Yamaha Ténéré 700

Klockringaren

nissenys
Gick med
2 Sep 2006
Ort
Klosterdalen
Hoj
Räka
XTZ660 har ju 23L tank och 25L med modd(borrhål högt upp i röret) i röret ned i tanken - man når långt.
Cruisar man med 23L eller 25L och hojen drar 0.37 når man långt
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Vad är det med dessa japaner känns ju som att dom inte vill att denna sidan av hobbyn ska få ha lika kul som race puttarna.
Kolla på Honda och deras Africa twin!
Den här vill vi ha!
https://1.bp.blogspot.com/-xz_u13EU...u/95026_Africa_Twin_Enduro_Sports_Concept.jpg

Nej då Honda släpper en version dom kallar 'Adventure Sports' men kom igen nu liksom.

Ja och ni har väl redan sett T7 hur den såg ut först hur brutal som helst.
Minns när vi såg den i Milano "DEN SKA JAG HA" men nu känns det bara blaha!:huvet
Behåller min XSR700 och gör ev en scrambler på den istället.

Så jäkla slaktad är den väl ändå inte? Jag tänker på fjädringen speciellt som jag hade förväntat mig skulle vara betydligt sämre än vad T7-konceptet visade. Visst, den är inte lika rå i utseendet men jag tror fan att med en högsadel på så är du riktigt nära, just nu ser det ut som att de knäckt ryggen på stackaren :hihi Jag försökte jaga min lokala MC-handlare på pris men har inte fått svar ännu, som vanligt :huvet
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Japanerna tänker på sitt rykte att inte släppa halvfärdiga produkter.
De brukar funka riktigt bra i verkligheten till det de är avsedda för.

En ”scrambler” med 3cm fjädringsväg eller vad nu XSR har är ju som att ha gympadojor på vintern; det handlar bara om att ägaren inte fattar nåt... ;)


Buy quality, cry once

Hahahaha nästan rätt men 13cm är ju nästan lika bra som 21. :D
Ja japsen brukar göra bra grejer.:yoparty
Men varför får man känslan att dom inte anstränger sig lika mycket på den här kategorin hojar? :va
Älskar motorn i min XSR700 så ska bli kul att provköra den när den väl släpps.
Tror ändå den kan vara riktigt trevlig maskin.
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Jag tror att denna Yamaha kan bli en riktigt trevlig hoj bara de inte förfaller till att göra en ren modepryl.


Buy quality, cry once
 

DjMoha

Sporthojsnörd
Gick med
18 Feb 2011
Ort
Sthlm
Hoj
Multistrada HyperMotard-Wannabe
Mejlade Yamaha i Haninge, 104 900:- gissar handlaren på att den kommer att kosta! Lansering runt juni/juli. Smått sugen på denna, måste provköras!
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Läste lite på advrider, många som klagar på hjulbasen 1590mm... Jag vet inte, hur stor skillnad är det jämfört med 790 som har 1528mm?
 

Rundik

Tusenkonstnär
Gick med
4 Aug 2006
Ort
V.Götaland
Hoj
VTR1000F, NSR125R
Jag tror inte priset blir över 100, snarare typ 89.900 annars biter dom sig i svansen. Sen får man ju kitta upp den efter eget behag, jag kommer iallafall köpa en sen moddar man den efter eget behag :)
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Jag tror inte priset blir över 100, snarare typ 89.900 annars biter dom sig i svansen. Sen får man ju kitta upp den efter eget behag, jag kommer iallafall köpa en sen moddar man den efter eget behag :)

En fabriksny Tracer 700 kostar väl typ 87k så 90k känns som önsketänkande.
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
En fabriksny Tracer 700 kostar väl typ 87k så 90k känns som önsketänkande.

Varför skulle tenerén kosta så mycket mer att tillverka än tracer? Lite dyrare fjädring förvisso, men det är ju inte några elektroniska öhlinare vi snackar. Resten av hojen borde ju vara snarlik.
 

Bentebent

:moppefucko
Gick med
30 Apr 2011
Ort
Malmö
Hoj
MT-07 -16
Varför skulle tenerén kosta så mycket mer att tillverka än tracer? Lite dyrare fjädring förvisso, men det är ju inte några elektroniska öhlinare vi snackar. Resten av hojen borde ju vara snarlik.

Jag tänker att dels fjädring som du säger sen att den har mer utvecklingskostnader att svälja? Ny ram osv. Tracer 700 är väl mest mt07 med mer plast?
 

SJP

Lattepappa
Gick med
15 Apr 2007
Ort
Bland buskar & träd
Hoj
Vansinnesgrön plastmisil (i bitar)
Jag tänker att dels fjädring som du säger sen att den har mer utvecklingskostnader att svälja? Ny ram osv. Tracer 700 är väl mest mt07 med mer plast?



Nåjo, men det mesta som finns på teneré så finns också på tracer, visst det är en ny utveckling istf samma bit, men teneré borde vara en hoj som ska sälja många ex och inte en sällsynt premiumprodukt, och då borde de utvecklingskostnaderna flrsvinna över åren och tusentals ex.

Men jag håller med dig i att den kommer att kosta mer, men jag tror att det beror på mest att den kan, konkurrenterna kostar, och denna typ av hoj är jäkligt pop just nu.
Frågan är om hösten 2019 är för sent. Knappast. Men jag är ändå inte sugen att betala för det. :/
 

laidback

En fin avföring är bästa huvudkudden!
Gick med
19 Dec 2010
Ort
Nyköping
Hoj
En massa röd-vita, nu med blå inslag. Går även att skymta något helrött.
Mejlade Yamaha Center och frågade om vi får se Ténérén på Älvsjö-mässan och svaret kom direkt:

"Hej!

Det räknar vi med att de flyger in en sådan till mässan.

Patrik de Vos
YAMAHACENTER STOCKHOLM
"

Så nu längtar man dit ännu mer! :banana
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top