Galen i extraljus!

bonde456

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jun 2010
Ort
Norrbotten
Hoj
Triumph 800xc -11
Mörkerkörning handlar liksom all trafik om att hjälpas åt, inte jäklas med varandra.
Alltså dom här som blinkar med sina fina ledramper och extraljus när det övergår till tvåfiligt och dom ska börja köra om :mad:
Jag skiter väl fullständigt i om någon tänker köra fortare än mig i vänster körfält, det är ju inte så att det går sakta så mina däck kallnat och jag kommer börja köra sick sack för att få upp tempen i däcken direkt det blivit tvåfiligt.....
en del av helljusblinkarna har till och med glömt hur man använder den vanliga blinkersen.

JA! Jag har sett att ni kommit ikapp mig under tiden som det varit enkelfält, liksom jävligt svårt att missa att jag har fått lysen efter mig i alla tre speglar då dom i övrigt endast reflekterar natthimmel eller på sin höjd positionsljusen i mitt eget släpvagn. :fakta

Kanske borde jag signalera att dom kan köra tillbaka i höger körfält när dom passerat med mina 3x55w Xenon och en 150W Ledramp? :D
 
Last edited:

Pertan

ESTJ
Gick med
10 Mar 2003
Ort
Vänge
Hoj
Aprilia Mille 2K
Ojdå den tog visst, alla kan glömma sitt lyse på liiiite för länge, men många på mina breddgrader är väldigt kass på att köra landsväg och mörker, den här helljusautomatiken funkar väldigt dåligt för mötande trafik.

Xenon lite för högt är för oss mötande som att ha helljuset på, så justera dina lampor :tummenupp
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Ojdå den tog visst, alla kan glömma sitt lyse på liiiite för länge, men många på mina breddgrader är väldigt kass på att köra landsväg och mörker, den här helljusautomatiken funkar väldigt dåligt för mötande trafik.

Xenon lite för högt är för oss mötande som att ha helljuset på, så justera dina lampor :tummenupp

Håller med - de justerades vid första möjlighet, poängen var att jag inte hade möjlighet att uppsöka verkstad 19.00 en söndag... Efter sju år som resande i Norrbotten börjar man faktiskt kunna det där med lysen och mörker.

Det är ju ungefär samma usla beteende vid filbyten, rödljus och rondeller... svennepäron tror att det går ut på att jävlas med sina mottrafikanter.



Buy quality, cry once
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Tjafsa inte nu, då blir jag förbannad! :)

Håll blocken i höger vägkant ÄVEN om du ser att mötande bil bländar dig lite i vissa vinklar...


Buy quality, cry once
 

challe500

Ny medlem
Gick med
14 Dec 2017
Ort
Malmö
Hoj
08 Yamaha FJR 1300
Funderar på att köpa extraljus och hade behövt lite hjälp, hoppas det är ok att jag skriver här? Jag är nämligen sjukt trött på min kärras dåliga ljus som inte riktigt räcker till. Hittade den här sidan med flera olika typer av extraljus https://www.bilupplysningen.se/category/extraljus och tänkte kolla om det är någon som köpt därifrån? Priserna verkar rätt schyssta och utbudet också. Vad säger ni? Alla tips mottages varmt :)
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Funderar på att köpa extraljus och hade behövt lite hjälp, hoppas det är ok att jag skriver här? Jag är nämligen sjukt trött på min kärras dåliga ljus som inte riktigt räcker till. Hittade den här sidan med flera olika typer av extraljus https://www.bilupplysningen.se/category/extraljus och tänkte kolla om det är någon som köpt därifrån? Priserna verkar rätt schyssta och utbudet också. Vad säger ni? Alla tips mottages varmt :)

Om du tittar på yrkeschaufförerna, vad köper de tror du?
 

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Funderar på att köpa extraljus och hade behövt lite hjälp, hoppas det är ok att jag skriver här? Jag är nämligen sjukt trött på min kärras dåliga ljus som inte riktigt räcker till. Hittade den här sidan med flera olika typer av extraljus https://www.bilupplysningen.se/category/extraljus och tänkte kolla om det är någon som köpt därifrån? Priserna verkar rätt schyssta och utbudet också. Vad säger ni? Alla tips mottages varmt :)
De säljer flera seriösa produkter. NBB är högkvalitativa ljus tillverkade i Europa. Och Rigid Industries från USA är också oerhört bra, men dyra.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top