Söker stålrör

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag skall tillverka ett nytt pressverktyg för att snabba på pressning och riktning av KTM vevar. För detta ändamål behöver jag en rörstump som går att svarva till 138.1mm innerdiameter och skära bort en bit enl bild. Den stora kuggfrågan är var fan jag hittar ett sådant rör. Dessutom behöver jag 30cm och inte 6M.

Har spanat lite hos Tibnor och se säljer HANDELSTUBER SS-EN 10217-1 139,7 x 4,5 L=6,05M. Blir ganska lite material kvar 0,8mm godstjocklek.....

rör.JPG

Tacksam för alla förslag.
 

freiman

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2014
Ort
tibro
Hoj
suzuki sv650 -99
Ett sätt är ju att stegbocka samt rulla ett ämne för att sedan svarva till rätt mått
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton
Metriska 140mm rör, i pn40 tryckklass. Annars valsar du bara en plåt om du ska ha en stump.

Skickat från min Pixel via Tapatalk
 

Twintorsk

Gudomlig sporthojare
Gick med
24 Apr 2011
Ort
Göteborg
Hoj
2004 Triumph Thruxton

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Finns färdiga vev riktnings jiggar till pressen att köpa för några 1000 lappar i usa till KTM o flertalet märken..

Sedan finns en i Stockholm som tillverkar jiggar, samme eminente person som tillverkar special vevar som är ändrat slag,vikt, olika typer av vevstaks Tja vad man nu vill ha.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Finns färdiga vev riktnings jiggar till pressen att köpa för några 1000 lappar i usa till KTM o flertalet märken..

Sedan finns en i Stockholm som tillverkar jiggar, samme eminente person som tillverkar special vevar som är ändrat slag,vikt, olika typer av vevstaks Tja vad man nu vill ha.
Vilka kostar några tusen? Den enda vettiga jag hittat är K&L och den kostar 1000$ vilket är i mesta laget för mig som pressar för husbehov och inte professionellt.
https://www.klsupply.com/general-equipment/1-cyl-crankshaft-assy-fixture-37-9688.asp
 

krqkan

Medlem
Gick med
16 Jan 2016
Ort
Höganäs
Hoj
'99 Yamaha R6 - '05 Ducati M620 - '04 Ducati 749S
hör av dig till närmsta mekaniska verkstad, de har kanske spillbit. Elelr kan fixa fram till vettig peng.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Top