Aprilia RS 660

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Fjädringen skriker budget medans elektroniken antyder att detta är allt annat än en instegsmodell, så priset blir nog inte väldigt lågt...Och om hundra hästar stämmer så är den ju dessutom ganska påtrimmad jämfört med t.ex. Yamahas 07-motor.

Modern variant av 250...?
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Modern variant av 250...?
Med en torrvikt på 170kg är mitt lågbudget TRX-projekt lättare med effekt i samma härad. Samma tändföljd dessutom, så TC känns onödigt dyrt mtp effekten. WC också.

Små mått då, men knappast 250. Utvecklingen går framåt...
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Måste Aprilias produkter se ut som om nån fjortonåring hittat ett dekalförråd på en bensinstation som las ned 1974?
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Måste Aprilias produkter se ut som om nån fjortonåring hittat ett dekalförråd på en bensinstation som las ned 1974?


Är det verkligen så illa? Jag kanske är partisk med tanke på att jag haft ett par Apor genom åren, men jag tycker den är rätt clean.

2020-aprilia-rs-660-first-look-fast-facts-14.jpg

2020-aprilia-rs-660-first-look-fast-facts-8.jpg
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Är det verkligen så illa? Jag kanske är partisk med tanke på att jag haft ett par Apor genom åren, men jag tycker den är rätt clean.
Clean? Det är hur många färgkluttar som helst i allehanda kulörer och så apoteksloggan med avklippt ormhuvud på det.
Strecken över ramen som går in på tanken och blir en flagga, lika klottrigt på kåpan under rutan. De har inte ens kunnat bestämma sig för vilken färg hjulen ska ha.
 

blacktriple

Har två Aprilior!
Gick med
18 Mar 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Aprilia RSV R Factory & Aprilia RS 250
Clean? Det är hur många färgkluttar som helst i allehanda kulörer och så apoteksloggan med avklippt ormhuvud på det.
Strecken över ramen som går in på tanken och blir en flagga, lika klottrigt på kåpan under rutan. De har inte ens kunnat bestämma sig för vilken färg hjulen ska ha.
Tja, det är väl Aprilias grafiska språk som ser ut så.

Du har en poäng i att de har fler detaljer och färger än många andra motorcyklar. Det har de nog alltid haft.

Populärt nu är nog generellt något mindre uttrycksfull grafik.
 

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Precis som jag alltid gjort med bilar vill jag inte upprepa mina inköp av motorcyklar. Därför är Aprilia intressant plus att de gör cyklar utan raka fyror. Sånt måste uppmuntras!
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + TL1000RW + G650X Moto
Herr Mäkinen kommer inte att uppskatta den mer färggranna varianten...
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Tusenkubikade Falken & Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Gillar den, fast vikten känns lite hög som sagt, vilket ju också är V4'ans handikapp.
Den är tyngre än min över tio år gamla 750(angiven vikt), trotts att den har två cylindrar mindre. :(
 

Bonzo

Trying real hard to be the shepherd
Gick med
20 Jan 2008
Ort
Örebro
Hoj
1290 Super Adventure S & Kawasaki Z750 -82, Hillbilly edition
Clean? Det är hur många färgkluttar som helst i allehanda kulörer och så apoteksloggan med avklippt ormhuvud på det.
Strecken över ramen som går in på tanken och blir en flagga, lika klottrigt på kåpan under rutan. De har inte ens kunnat bestämma sig för vilken färg hjulen ska ha.

Ptja, vi är väl alla olika men även jag hade föredragit samma färg på fälgarna. Där vet jag inte riktigt vad de tänkte.

Jämfört med min gamla Tuono Factory -07 är den däremot rent diskret. Den var jäkligt plottrig och dessutom hade de misslyckats kolossalt med att färgmatcha ram och gaffelben (om det var intentionen) så man hade två olika nyanser av guld på samma hoj. Inte det snyggaste jag sett men jävlar vilken trevlig hoj det var.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top