Motogp test Valencia 20-21 Nov

kasal

Medlem
Gick med
3 Oct 2007
Ort
Falkenberg
Hoj
Husqvarna 701 Enduro -19, KTM 350exc Six Days -18, KTM 990 SMR -10
Ingen diskussion om första testet inför 2019? :)

Jag brukar se fram emot testet nästan mer än sista racet om titeln redan är klar!

Förutom alla rookies var man ju väldigt nyfiken på framförallt Lorenzo och Zarco på sina nya hojar.

Lorenzo är ju tyvärr inte helt kry i sin hand än så svårt att säga mycket om hans prestation.

Zarco verkar inte hittat rätt på KTM än iaf. 20e tid och flera krascher.

Hörde i en intervju med Smith att han tyckte det var väldigt skönt att vara tillbaka på en aluminiumram igen. Stålrör kanske inte är ett vinnande koncept trots allt?

Imponerande fart på Bagnaia! Morbidelli snabb på sin nya Yamaha också. Tech kåttarna verkar haft de lite tuffare.

För er som har motogp konto så vill jag tipsa om intervjun med Niel Spalding som besökte kommentatorboxen efter lunchpausen idag. Väldigt intressant. Killen har koll.
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Maverick i topp men drar man ner pdf från motogp.com och granskar lap by lap så hade han inte särskilt många varv i närheten av sitt snabbaste.
Zarco är "dissapointed" och "I would say that it was worse than I expected", verkar inte helt nöjd med sitt byte av stall.
Hoppas att KTM kan få lite fart på skiten till nästa säsong, att de fick en plats på podiet i sista racet är väl främst tack vare att många snabbare förare tuggade grus.
Blir nog en spännande säsong oavsett!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Lite besviken på att KTM'en inte var bättre.
Om man lyssnar på Zarco's kritik så har ju Pol och Smith uträttat underverk.
Nu kommer ju Zarco från den kanske snällaste hojen på gridden.
Hoppas dock KTM får fart på hojen.

Känns som alla rockisar visar framfötterna. :)
Har det någonsin kommit upp fyra stycken med den talangen samtidigt förut? :va
Är väl tveksamt om Oliveira blir årets rookie på en KTM.
Den titeln tror jag Bagnaia och Mir kommer fightas hårt om hela säsongen. :)

Annars är det riktigt roligt att se Folger i listorna igen! :tummenupp
Kul också att Morbidelli gillar sin nya styrning.

Har inte sett något om vad JLo tycker om Hondan.
Det är en utvärdering jag gärna hör. :)
Lorenzo är ju ganska frispråkig så blir kul att få en jämförelse mellan de två senaste årens bästa cyklar. :fakta
 

Peccus

I feel the need...
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Ecoride, 2010. 0,3hk
Morbidelli på Yamahan kan bli hur bra som helst! Hoppas också att Lorenzo kommer att trivas lite snabbare på Hondan än på Duccen. Pedrosa och Lorenzo har väl hyffsat samma snygga "250"-stil ändå?

Uppfriskande att höra rookisarnas engelska måste jag säga! Intervjuerna ger så mycket mer då än "Aj traj and aj push".
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Sjukligt impad av Mir, väldigt besviken på KTMerna. Verkar inte alls ha hittat rätt. Men hoppas att denna säsongen kan ge bra utvecklingsmöjligheter, i alla fall. Petrucci på Duccen verkar vara hyfsat bra med också. Morbidelli bra med, Yamahan verkar onekligen vara en bra instegshoj...
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Morbidelli på Yamahan kan bli hur bra som helst! Hoppas också att Lorenzo kommer att trivas lite snabbare på Hondan än på Duccen. Pedrosa och Lorenzo har väl hyffsat samma snygga "250"-stil ändå?

Uppfriskande att höra rookisarnas engelska måste jag säga! Intervjuerna ger så mycket mer då än "Aj traj and aj push".

Haha, jag tänkte på det med på FIM awards. Morbidellis engelska t.ex. är väldigt bra. Inte minst Simoncelli var ju alltid fantastisk att höra på.

"Ajj trajj and I pooosh värrry haarrd, batt I arrajjv little late and crash. Is ok. Thank you for my team."
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Ändå de flesta har ju sämre test varv tider jämfört med förra året:va:

2018 Test
2018.jpg

2019 Test
2019.jpg
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Lite besviken på att KTM'en inte var bättre.
Om man lyssnar på Zarco's kritik så har ju Pol och Smith uträttat underverk.
Nu kommer ju Zarco från den kanske snällaste hojen på gridden.
Hoppas dock KTM får fart på hojen.

Känns som alla rockisar visar framfötterna. :)
Har det någonsin kommit upp fyra stycken med den talangen samtidigt förut? :va
Är väl tveksamt om Oliveira blir årets rookie på en KTM.
Den titeln tror jag Bagnaia och Mir kommer fightas hårt om hela säsongen. :)

Har inte sett något om vad JLo tycker om Hondan.
Det är en utvärdering jag gärna hör. :)
Lorenzo är ju ganska frispråkig så blir kul att få en jämförelse mellan de två senaste årens bästa cyklar. :fakta

Håller med om allt du säger, möjligtvis med undantag för att jag inte tycker att Folger känts så saknad. =)

