Bygga om Bmw K100 cafe racer / scrambler

powerbjorkan

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2018
Ort
Marieholm
Hoj
Bmw K100 84a
Litium ion batteri :tummenupp

kan man få det att fungera? tänker på laddning och att hojen kommer ju försöka ladda batteriet hur blir det med Lithium batteri då? mej spelar det ingen roll om de blir laddat eller ej bara det inte är någon fara med att de får ta i mot laddning under körning?
hur många mAh krävs? räcker man ska kunna starta den typ 5-6 gånger på en laddning
 

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00
Det funkar fint.
Shorai rekommenderar lfx09 till K100 men jag hade tagit ett lfx14 Som har samma storlek men lite högre kapacitet. Det kan behövas på en ABS-hoj.
 

powerbjorkan

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2018
Ort
Marieholm
Hoj
Bmw K100 84a
Last edited:

Josef

Blicken framför allt!
Gick med
20 Dec 2003
Ort
Stockholm
Hoj
Kievskiy Mototsikletniy Zavod K750 -59, Enfield Taurus 325 diesel -00

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
aha kanon tror du att det hade kunnat fungera med ett sånt här batteri med? vill ha ett så litet batteri som möjligt =)

https://www.ebay.com/itm/Akku-12v-L...yevYAiLbCmYzpgPxjzUWnVOlp_ExGHFFGslr9jMXgbJpI

View attachment 446304

fick ihop en hållare till bromsvätske koppen i dag =)

View attachment 446303

Jag är ingen expert på litiumbatterier men redan kablaget talar om att det inte levererar ström nog att starta hojen.

Tveksam att något alls från leverantören FUKLUKSAU kommer ge någon större kundtillfredställelse.

”Fuck-luck sau”. Moa-ha-ha-ha-ha!!!

Tänk att lyckas vara anstötlig på två språk samtidigt i sitt företagsnamn.
Way to go!


Edit:
Ämnet, typ

Äldre K-hoj. Vajerkoppling?

Passa på nu när du jobbar med hojen - följ vajern ner till den punkt där den dragande rörelsen omvandlas till en tryckande.
Där tryckstången försvinner in i lådan, där sitter en gummitätning - en enkel gummituta, en bälggrej som åldras. Byt den i preventivt syfte.
Kostar kronor, sparar tusenlappar.
 
Last edited:

powerbjorkan

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2018
Ort
Marieholm
Hoj
Bmw K100 84a
Tveksam att något alls från leverantören FUKLUKSAU kommer ge någon större kundtillfredställelse.

”Fuck-luck sau”. Moa-ha-ha-ha-ha!!!

Tänk att lyckas vara anstötlig på två språk samtidigt i sitt företagsnamn.
Way to go!


Edit:
Ämnet, typ

Äldre K-hoj. Vajerkoppling?

Passa på nu när du jobbar med hojen - följ vajern ner till den punkt där den dragande rörelsen omvandlas till en tryckande.
Där tryckstången försvinner in i lådan, där sitter en gummitätning - en enkel gummituta, en bälggrej som åldras. Byt den i preventivt syfte.
Kostar kronor, sparar tusenlappar.

haha :rofl

Tackar för ditt tips min är kass så får leta reda på var man kan köpa en ny !
 

Lugn

Big in Japan
Gick med
22 Mar 2003
Ort
på jobbet
Hoj
Ducati SF, Husky SMR, GSXR750
Ja den var fin =) jag skulle med vilja ha en upside down dämpare fram ger hojen ett så mycket mer modernare intryck.
har väl sneglat en del på denna med som inspiration

View attachment 446358

Tycker det blir en enorm skillnad när man får ner fronten och kan räta ut baken i linje med tankens undersida. Mindre hjul fram och en kortare gaffel tror jag gör mycket
 

powerbjorkan

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2018
Ort
Marieholm
Hoj
Bmw K100 84a
Mittåt!
148.- var det nog, visar det sig.

Får du ingen respons hos BMW-handlaren kan MotorWorks UK vara ett alternativ:

https://www.motorworks.co.uk/vlive/Shop/Parts.php?T=5&NU=15&M=40&Ct=CA&SbCt=BA_15_40_CA_75

Tycker det blir en enorm skillnad när man får ner fronten och kan räta ut baken i linje med tankens undersida. Mindre hjul fram och en kortare gaffel tror jag gör mycket


150kr är inte farligt dyrt jag hitta den på ebay med men med frakt o tull hamnar den på 2-300kr så då kan man ju lika bra handla från Bmw i stället =)


#Lugn jo absolut tycker de själv med så det var där av jag höjde ramen 90mm bak men nu i efterhand hade jag kunnat höja lite mera.
skulle vilja korta framgafflarna eller på något sätt få dom kortare men tror inte det är möjligt?
alternativet är att sätta längre dämpare bak för få bättre stuk.
 

jlinde1

Medlem
Gick med
15 Oct 2014
Ort
hudiksvall
Hoj
Aprilia Tuono 1100 rr - 18 yamaha dragstar 650 bobber(såld) Aprilia Rsv4r(såld) Harley Nightrod (såld) Ktm 690 smc-r (såld) Ktm superduke 1290r -16(såld)
Jag har följt ditt projekt sen början och kommer fortsätta göra det. En vacker dag ska jag också bygga något av en K100 :hej
 

powerbjorkan

Ny medlem
Gick med
8 Oct 2018
Ort
Marieholm
Hoj
Bmw K100 84a
Kul projekt, tycker du gör något roligt av hojen!
Heja på!:tuttar

Jag har följt ditt projekt sen början och kommer fortsätta göra det. En vacker dag ska jag också bygga något av en K100 :hej


kul ni gillar mitt projekt =)
#jlinde1 klart du ska jag väntar på din projekt tråd ;)

jag fick mina nya fotpinnar som jag beställt, tror dom kommer bli kanon dock behöva jag bygga en stopp så dom inte lutar neråt..

47164196_1787425504699831_626372120573640704_n.jpg

47249150_927606944110002_7426061556443512832_n.jpg

47051013_1129295657237446_859909863487045632_n.jpg
 
Nyheter
Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Anmälan öppen till Ducatis DRE Adventure 2024

För sjunde gången i ordning...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Nu har biljet...

Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Top