Bmw F 800 GS

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Har precis skaffat en sådan, och tycker att det behövs en tråd. Första frågan, bara för att få bollen i rullning :):

Sitter nu ett MT21 på fram, med då det är jobbpendling som gäller resten av säsongen funderar jag på att slänga på ett MT90 i stället, som jag har stående och som är i gott skick. Någon som kör detta däck på denna hoj, och vill dela med sig med tyckande?

EDIT: och snälla admin, lägg till ett "s" i slutet på rubriken. Jag slant på tangentbordet...
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Se min edit o första inlägget :tungan
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Stort tack! Nu lär det bli drag här :)...
 

wildas

Ny medlem
Gick med
24 Aug 2018
Ort
Eskilstuna
Hoj
Suzuki xf 650 freewind
Drag i tråden blev det inte... Men vad tycker du om hojen efter säsongen? Är sugen på en själv nämligen.
 

perjul

Jajamän, visst är det en Biltemahjälm!
Gick med
24 Aug 2007
Ort
Årsta
Hoj
Suzuki DL650, Kawasaki KLX650
Drag i tråden blev det inte... Men vad tycker du om hojen efter säsongen? Är sugen på en själv nämligen.

Den gör jobbet :D. Har rullat ca 1000 mil nu i min ägo. Gått 2 norgeturer i somras, plus en del annat smått och gott. Och som vardagstransport och till jobbpendling. Funkar bra till det, och till touring på blandat underlag. Ingen grusbushoj i min smak dock, med originalfjädringen. Säkert helt ok till det också om man uppdaterar fjädringskomponenterna, men lite för tung som grusbushoj för min smak.

Och motorn är lite klen och tråkigt linjär i karaktären. Men det är nog en smaksak. Den får hänga med en säsong till i alla fall. Fast jag tror att för mitt tilltänkta användningsområde (touring, pendling och vardagstransport) hade nog en Triumph 800XC passat bättre. Men det är bara en gissning, då jag endast provkört en sådan helt kort. 3 cylindrar verkar trevligt dock.

Blir en jäkla skillnad mot din Freewind i alla fall, om du köper GS:en. Har också haft en Freewind, även om det var 10 år sedan.
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top