Yamaha Ténéré 700

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Enligt de uppgifter jag har fått så levereras den i september...men varför har de redan ett kampanjpris på 103 900, ordinarie 107?!?!?!? Måste de rabattera redan innan den finns till försäljning?!?!?
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Enligt de uppgifter jag har fått så levereras den i september...men varför har de redan ett kampanjpris på 103 900, ordinarie 107?!?!?!? Måste de rabattera redan innan den finns till försäljning?!?!?

Skall vi gissa att det pga årstiden handlar om ”höstpris”? :) Alla konkurrenter som redan finns på marknaden har ju kunnat sälja till fullpris i ett halvår och kan skicka ut de kvarvarande exen med lite rabatt. Svårt att slå sig in om man är dyrare då...


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Skall vi gissa att det pga årstiden handlar om ”höstpris”? :) Alla konkurrenter som redan finns på marknaden har ju kunnat sälja till fullpris i ett halvår och kan skicka ut de kvarvarande exen med lite rabatt. Svårt att slå sig in om man är dyrare då...

Men den är ju redan skitbillig med 107? Tror inte Yamaha på sin produkt?
KTM 790 kostar 123 900,-
790 Adv R kostar 133 900,-
Tiger 800 kostar 134 000,-
BMW GS F850 ligger runt 170 000,- (BMW tror VERKLIGEN på sin produkt)

Yamman ligger i samma prisklass som scramblergänget och KTM 690 och ingen av dessa går ju att jämföra med T7...

Jag fattar ingenting...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Som MT-07 när den kom... så billig att ingen trodde det var sant. Men det var sant. Och sålde som smör...

T7 bygger väl på mycket MT-07 grejor.


BMW inte bara tror på produkten, köparna är ju rent dumma i huvudet och kommer springandes med pengarna i handen för att ge dem till BMW... 240’ drygt för en fullsmetad 1250 och de är slutsålda varje år i hela Europa typ.
 
Last edited:

Niklasinorr

Mr Kvalitet enligt Ståhlis
Gick med
24 May 2003
Ort
Lulstan
Hoj
KTM EXC 300 TPI samt allt annat med två hjul som jag hittar...
Som MT-07 när den kom... så billig att ingen trodde det var sant. Men det var sant. Och sålde som smör...

T7 bygger väl på mycket MT-07 grejor.


BMW inte bara tror på produkten, köparna är ju rent dumma i huvudet och kommer springandes med pengarna i handen för att ge dem till BMW... 240’ drygt för en fullsmetad 1250 och de är slutsålda varje år i hela Europa typ.

Du har nog rätt, både om T7 och BMW... :D
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Enligt de uppgifter jag har fått så levereras den i september...men varför har de redan ett kampanjpris på 103 900, ordinarie 107?!?!?!? Måste de rabattera redan innan den finns till försäljning?!?!?


Ahhh... kampanjpriset...!? Ja, där gjorde nog trots allt Yamaha en clean sweap? Fyra loppor att tjäna om man beställer T7 innan 31 juli... Undrar just hur många extra maskiner man sålde på det i snållädrets förlovade land?
 

NisseHt

Yamaha samlare
Gick med
11 May 2004
Ort
Skånelandet
Hoj
MT10, FZR1000, RD350, DT125
Som MT-07 när den kom... så billig att ingen trodde det var sant. Men det var sant. Och sålde som smör...

T7 bygger väl på mycket MT-07 grejor.


BMW inte bara tror på produkten, köparna är ju rent dumma i huvudet och kommer springandes med pengarna i handen för att ge dem till BMW... 240’ drygt för en fullsmetad 1250 och de är slutsålda varje år i hela Europa typ.

Helt rätt, betala 240 loppor för nåt som låter som en traktor och ser ut som en gravid elefant luktar masspsykos.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Men den är ju redan skitbillig med 107? Tror inte Yamaha på sin produkt?
KTM 790 kostar 123 900,-
790 Adv R kostar 133 900,-
Tiger 800 kostar 134 000,-
BMW GS F850 ligger runt 170 000,- (BMW tror VERKLIGEN på sin produkt)

Yamman ligger i samma prisklass som scramblergänget och KTM 690 och ingen av dessa går ju att jämföra med T7...

Jag fattar ingenting...

För fullpris provkör man i höst och köper i vår. All försäljning kommer då på bokslut 2020. Det är ett sätt att få folk som sitter på halster att beställa nu, så de har en lyckad lansering att visa upp på bolagsstämman. :broderduktig
En sådan kan annars vara svår att få i September här i norr.
Inte första eller sista gången som man använt ett lanseringserbjudande för att få folk att lägga pengar tidigt. För att täcka upp kostnader för lansering, marknadsföring osv. Ibland används rabatt, ibland skickar man med extra utrustning, ibland har man en specialmodell (färger, klistermärken oftast).
Inget nytt under solen här heller.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Äntligen!
Idag rullade första exemplaret in hos Yamahacenter.
Tyvärr svart, det verkar bara vara den färgen i första leveransen.
Tänkte i alla fall åka och kika på den, så kanske man kan få en uppfattning om vad man köpt i blindo :tummenupp
 

Dhenniz

Sporthojsnörd
Gick med
11 Jan 2018
Ort
Strömsund
Hoj
Suzuki: GSF 650 Bandit 2007 och DL 650 V-Strom 2004
Äntligen!
Idag rullade första exemplaret in hos Yamahacenter.
Tyvärr svart, det verkar bara vara den färgen i första leveransen.
Tänkte i alla fall åka och kika på den, så kanske man kan få en uppfattning om vad man köpt i blindo :tummenupp

Kolla om du kan få fram maxlast på den. Typ slå regnr eller nåt. Vore trevligt att få fram just den infon. ????
 

CBR1

Gudomlig sporthojare
Gick med
15 Feb 2015
Ort
Här eller där
Hoj
aprilia
Först till kvarn får torrbryta och ta hem.
Yamaha center i Stockholm har en Tenere 700 i butiken.
 

hannuse

När resan är målet
Gick med
4 Apr 2013
Ort
Kainulasjärvi
Hoj
13st Yamaha
Har klämt på den lite idag.
204kg fulltankad uppger handlaren.
Regnr EBK 65F.
Den var faktiskt snygg i svart :va
 

Jonte H

MEDLEM
Gick med
22 Mar 2019
Ort
Hbg
Hoj
VFR800X 2017
Tack så mycket Wiseguy!! Då vet jag att jag kan sluta fundera på den. :tummenupp

Hur mycket packning hade du tänkt ha med dig egentligen ? Ska du köra själv eller med passagerare ? Dom flesta verkar vilja ha så minimal packning som det är möjligt, typ en rygga eller nåt. Själv har jag mycket packning med mig på resor, men ska man överskrida maxvikten får man lasta på rejält med saker..
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top