MotoGP 2018 17 - Michelin Australian Motorcycle Grand Prix

Vincent H

Mzee
Gick med
30 Oct 2008
Ort
Göteborg
Hoj
Suzuki GSX-R1127
Är allt samma men bara det spår man har, man äger inta alla...

När man tagit spår har man ju visat vilket man vill ha och byter man då kan någon bakom vara där och där håller jag inte med om att den första har full rätt att göra så.
Nja, "man tittar inte bakåt på bana" sas det under licenskursen.

Helt enig om att MM inte har minsta ansvar för vad som hände!
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Hahahaha hur visste jag att nån skulle skylla på MM det var det första jag tänkte.:dummer
Säkert en die hard rossi fan.:hihi

Undrar vart alla Rossi fans ska ta vägen när han lägger hjälmen på hyllan?:va

Dock riktigt skönt att båda klarade sig oskadda.:tummenupp

En till som det är bekräftat på nu!

Men visst jag får väl backa.


Nån som kan förklara hur i helvete Rossi kom in i bilden?
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Ett händelserikt race. Lite synd att MM var inblandad i den där incidenten och fick lämna banan, annars hade han kanske kunnat hålla liv i sp'nningen när MV drog, men kul som fan race. De borde köra två race per säsong på den där banan.
Nya kameravinklar med tror jag bestämt, för sådan fartupplevelse har jag inte fått på den bana tidigare.

Va gäller MMs och JZs incident så var det ju en såndär beklaglig incident som kan inträffa under race där just ingen egentligen kan sägas vara ansvarig för det.JZ kom fort som attans, och kunde inte riktigt bromsa hårdare utan att riskera att krascha, MM såg och hörde inte JZ, så han vek in lite långsamt i sin linje och träffade ett framhjul.
Jag är hyfsat imponerad av att han höll sig på hjulen. Det var en rätt påtaglig smäll hans hoj fick där.

Men, skoj race förutom den incidenten.
Kul för Bautista att han fick visa upp sig innan det bär av till WSBK med.
 
Last edited:

L. Mäkinen

Gudomlig sporthojare
Gick med
20 Jul 2016
Ort
Örsundsbro
Hoj
Yamaha MT09 -21, Honda CBR1000F - 87, avverkat: olika
Nån som kan förklara hur i helvete Rossi kom in i bilden?
Enkelt. Alla som säger nåt negativt mot MM är per definition Rossi-fans. Detta gör dessutom att de automatiskt har fel i allt de skriver om racing (eventuellt även allt de gör i livet).
Det är precis som att kritisera Allah i Saudiarabien, dvs inte 100% socialt accepterat.
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Men herregud. MM är före honom ut ut kurvan på start/mål och hela vägen till kurva 1. Han kastar sig inte det minsta utan driver bara ut lite för att kunna ta ett bra spår i för kurvan. Precis som alla gör.

Precis, Zarco är väl ingen amatör i Motogp, han hade säkert gjort likadant som MM för ta Kurva 1 ifall JZ hade varit på insidan av bana:va

När fan blev Rossi inblandad i detta?
För allas vetskap gillar jag inte Zarco



En till som det är bekräftat på nu!

Men visst jag får väl backa.


Nån som kan förklara hur i helvete Rossi kom in i bilden?

Ju, så fort MM är inblandad i nån incident, du som Rossi fans alltid viljat de ska dra in MM licensen på livstid:huvet:huvet:huvet
 
Last edited:

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Enkelt. Alla som säger nåt negativt mot MM är per definition Rossi-fans. Detta gör dessutom att de automatiskt har fel i allt de skriver om racing (eventuellt även allt de gör i livet).
Det är precis som att kritisera Allah i Saudiarabien, dvs inte 100% socialt accepterat.

Nja, inte nödvändigtvis.

Absolut inte! Rossi-fans har ofta följ cirkusen länge och är definitivt kunniga inom racing.

Vad gäller sista mening dock skulle jag vilja säga att person-kulten kring Rossi nästan kan liknas vid en religion.
På gott och ont.
Gott:
Det är häftigt att på plats vid ett race se det enorma följe han har!
De jag träffade var dessutom super-trevliga trots min 93-keps! :)
MotoGP hade inte varit det det är om det inte var för Rossi. Bara det kräver en viss respekt.

