Robban Lavér har slutat gasa!

Grandell

Inte alltid sist
Gick med
30 Nov 2005
Ort
Gisslarbo
Hoj
Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
Robert Lavér är troligen den högst socialt begåvade människa jag har haft ynnesten att träffa och även kalla min vän. Saknaden är redan stor och större kommer den bli, Robert var en för mig genomhederlig och högt stående medmänniska, stort hjärta som slog för motorcyklar men ännu mer för just människor. Han var och är en av mina förebilder i livet.


Thomas Grandell
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
67 år.
Ingen ålder direkt. Eller, den ålder när många av oss tror att livet börjar - äntligen skall man ha tid för allt sådant man lagt åt sidan för yrkeslivet. Börja tulla på kapitalet man jobbat ihop, unna sig lite.

Ja, eller dö då.

Ingen udd riktad mot Redaktör Laver här - han klarade nog av att blanda jobb och privatliv till en lämplig mix.
Det är mer av en vänlig spark mot oss andra: lev livet medans det går!

Hej då Robban! Bilden som hänger kvar är testet av R90S och det sanslösa redaktionsskinnstället från en tid när just den tidningen inte visste vilken riktning den skulle ta.
Inte helt rättvist, jag vet - men genomslaget för Bike några år senare förlåter allt.

En Stanley borde du haft med dig på resan, men det hade ju varit... ...självbefläckelse, typ.
Nå, otack brukar ju vara lönen för att instifta grejer och driva utvecklingen framåt...
Du är en av dem som varit med och format en generations sätt att se på motorcyklar.
Det är stort nog.
 
Last edited:

magnus_moss

Racing is life!
Gick med
11 Aug 2003
Ort
västkusten
Hoj
Kawasaki Supersport, KTM Supermono, ISR Forgotten Era, Honda CB750
Så tråkigt! Och så överraskande, det var bara alldeles nyss vi var rörande eniga i det coola med en gammal hoj och dess utseende! För tidigt! Hej då Robban!

MM
 

DM

MC-intresserad
Gick med
6 Aug 2003
Ort
Piteå
Hoj
KTM 1290 SDR -16, KTM 990 SM -08, Yamaha FZR1000 -89, 2 st Yamaha TR1 -81, Honda CB750 -75
Vila i frid!
 

Ryddarn

Gudomlig sporthojare
Gick med
26 Jul 2013
Ort
Växjö
Hoj
Honda CB900 -79
Hej då Robban! Bilden som hänger kvar är testet av R90S och det sanslösa redaktionsskinnstället från en tid när just den tidningen inte visste vilken riktning den skulle ta.
/…/
Du är en av dem som varit med och format en generations sätt att se på motorcyklar.
Det är stort nog.

Porsche_BMW_R90S.jpg


Ovan där är asfalten slät, farten fri och tanken aldrig tom.
RIP
 

illoco

Sporthojsnörd
Gick med
6 Jun 2015
Ort
mitt i mellan
Hoj
suzuki gsx1428-82 honda vfr800-98 ducati st2-98 suzuki 1100 ef-86 kawasaki kxf250-18 kawasaki h2-72
vila i frid!
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top