Motogp test Valencia 20-21 Nov

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Jag kan varken ta bort mitt kreditkort eller avsluta prenumerationen utan de tänker dra 140 euro inom de närmsta dagarna. Det händer ingenting om jag trycker på Modify renewal, oavsett om jag sitter på stationär dator eller iPhone. Det är var ju helt sämst :dummer

En lösning är att spärra kortet hos din bank och begära ett nytt kort.
Har jag gjort själv efter försökt få igenom en beställning på bromsbelägg från en firma i England. Och det kommit felvarning i webbutiken gång på gång. Går in på ICA banken och upptäcker att hos ICA har det reserverats ca 1400kr 4 (fyra) gånger.
Kontaktar ICA banken som säger åt mig spärra kortet. ICA kan inte göra något förrän skojarna drar pengarna. Eftersom jag har ett annat kort kunde jag klara utgifterna till nya ICAkortet kom. Och det var ingen skojfirma.
Jag hade öppnat för internetköp på ICAbanken men inte för Europa.....(Bara Norden)
Så det var därför det strulade......Efter någon vecka försvann alla 4 reservationerna. Inga pengar drogs. :)
 
Last edited:

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Alatalo, om du läser detta, vilka slutsatser drar du och de verkligt initierade av försäsongstesterna?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Alatalo, om du läser detta, vilka slutsatser drar du och de verkligt initierade av försäsongstesterna?

Mina detaljerade slutsatser kan jag endast distribuera till mina kollegor och kunder inom jobbet. På ett internetforum nöjer jag mig med att konstatera att jag är nöjd med testresultaten hos våra egna grejer och att jag är extremt stolt och rörd näst intill tårar över de testresultat mina gamla vänner från Moto2 presterat på bara två dagar.

Dagarna efter Valencia överträffade alla förväntningar och det kändes faktiskt ganska bra att ha lagt ner nära tio tusen timmar på Morbidelli, Bagnaia och Mir. En av Mir's egna kommentarer direkt efter den första exiten är priceless - from the middle of the straight, my visor got very very small...
 

Comeback

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jul 2010
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki SV650S -00 såld TriumphSprintRS-01 såld Suzuki GSX1300R -08
Last edited:

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Just nu i Jerez, precis innan regnet kom, om någon bryr sig om Moto2.
 

Bifogat

  • Jerez_M2.jpg
    Jerez_M2.jpg
    411.3 KB · Visningar: 129

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Just nu i Jerez, precis innan regnet kom, om någon bryr sig om Moto2.

Kul att Marini fortsätter visa klass! :tummenupp
Han verkar vara en trevlig kille också när man ser honom i Parc Fermé.

Hur låter nya spisen?
Läst på många ställen att ljudet skall vara riktigt häftigt. :)

Undrar vad Luthi tycker? :va
-" I hit the first straight and my visor got very big..." ;)
 
Last edited:

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S

DjDiff

Skäggo
Gick med
4 Jun 2009
Ort
Örebro
Hoj
Hojlös :-(
Just nu i Jerez, precis innan regnet kom, om någon bryr sig om Moto2.

Hur var underlaget innan dess? De är typ 5s off jämfört med förra årets racetider, så frågan är hur mycket som är pga nya hojar och hur mycket som är pga annat väder.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Gårdagens bästa tid är 1.3 sekunder snabbare än sista racet och 0.4 sekunder snabbare än bästa Moto2-tid någonsin.

Banans beläggning är i sämre skick än vid racet eftersom man lyckats förstöra den med touring cars i fyrtiofem graders värme. Vissa kurvor har blivit lite vågiga och förarna får bl.a. ta en något annorlunda linje genom kurva fem och kurva åtta. Banan kommer därför att asfalteras om innan nästa GP. Å andra sidan är vädret betydligt svalare än vid racet vilket innebär bättre grepp med de så kallade #0 däck som används här. Summa summarum - svårt att avgöra om banan är bättre eller sämre jämfört med GP't.

Alla är dock överens om att Triumph-hojarna gör bättre varvtider och det mesta av detta kommer naturligtvis ur mer motoreffekt. Sedan har ju Magneti Marelli-prylarna en ganska sjysst motorbroms jämfört med Hondas halvsunkiga gatprylar och detta gör ju inte saken sämre.

Idag har det regnat mest hela tiden vilket betyder att de flesta seriösa inte åkte alls.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Just nu i Jerez, precis innan regnet kom, om någon bryr sig om Moto2.

Klart som fan man bryr sig om Moto2.

Personligen tycker Moto2 nästan är roligaste klassen, MotoGP är alltid MotoGP, de är superstjärnor!

Men Moto2 är ofta tät racing, jag får en viss inspiration av alla unga, duktiga och hungriga förare, samt att det är kul att följa de från Moto2 till MotoGP, även från Moto3 till Moto2 såklart.

Men Moto2 är ändå "riktiga" hojar, speciellt nu med nya motorn som låter riktigt fint och lite mer elektronik.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Superbike-test på Jerez idag med representation av hela Superbike-eliten samt något enstaka internt testteam från MotoGP. De bästa varvtiderna stolpe in just under 1.40, så Moto2 i dess nya format har definitivt blivit snabbare med den nya Triumph-motorn jämfört med den gamla Honda-motorn.

Den nya Panigalen går för övrigt som kulor och krut. Hoppas att Bautista kan ställa till det för Jonny...

Några Superbågar fortsätter i morgon, sedan MotoGP-test med näst intill full uppslutning onsdag-torsdag. Sedan sova till någon gång efter nyår...
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top