Ont:
Rossi har aldrig fel i sina fans ögon (de berömda gula glasögonen).
Det onda blod som finns mellan VR och MM har, naturligtvis, smittat av sig på fans som buar vid cermonier och hurrar då förare krashar. :3freak

Om man i skenet av ovan läser att Marc's licens skall dras in på livstid för att han blir påkörd bakifrån, så är det inte så långt bort att dra slutsatsen att den som skriver så är ett Rossi-fans.
 

Old Badger

SportHojsentusiast
Gick med
12 Aug 2009
Ort
Utanför Sötälje
Hoj
Engelska sporthojar
Det här är nätet.
Här ändrar man inte sin åsikt oavsett vad som händer eller vilka bevis som läggs fram.
Inte ens när man på sin kammare slutat tycka det man tyckte först erkänner man det utåt.
Tro det eller ej men detta är inte riktat mot någon enskild utan tyvärr en allmän iakttagelse.

Visst är nätet digitalt med ettor och nollor och visst är det så att väldigt många anser att det är "de andra" som är nollor! :fakta

Men världen är ju inte svart eller vit, så att säga Rossifans är är som att säga att Svenskar är där vi, som är svenskar, vet att vi är väldigt olika. :fakta

Ju mindre man vet desto lättare är det att klumpa ihop "de andra" med "fel" åsikt. Eftersom de flesta av oss här inte trollar så borde vi vara majoriteten som lyssnar mer välvilligt! :krama


Därför älskar vi att generalisera


Det är lätt att generalisera. Och ännu lättare att medvetet missförstå generaliseringar. Språkvetaren Kristian Blensenius reder ut varför vi borde lyssna mer välvilligt.

http://spraktidningen.se/artiklar/2015/03/darfor-alskar-vi-att-generalisera

https://www.youtube.com/watch?v=jVygqjyS4CA
 

oops164

Smed
Gick med
13 Aug 2003
Ort
Göinge Fridhem/ Kristianstad
Hoj
Tösernas leksaker,
Nja, inte nödvändigtvis.

Absolut inte! Rossi-fans har ofta följ cirkusen länge och är definitivt kunniga inom racing.

Vad gäller sista mening dock skulle jag vilja säga att person-kulten kring Rossi nästan kan liknas vid en religion.
På gott och ont.
Gott:
Det är häftigt att på plats vid ett race se det enorma följe han har!
De jag träffade var dessutom super-trevliga trots min 93-keps! :)
MotoGP hade inte varit det det är om det inte var för Rossi. Bara det kräver en viss respekt.

Ont:
Rossi har aldrig fel i sina fans ögon (de berömda gula glasögonen).
Det onda blod som finns mellan VR och MM har, naturligtvis, smittat av sig på fans som buar vid cermonier och hurrar då förare krashar. :3freak

Om man i skenet av ovan läser att Marc's licens skall dras in på livstid för att han blir påkörd bakifrån, så är det inte så långt bort att dra slutsatsen att den som skriver så är ett Rossi-fans.

Fattar fortfarande inte va fan Rossi har med detta att göra.
MM'a licens anser jag borde rykt lång väg redan i de lägre klasserna så nä det är inget som uppkom 2015 som folk verkar tro.

Nu ska du få läsa något.

Rossi är inte felfri!
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Fattar fortfarande inte va fan Rossi har med detta att göra.
MM'a licens anser jag borde rykt lång väg redan i de lägre klasserna så nä det är inget som uppkom 2015 som folk verkar tro.

Nu ska du få läsa något.

Rossi är inte felfri!

Jag har inte någonstans skrivit att du är ett Rossi-fans.
Det är andra som dragit den slutsatsen.
Jag svarade L.Mäkinen på varför jag trodde andra dragit den slutsatsen.

Ja, jag förstod nog att din åsikt om MM's licens varit färdig sedan länge...

OK.

Jag vet.
 

