördel av BB. Största fördelen med BB mot förgasare är att inte färdigblandad bränsledimma stutsar in från reedkorg in i förgasare igen och blandas med ny bränsledimma sok dubbelblandning. Dubbelblandning sker mest på tom o låga varv därav renare gång med BB.
    Senast redigerat av Boost 3 den 2018-12-11 klockan 16:31.
    BOOST III

  10. #30
    Medlem Chronics avatar
    Reg.datum
    jun 2003
    Ort
    S T H L M
    Hoj
    Sålt alla....
    Inlägg
    7 263
    Var det insprut som dödade boostbottle? Känns som det peakade 86-89 och sakteligen försvann, eller? Nu menar jag som original.

  11. #31
    Medlem Boost 3s avatar
    Reg.datum
    nov 2007
    Ort
    kramfors
    Hoj
    KTM sm990
    Inlägg
    4 112
    Citat Ursprungligen postat av Chronic Visa inlägg
    Var det insprut som dödade boostbottle? Känns som det peakade 86-89 och sakteligen försvann, eller? Nu menar jag som original.
    Ja de försvann med insprut men de va med länge på skotrar både Polaris och skidoo hade det in på 2000 talet yamaha till ca 2000.
    Här nedan en bild på Phazer 500 nr 9 på sprängskissen årg 99 och på en skidoo årg 2003. De är gemensam burk för bägge cylindrar. Jag tror mer på separat burk för varje cylinder för annars pumpar den ju luft mellan cylindrarna. Vissa burkar kan ha skiljevägg inv så de funkar som separata. De går fortfarande köpa BB universal till skoter motorer.
    De försvann även på förgasarmotorer sedan Keihin flatslid förgasarbryggorna kom runt 03- de va nog så bra att de inte va lika viktigt med BB. Även andra Mikuni förgasare blev uppdat till max så de blev väl för lite vinning av BB. Jag mont BB även om de har de nya gasarna för jag märker bättre gång och mer lättbestyckat även med de förgasarna. Jag har tillockmed fördel av BB mot mina Lectron förgasare!!

    https://www.yamahapartshouse.com/oem...c84019f/intake

    https://www.skidooparts.com/oemparts...reed-valve-493
    Senast redigerat av Boost 3 den 2018-12-11 klockan 17:53.
    BOOST III

Sidan 2 av 2 FörstaFörsta 12

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Lastbilar kan oxå visa känslor och uppskattning, är det en ny variant av AI-styrda lastbilar?

steffe
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här