Gällande Lorenzo och Hondan så fanns det tydligen enligt kommentatorerna för MGP en klausul från Ducati som förbjöd honom att köra med klistermärken och uttala sig om Hondan detta året. Vi får helt enkelt vänta till Sepang, vilket i och för sig kanske inte gör så mycket, för frågan är med handen på hjärtat, om han verkligen skulle kunna ge en rättvis utvärdering av den i nuläget. Med tanke på hans fysiska tillstånd alltså.
Men tiderna skvallrar ändå lite om att det inte verkar vara någon katastrof tycker jag. Och som någon nämnde ovan så kommer ju både Lorenzo och Pedrosa från samma 250-era och därmed från samma skola av körning. Med tanke på vad Pedrosa kunnat prestera på den hojen genom åren borde den då inte vara någon omöjlighet at köra för Lorenzo, även om den såklart har förändrats mycket.
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
...Gällande Lorenzo och Hondan så fanns det tydligen enligt kommentatorerna för MGP en klausul från Ducati som förbjöd honom att köra med klistermärken och uttala sig om Hondan detta året. Vi får helt enkelt vänta till Sepang, vilket i och för sig kanske inte gör så mycket, för frågan är med handen på hjärtat, om han verkligen skulle kunna ge en rättvis utvärdering av den i nuläget. Med tanke på hans fysiska tillstånd alltså.
Men tiderna skvallrar ändå lite om att det inte verkar vara någon katastrof tycker jag. Och som någon nämnde ovan så kommer ju både Lorenzo och Pedrosa från samma 250-era och därmed från samma skola av körning. Med tanke på vad Pedrosa kunnat prestera på den hojen genom åren borde den då inte vara någon omöjlighet at köra för Lorenzo, även om den såklart har förändrats mycket.

Vilken tråkig, och förståndig, klausul. :(
Frågan är väl om hans åsikter inte kommer "sippra ut" i alla fall...:)

Jag kan tänka att JLo på sätt och vis kanske har bättre förutsättningar än Pedrosa.
Dels är han tyngre och dels får han anpassa sig till en helt ny hoj.
Något som han ju, efter lite trevande, gjort riktigt bra med Duccen.
Pedrosa fick ju leva med en hoj som sakta rörde sig mot MM's stil snarare än sin egen. (=vild spekulation :) )

Edit:
Dessutom tror jag att alla ändringar JLo kommer på (typ annan tank) kommer gynna MM mer än JLo och därför öka chanserna ännu mer för att MM blir mästare även nästa säsong. :)
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Såg just lite intervjuer eftersom jag ändå förnyade Motogp-passet.

Leendena på rookisar som just haft sina första dagar på MotoGP-hoj strålar alltid som solen! :lol
Tur dom har hjälm på sig när dom kör annars skulle smailet dela huvudet i två.
Alla i kör nästan: -"Aj kant väjt to get to Jerez!" - stooooort smail! :hihi
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Fixat! :tummenupp
Vad kostar det om man inte är "återfallsförbrytare"? :va
Såg att pre-season kostar 1€ och att man kan månadsprenumerara för 19.99€.
Hittade ingen årsprenumerationskostnad.

Ingen aning, kör Viasat väldigt förmånligt.

Brukar dock alltid köpa off-season så man har något att göra under vintern.

SE DOCK TILL ATT ÄNDRA SEN SÅ NI INTE AUTOFÖRNYAR PRENUMERATIONEN, DET KAN BLIR EN DYR ÖVERRASKNING. :)
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Fixat! :tummenupp
Vad kostar det om man inte är "återfallsförbrytare"? :va
Såg att pre-season kostar 1€ och att man kan månadsprenumerara för 19.99€.
Hittade ingen årsprenumerationskostnad.

Jag har årsprenumeration, kostar 139.99 euro.
Pengarna dras måndagen efter säsongens sista race har gått.
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ingen aning, kör Viasat väldigt förmånligt.

Brukar dock alltid köpa off-season så man har något att göra under vintern.

SE DOCK TILL ATT ÄNDRA SEN SÅ NI INTE AUTOFÖRNYAR PRENUMERATIONEN, DET KAN BLIR EN DYR ÖVERRASKNING. :)

Jag kan varken ta bort mitt kreditkort eller avsluta prenumerationen utan de tänker dra 140 euro inom de närmsta dagarna. Det händer ingenting om jag trycker på Modify renewal, oavsett om jag sitter på stationär dator eller iPhone. Det är var ju helt sämst :dummer
 

Knoddas

Gudomlig sporthojare
Gick med
10 Nov 2010
Hoj
Hypermutta
Jag kan varken ta bort mitt kreditkort eller avsluta prenumerationen utan de tänker dra 140 euro inom de närmsta dagarna. Det händer ingenting om jag trycker på Modify renewal, oavsett om jag sitter på stationär dator eller iPhone. Det är var ju helt sämst :dummer
Jag upptäckte också att jag hade ett reserverat belopp på kontot igår...
Ringde banken för jag hade inte handlat något i måndags och jag kunde inte få fram vad det rörde sig om.
Visade ju sig vara motogp, tänkte inte på att avsluta prenumerationen direkt efter jag köpte den i början av säsongen och då dras ju pengarna en gång om året...
Gör mig inte så mycket då jag ändå ska ha videopass nästa säsong men det kom lite dåligt i tiden, kunde iaf fått ett mail innan med info om att det kommer dras 140 eur om man inte går in och avslutar prenumerationen.
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Brukar alltid vara så i början, se efter en stund kan man ändra så den inte ska övergå till ett vanligt konto. Har haft Black Friday två senaste åren, aldrig varit något problem.

Förra året fick jag vänta några veckor dock innan det gick att ändra så det inte skall fortsätta. :)
Vi har ju några månader på oss.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top