El Presidente

2 Stripes Mc
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Småland
Hoj
XR400 + Grom + Tricker + VTR
Enkelt. Alla som säger nåt negativt mot MM är per definition Rossi-fans. Detta gör dessutom att de automatiskt har fel i allt de skriver om racing (eventuellt även allt de gör i livet).
Det är precis som att kritisera Allah i Saudiarabien, dvs inte 100% socialt accepterat.

:fakta
 

Coola Ola

Progressiv klassicist
Gick med
10 Nov 2006
Ort
I verkligheten, idag
Hoj
Hembygge, SuperSport 950S
Ett händelserikt race. Lite synd att MM var inblandad i den där incidenten och fick lämna banan, annars hade han kanske kunnat hålla liv i sp'nningen när MV drog, men kul som fan race. De borde köra två race per säsong på den där banan.
Nya kameravinklar med tror jag bestämt, för sådan fartupplevelse har jag inte fått på den bana tidigare.

Va gäller MMs och JZs incident så var det ju en såndär beklaglig incident som kan inträffa under race där just ingen egentligen kan sägas vara ansvarig för det.JZ kom fort som attans, och kunde inte riktigt bromsa hårdare utan att riskera att krascha, MM såg och hörde inte JZ, så han vek in lite långsamt i sin linje och träffade ett framhjul.
Jag är hyfsat imponerad av att han höll sig på hjulen. Det var en rätt påtaglig smäll hans hoj fick där.

Men, skoj race förutom den incidenten.
Kul för Bautista att han fick visa upp sig innan det bär av till WSBK med.

Hade inte MM tvingats bryta så är jag inte så säker på att Maverick lyckats bryta Yamahas vinsttorka. Håller med annars om att det var lika lite/mycket Zarcos som Marquez fel att det gick som det gick.

Håller även med om att PI är en ojämförligt speciell bana. Så långt man kan komma från Hermann Tilkes alster. Synd att det är så tidigt på våren i Aus bara, hade gärna åkt dit om det varit under en varmare del av säsongen men nu verkar det oftast vara kallt, regnigt och båsigt på MotoGP-racen. PI kunde väl öppna säsongen istället för den könlösa banan i Qatar?!
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Hade inte MM tvingats bryta så är jag inte så säker på att Maverick lyckats bryta Yamahas vinsttorka. Håller med annars om att det var lika lite/mycket Zarcos som Marquez fel att det gick som det gick.

Håller även med om att PI är en ojämförligt speciell bana. Så långt man kan komma från Hermann Tilkes alster. Synd att det är så tidigt på våren i Aus bara, hade gärna åkt dit om det varit under en varmare del av säsongen men nu verkar det oftast vara kallt, regnigt och båsigt på MotoGP-racen. PI kunde väl öppna säsongen istället för den könlösa banan i Qatar?!

Problemet är väl antagligen att WSBK kör där i slutet på feb och även F1 kör där tidigt på våren, eller ja i Melbourne. Men samma arrangör för alla evenemang.

Det hade varit bättre om de har avslutat säsongen på PI men kan tänka mig att de tappar mycket besökare på det.
 
Last edited:

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
'Kratoz' skriver bl.a.;
MotoGP hade inte varit det det är om det inte var för Rossi. Bara det kräver en viss respekt.

Ja det är sant. Och det som gör att väldigt många gillar/de Rossi är ju faktiskt att han har kört hem 9 (NIO) mästerskapstitlar. Vi minns nog alla hur obehagligt (?) överlägsen Rossi var under någon/några säsonger när han i princip körde '8-or' runt samtliga konkurrenter. Dvs. precis som Marquez har gjort nästan hela den här säsongen.
Hatten av för Marquez.

OCH hatten är på väg av för 'oops 164' - detta eftersom han/hon faktiskt börjar inse och förstå att inlägget om att MM racinglicens ska dras in pga. incidenten i söndags var felgrundat, och att det var fel i sak att beskylla MM för att den uppstod.

/H
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Är det inte dags för en ny tråd om Shell Malaysia Motorcycle Grand Prix snart eller har MM redan dödat den här säsongen?
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top