Vart lämna in för fjädringsservice?

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Hallå!

Har mindre förtroende för att min lokala mc handlare löser detta med bästa resultat (skövde).

Någon som vet någon bra mc mek i västra götaland som kan genomföra en grundlig service på dämparna? Då tänker jag att allt tas isär o kontrolleras, samt att slitna delar byts. Senaste servicen gjordes bedömt för 4 år sen (endast bytt gaffelolja sedan dess)

Jag har en Ktechkittad framgaffel med öhlinsfjädrar samt en Öhlins TTX stötdämpare på gsxrn.
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Har du kollat med MC Kompaniet i Väring?
Nu har jag visserligen ingen erfarenhet om hur de är på just dämparservice och jag vet inte om de är auktoriserade på Öhlins, men jag har alltid varit nöjd när jag servat hojarna där. De är dessutom svårslagna vad gäller kundbemötande, önskar bara att de låg lite närmre Örebro så jag kunde besöka dem oftare.
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Har fått flertalet servicejobb gjorda hos dem tidigare. Svinbra service och de är duktiga på det de gör men sist jag lämnade in en framgaffel där för vanligt packboxbyte läckte den vid första körningen igen. Så klart åtgärdade de felet men ändå, har inte råd med ett sånt fel när jag tar ledigt o åker iväg på en 3 dagars bankörning när säsongen drar igång.
Sen är jag ute efter att något proffs ska kolla på grejorna ur ett racingperspektiv o inte bara byta en packning o slänga i olja lite snabbt.

Sen en annan gång krökte de bränseslangen när de monterade ihop hojen så jag fick avbryta första körpasset på gelleråsen, felsökning i 15 min o sen 15 min för o byta till en ny som jag som tur hade med mig i reserv.

De är bedömt svinduktiga på standardhojar, men tror inte de är så vana vid att meka
med racekittade hojar.
 
Last edited:

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Skicka grejorna till Kumlins skriv på en lapp vad du vill ha gjort o hur du kör hoj och vad du väger så får du tillbaka grejor från himmelriket..

Skämt o sido. Kumlins är grymma på just dämpare och bygger om mängder av gafflar o dämpare varje dag året om, har dessutom slitdelar hemma så jobbet blir gjort på någon dag.

Super snabb service.

Mvh
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kombinationen av K-Tech och Öhlins låter väl ändå som ett jobb för Jocke i Almunge...?

Jag har dålig erfarenhet av firmor som anser sig kunna serva märken de aldrig utbildat sig på, kanske för att jag ibland får reda ut deras skit. Lämna därför till någon som har utbildning på båda, alltså Jocke.
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kombinationen av K-Tech och Öhlins låter väl ändå som ett jobb för Jocke i Almunge...?

Jag har dålig erfarenhet av firmor som anser sig kunna serva märken de aldrig utbildat sig på, kanske för att jag ibland får reda ut deras skit. Lämna därför till någon som har utbildning på båda, alltså Jocke.

Är det inte lite svårt att komma till hos Jocke det är väll Sverige eliten som håller honom sysselsatt.
 

#space

Gudomlig sporthojare
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Borås
Hoj
Gsx-r 1000 Racehoj
Jag har lämnat in liknande servicejobb till Henke på mc team1 i borås. Så honom kan jag lätt tipsa om :tummenupp
 

DaWoos

Medlem
Gick med
20 Apr 2005
Ort
Skövde
Hoj
GSXR 750 -09
Tack för alla svar=) Ska höra av mig till Wats och Kumlins så får jag se vad de säger. :tummenupp
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Kombinationen av K-Tech och Öhlins låter väl ändå som ett jobb för Jocke i Almunge...?

Jag har dålig erfarenhet av firmor som anser sig kunna serva märken de aldrig utbildat sig på, kanske för att jag ibland får reda ut deras skit. Lämna därför till någon som har utbildning på båda, alltså Jocke.

Håller helt klart med. Men skicka i så fall grejerna snarast. Han har mitt förtroende när det kommer till kompetens att skruva grejerna. Men det där med att hålla vad man lovar i leveranstid har varit varierande. Det går liksom inte att lova att gaffeln är klar till första vårrejset och sen står man där på torsdagen utan gaffel....
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top