Registrera ombyggd Virago

Kridde

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2018
Ort
Norrtälje
Hoj
-
Hej! Jag tänkte fråga om någon vet hur svårt det är att få en ombyggd Yamaha Virago Sverigeregistrerad? Jag har läst lite utanför forumet där jag sett att det kan vara lite knivigt. Se bild nedan. Tack på förhand!????
237C1FC3-42DC-4427-B7AF-663548957DC0.jpg
 

moddlaren

Gudomlig sporthojare
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Svar på din fråga. Vet ej.

Men du har fått till ett riktigt trevligt stuk på hojen, då skall jag säga att jag uppskattar original hojar betydligt mer än misslyckade brat hojar oavsett inriktningen.

Gratis till ett snyggt jobb
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Inte svar på din fråga, MEN jag vet att danska hojbyggare ibland exporterar sina byggen till Sverige och registrerar ombyggnaden via SFRO här, och sedan importerar tillbaka hojen till Danmark (eftersom reglerna är striktare i DK än här). I princip ska det inte vara några problem att regga över en hoj mellan EU-länder så länge ombyggnaden är godkänd i annat EU-land. Men det är teorin, praktiken kan säkert vara annorlunda. Varifrån kommer denna?
 

Kridde

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2018
Ort
Norrtälje
Hoj
-
Svar på din fråga. Vet ej.

Men du har fått till ett riktigt trevligt stuk på hojen, då skall jag säga att jag uppskattar original hojar betydligt mer än misslyckade brat hojar oavsett inriktningen.

Gratis till ett snyggt jobb

Herregud vad jag vill säga att det är jag som byggt om den men jag är faktiskt spekulant, därav frågan:tungan
 

Kridde

Ny medlem
Gick med
16 Nov 2018
Ort
Norrtälje
Hoj
-
Inte svar på din fråga, MEN jag vet att danska hojbyggare ibland exporterar sina byggen till Sverige och registrerar ombyggnaden via SFRO här, och sedan importerar tillbaka hojen till Danmark (eftersom reglerna är striktare i DK än här). I princip ska det inte vara några problem att regga över en hoj mellan EU-länder så länge ombyggnaden är godkänd i annat EU-land. Men det är teorin, praktiken kan säkert vara annorlunda. Varifrån kommer denna?

Tack för svar, denna kommer från Italien, alla originalpapper ska finnas...
 
Nyheter
Indian Riders Fest 2024

Återupplev glansdagarna und...

KTM presenterar specialversionen RC 8C

KTM har presenterat 2024 år...

Däck i massor

I nästa nummer av Bike hand...

Tre nya däck från Michelin.

Allt om MC beger sig till J...

Ingen MC-Mässan 2025

23YM CL500 Styrelsen för...

Start2Ride arrangeras 2024

Sveriges största provkörnin...

Första vårtecknet (?)

Ett av det första vårteckne...

Bike på hembesök: Örebro MC Service

Fredrik Persson poserar fra...

Sneak Peak på nya Husqvarna 801 Svartpilen!

Snart är det dags för Husqv...

Start2Ride är tillbaka 2024

Sveriges största provkörnin...

Top