MotoGP 2018 19 : Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Dovi etta efter en till fantastisk säsong! :tummenupp
Rins har gjort ett grymt år.
Första podiet för Pol å KTM. :)

Men framför allt: Tack för allt Pedrosa! :Bugar
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
21 ikväll börjar sändningen för 2018 FIM awards!

För alla som vill se förstås... :)
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
VR verkar nöjd med att komma i mål numera. Utan grov risktagning.
1a platsen fodrar väl ofta risktagning....

Tja, 2 race-2 avåkningar i jakt på seger säger väl emot det påståendet.....

Avslaget race tycker jag, händelserikt men utan nerv, synd MM gick av för vad man än tycker om honom så satsar han hårt och verkligen pressar materialet till gränsen och det är sevärt.

Nu var det mest en fråga om Rossi skulle hålla sig på hjulen i jakten och om Pol skulle göra det med, såg ut som de var de enda som körde så hårt att de riskade något, Dovi var i en klass för sig i omstarten och hade nog lite extra att plocka fram om han skulle blivit pressad på riktigt.
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Pol var onekligen glad där i park fermé. Fuck fuck fuck. :D
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80

Murmeldjuret

Gudomlig sporthojare
Gick med
21 Mar 2010
Ort
Varberg
Hoj
701 Enduro, KLV1000
Intressant avslut på säsongen. Synd att Tuuli kraschade.
Nu ska det bli spännande att se dom nya och gamla förarna på nya hojar i testet :)

100 spänn på Oliveira som rookie of the year 2019
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Var ironisk såklart men första gången jag såg det var faktiskt när han blev liggande vid sidan av hojen när han precis tog GP-segern.

Ah, detta med text och ironi...

Kanske passar bättre i en egen tråd istället för tråden om Valencias lilla gp-tävling :)

Ja hur skulle SportHoj se ut om inte allting var seriöst? :)

Dessutom heter väl inte tävlingen Valencias GP utan Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana? :7peta
 

MagnusK

EX SP Nr:90
Gick med
25 Aug 2003
Ort
Vetlanda
Hoj
Några olika
Can Öncu!! Vinna ett gprace under svåra förhållande som 15årig wildcardförare måste vara den särklass största bragden i år!

Händer nästan alltid något kul under säsongsfinalen i Valencia som när Bayliss vann med wildcard 2006.

MotoGP blev lite sådär, för mycket kraschande och lite avslaget men Rins och Dovi visade mästarklass efter omstarten. Kul att se en överlycklig Pol som 3a. MM måste nog göra något åt sin axel nu.
 
Last edited:

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Ja hur skulle SportHoj se ut om inte allting var seriöst? :)

Dessutom heter väl inte tävlingen Valencias GP utan Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana? :7peta

Den skulle såklart aldrig heta lilla gp-tävlingen heller. "Tråden om Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana" låter lite väl krystat.

Jag tycker även jag att rödflaggan borde ha kommit långt tidigare och det var lite märkligt att förarna höll ut såpass länge som de gjorde innan Dovi satte upp handen. De hade ju tagit sig runt banan lika snabbt i en båt. Det var alldeles för många krascher som verkade orsakas av vattenplaning.
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Den skulle såklart aldrig heta lilla gp-tävlingen heller. "Tråden om Gran Premio Motul de la Comunitat Valenciana" låter lite väl krystat.

Jag tycker även jag att rödflaggan borde ha kommit långt tidigare och det var lite märkligt att förarna höll ut såpass länge som de gjorde innan Dovi satte upp handen. De hade ju tagit sig runt banan lika snabbt i en båt. Det var alldeles för många krascher som verkade orsakas av vattenplaning.

Rins kanske var nöjd med föret sålnge han ledde.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
100 spänn på Oliveira som rookie of the year 2019

Som förare betraktat säger jag inte emot dig, men med tanke på att han sitter på den troligtvis sämsta hojen av alla rookies, så betvivlar jag att han blir det. För mig känns det som att Bagnaia är den mest komplette föraren på kompetent material. Men vi ska ju också se vem som klarar omställningen bäst. Kommer han att få vidare problem med sin armpump när det gäller tyngre och starkare maskiner? Hur som helst ska det bli mycket intressant att följa.
 

CoBz

Trajumf!
Gick med
18 Jan 2011
Ort
Söderut
Hoj
Daytona 675, Honda CRF150R Minimotard
Visste inte riktigt var jag skulle posta detta så det fick bli här. :)

Den 13'de Mars förra året startade jag tråden:
https://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?285070-Skryt-tråden-för-topp-tre-i-MotoGP-2018!!!

Grattis till Bentebent som var ensam om att gissa rätt! :Bugar

Vi var många som hade topp tre med i listan men i fel ordning. :(

Ny chans om 3-4 månader inför lopp 1 i Qatar.

Jag hade iaf rätt om en sak, att Marquez skulle ta det med större marginal det här året. ;)
 

Skurken

Karisma som ett järnspett.
Gick med
29 Aug 2007
Ort
Varberg
Hoj
790 Duke
Som förare betraktat säger jag inte emot dig, men med tanke på att han sitter på den troligtvis sämsta hojen av alla rookies, så betvivlar jag att han blir det. För mig känns det som att Bagnaia är den mest komplette föraren på kompetent material. Men vi ska ju också se vem som klarar omställningen bäst. Kommer han att få vidare problem med sin armpump när det gäller tyngre och starkare maskiner? Hur som helst ska det bli mycket intressant att följa.

Espargaro har ju varit lyrisk över 2019 års KTM, med Pedrosa som testförare och Zarco som (rimligtvis) 1a förare visar KTM tydligt vad de vill... Jag tror vi får vänta några månader innan vi vet mer tydligt vem som har den sämsta hojen. Tech3 kommer vad jag förstått sitta på fabriksmaterial redan från start, alltså i princip samma grejer som Zarco och EsP. Jag tror både Quartararo och Bagnaia kommer ha minst lika svårt att prestera som Oliveira. Skulle tro att Mir kanske har bästa förutsättningarna att prestera(Med tanke på hur Suzukin funkat i slutet på denna säsongen), men han har i gengäld minst erfarenhet av tyngre cyklar av alla rookie-killarna. Dock är det ju säkert så att Bagnaia lär få fabriksbackning omedelbart om han visar framfötterna. Ducati har ju trots allt lagt vantarna på en ung lovande världsmästare, som dessutom är italienare.

Längtar till nästa säsong, kommer ju sitta att dregla över test-listor hela vintern nu. Eftersom jag är KTM-smittad så har jag ju mycket att se fram emot, men också höga förväntningar.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top