Aprilia RS 660

Geten

"JesperN"
Gick med
8 Feb 2004
Ort
Tomelilla
Hoj
Triumph
Jag gillar den färggranna versionen. Aprilia ska antingen ha en härlig blandning med rött och blått, eller vara svart.
Gillar denna modellen skarpt. Nästan så man skulle kunna tänka sig en sån trots att det inte är en Triumph
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
En sån blir det 2020. :banana





Gillar den, fast vikten känns lite hög som sagt, vilket ju också är V4'ans handikapp.
Den är tyngre än min över tio år gamla 750(angiven vikt), trotts att den har två cylindrar mindre. :(

Euro5 och annat onödvändigt drar med sig en del. Sen vad gäller v4an så må den va tung men de har lyckats maskera det ohyggligt bra. Känns både lättare och kvickare än vad pappret hävdar.
 
Last edited:

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En sån blir det 2020. :banana







Euro5 och annat onödvändigt drar med sig en del. Sen vad gäller v4an så må den va tung men de har lyckats maskera det ohyggligt bra. Känns både lättare och kvickare än vad pappret hävdar.

Jo herrigud, jag hade tatt en V4 factory över konkurrenterna alla dagar, men det är ändå den enskilt största kritiken mot den hojen.
Euro 5 i all sin glans, men det är ändå en väldig massa elektronik och teknik jag gärna offrat för lite mindre fläsk. (och kanske ännu viktigare, prislapp)

Ändå sugen på att kluma på en. :brynad
 

notrightrider

Ägglord
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Clean? Det är hur många färgkluttar som helst i allehanda kulörer och så apoteksloggan med avklippt ormhuvud på det.
Strecken över ramen som går in på tanken och blir en flagga, lika klottrigt på kåpan under rutan. De har inte ens kunnat bestämma sig för vilken färg hjulen ska ha.

Sågning:

7JUsywd.jpg


Medeltida avrättningsmetod, klassad som mindre human.

Se även: recension av motorcykeldesign
 

FettSnok

96% enligt läkaren
Gick med
22 Apr 2006
Ort
Där pepparn växer
Hoj
Aprilia RS660, Highland 950 SM
Jo herrigud, jag hade tatt en V4 factory över konkurrenterna alla dagar, men det är ändå den enskilt största kritiken mot den hojen.
Euro 5 i all sin glans, men det är ändå en väldig massa elektronik och teknik jag gärna offrat för lite mindre fläsk. (och kanske ännu viktigare, prislapp)

Ändå sugen på att kluma på en. :brynad


Är det angiven vikt eller verklig? *host v4panigale host*
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Tråden handlar förvisso om RS 660 men jag tycker ändå att det bör uppmärksammas att en tuono 660 också visas upp.
c0209fa8a598035901076aea1242508b.jpg
99956eca7c7a24108f3d06f1ec8cd703.jpg
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Lite ny info har kommit för denna maskin

Beräknat pris 119 900kr

https://aprilia.se/nyheter/aprilias-nya-rs-660/

Är väl inte helt orimligt i dagens värld?
Supersport (större hoj, men liknande effekt och italienare) ligger på 30k till, japps 600 ligger på 10 över (med mer effekt, men då snackar vi maxvarv, gränsfall i teknisk utrustning). Hojar som tex ninja 650 som ligger ~30 under kan ju inte jämföras i varken effekt eller teknik.
 

cpkossa

Gudomlig sporthojare
Gick med
22 Aug 2007
Ort
Örebro
Hoj
M696, GSXR750, 660smc
Det snackas redan om eftermarknads kammar. Det plus avgas plus ecu flash. Vad kan det ge tro? 115-120hk? Då kan hojen bli intressant på riktigt.

https://youtu.be/XFC3CFlIsGY

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top