Nya BMW S1000RR

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
Last edited:

Klosse

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2016
Ort
Essinge församling
Hoj
BMW
En är ”snygg” och en ”skitful”? Så kan man beskriva det man ser. Men man kan också värdera och beskriva det man ser utifrån vad det man ser ”är”, på samma vis som man bedömer och beskriver en sjuårings prestationer med en annorlunda måttstock och andra ord än en vuxens. Men då måste man ju veta ifall det är det ena eller det andra som man har att göra med...
 

Bifogat

  • Impression-Sunrise.jpg
    Impression-Sunrise.jpg
    24.6 KB · Visningar: 75
  • evening_visitors_9dad3f9c-8ae9-4310-82fc-c600ea5c86e4_740x.jpg
    evening_visitors_9dad3f9c-8ae9-4310-82fc-c600ea5c86e4_740x.jpg
    95.5 KB · Visningar: 100
Last edited:

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Att läsa att x är ”snyggare” än y och kanske även z ger knappast någon människa varken ny (värdefull) kunskap eller intellektuell stimulering. Speciellt inte när ens egna estetiska preferenser formuleras med torftig tvärsäkerhet
Varför ändrade du citatet av mitt inlägg så att det ser ut som att jag säger att Desmosediccin är ful??
Jag skrev texten ovanför nya V4r och ingenting annat :fakta
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Någon med ömma tår käner sej kränGt av att läsa att nån på Internet tycker att hoj A ser bättre ut än hoj B...

Dags att kamma sig lite?


Skickat från min iPad med Tapatalk Pro
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Den verkar ha ett riktigt monster till motor med dubbelnockade kammar och hela kitet. Vilket knappast är konstigt då det ryktas att BMW's M-sport avdelning haft ganska mycket att säga till om. Det är också skönt att se att någon äntligen försöker få dit en "banana downwards" sving trots att S-kvinnor, miljövänner och andra hjärnförminskare kräver att man också har gigantisk katalysator. I vilket fall som, skönt att se att någon fler tar innehållet i Martin Raines gamla twist axis rapport på allvar...

Men ser inte gaffelvinkeln ut att vara otroligt brant på bilderna...? Och dessutom en konstig ramkonstruktion med topphängd motor utan en ren "front engine hanger"...? Om inte den lustiga ramkonstruktionen innehåller något alldeles extra så ger detta vibbar om att lättstyrdhet haft högre prioritet än grepp och att alltför långsamma testförare har fått bestämma för mycket...?

Den kommer naturligtvis att vinna Motorrads alla tester med flera tusen poäng (även touringtesten, instegsmodelltesten och trialhojstesten, om inte Motorrad har ändrats på sista tiden...?) och den kanske blir en helt underbar trackdayhoj för den breda massan. Men redo för riktiga varvtider på riktigt gummi eller rent av WSB...? Njaa...
 

BrooklynS

Buy quality, cry once
Gick med
26 Mar 2014
Ort
Luleå
Hoj
Bara fräna hojar
Den kommer naturligtvis att vinna Motorrads alla tester med flera tusen poäng (även touringtesten, instegsmodelltesten och trialhojstesten, om inte Motorrad har ändrats på sista tiden...?)

Vilket betyder €€€€€€€€€€€€ för BMW och det är ju det som räknas.

Åtta år gamla S1000RR kostar ju fortfarande riktigt mycket. Var finns tex de gamla Apriliorna?

De som vinner på banan är inte de som säljer i verkligheten. Eller hänger det lite på föraren också? :va


Buy quality, cry once
 

Cowdriver

...." diobo' ragazzi quanti siete! "....
Gick med
9 Mar 2007
Ort
Halland
Hoj
Aprilia RS 250-98,Aprilia RSV4R-10, Aprilia RS660-21 Undrar vad det blir-32?
Vilket betyder €€€€€€€€€€€€ för BMW och det är ju det som räknas.

Åtta år gamla S1000RR kostar ju fortfarande riktigt mycket. Var finns tex de gamla Apriliorna?

De som vinner på banan är inte de som säljer i verkligheten. Eller hänger det lite på föraren också? :va


Buy quality, cry once

De gamla Apriliorna vårdas ömt av sina ägare som behåller dem i mååånga år. En gång sålde jag en Aprilia, det misstaget tänker jag inte göra om:)

Angånde S1000RR måste säga att det där med bakljus i blinkersena gillar jag!
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
S-kvinnor? Vilka tänker du på och i vilket sammanhang?

Jag vet inte om det hör till tråden, men ett antal S-kvinnor står ju bakom det faktum att svetsaren allierade sig med Gustav Violin, Bottenfärgs-Åsa och Businessflygar-Isabella. På grund av detta har vi numera ett svårändrat politiskt beslut om automatisk höjning av bränsleskatten från år till år, trots att ingen väljare jag känner velat ha detta oavsett om de är röda eller blå.
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Ser ut som samma typ som Yamaha använde på R1 för 15 år sedan.

Jo, och Yamaha förstod på ett tidigt stadium att två svingarmar av samma styvhet kan bete sig helt olika beroende på var deras skjuv- och vridcentrum ligger. Tyvärr ansåg man att en korrekt konstruerad svingarm inte fick plats tillsammans med jättekatalysatorn på 2015 års modell.

Kolla in samtliga hojar i MotoGP, Moto2 och WSB. Var har man placerat svingarmens material...?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top