Carbon eller Sinter

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Tuono Factory -17
Brembo M50-ok


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Okej, Lite skumt ändå. Den delar alltså belägg med lite nyare suzukin? Har sålt till lite äldre och dom har varit grymt nöjda med beläggen…..
Kanske testa med GPFAX som JPE70 nämner
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Okej, Lite skumt ändå. Den delar alltså belägg med lite nyare suzukin? Har sålt till lite äldre och dom har varit grymt nöjda med beläggen…..
Kanske testa med GPFAX som JPE70 nämner

Ska göra det, känns bara som om jag gjort nåt galet...!?
Inbäddade pratar nån om, vad det nu betyder... men efter en hel bandag eller kanske till och med två borde det ju funka.
Har ju slitit ner minst en tredjedel av belägget...


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ska göra det, känns bara som om jag gjort nåt galet...!?
Inbäddade pratar nån om, vad det nu betyder... men efter en hel bandag eller kanske till och med två borde det ju funka.
Har ju slitit ner minst en tredjedel av belägget...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

När jag bytte till carbon så putsade jag av skivorna med fin smärgelduk innan jag körde för att få bort all gammal skit och belägg för att kunna "stryka" av ett skikt av de nya beläggen på skivorna.
Blev ett jävla bett i de när jag fått värme i de, höll på att gå runt några gånger innan jag vande mig.

Som jag fått förklarat så plockar beläggen annars upp det som finns på skivorna och sabbar de.
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
När jag bytte till carbon så putsade jag av skivorna med fin smärgelduk innan jag körde för att få bort all gammal skit och belägg för att kunna "stryka" av ett skikt av de nya beläggen på skivorna.
Blev ett jävla bett i de när jag fått värme i de, höll på att gå runt några gånger innan jag vande mig.

Som jag fått förklarat så plockar beläggen annars upp det som finns på skivorna och sabbar de.

Ok, jag putsade inte utan bara bräkleen, kanske skulle vart mer noggrann.

När jag byter från carbon tillbaka till sinter då, vad behöver jag göra.
Smärgelduk igen???


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Ok, jag putsade inte utan bara bräkleen, kanske skulle vart mer noggrann.

När jag byter från carbon tillbaka till sinter då, vad behöver jag göra.
Smärgelduk igen???


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Är väl alltid ide´att putsa av skivorna för bästa funktion men åt det hållet ska det bara vara att köra.
Har iaf. aldrig gjort något annat än matat i nya belägg och kört förutom när jag bytte till dc. :)
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Är väl alltid ide´att putsa av skivorna för bästa funktion men åt det hållet ska det bara vara att köra.
Har iaf. aldrig gjort något annat än matat i nya belägg och kört förutom när jag bytte till dc. :)

Ok, bra å veta!
Tack!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Vilka sporthojar har framhjul? Du missar dej inte på BMW 330 som är snabbare än alla hojar, inklusive förgasar hojar som steker alla insprutade.:D:D:D
Alla sporthojar jag har sett och kört har haft framhjul :fakta :7peta Men normalt sett singularis, ja :rolleyes: Det har ju hänt flera gånger, att jag har gått från noll till drivankare i spöregn, men jag jag förvirrade mig själv ut på grönbete där, helt korrekt :hihi
 

Allramified

Medlem
Gick med
25 Jul 2015
Ort
Gränna
Hoj
SFV4S, D675

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Körde med GPFAX förra året och de är absolut de bästa sinterbeläggen jag testat. Grymt bett och noll fading. Nu är jag mest orolig för hur mycket de sliter ner mina skivor...
Inte så mycket att jag märkt nåt kritiskt på 3 säsonger i SEC.... Och då började jag med att renovera redan slitna skivor.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz
Hänger ju lite på materialet i skivan också. I princip alla hojar idag levereras med sintrade belägg. Så har det nog varit dom senaste 10-15 åren.


Ska göra det, känns bara som om jag gjort nåt galet...!?
Inbäddade pratar nån om, vad det nu betyder... men efter en hel bandag eller kanske till och med två borde det ju funka.
Har ju slitit ner minst en tredjedel av belägget...


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Demon: Jag har tillgång till GPFAX om du blir sugen på såna. Brukar prismässigt oftast ligga på/under ebaypriser….
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Demon: Jag har tillgång till GPFAX om du blir sugen på såna. Brukar prismässigt oftast ligga på/under ebaypriser….

Absolut, hur mycket kostar dom?
Skicka PM

David


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Inte så mycket att jag märkt nåt kritiskt på 3 säsonger i SEC.... Och då började jag med att renovera redan slitna skivor.

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Jåke, hur är hållbarheten?
Mina TRW SRQ va borta på 4 bandagar i hyggligt motionärstempo.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Jåke, hur är hållbarheten?
Mina TRW SRQ va borta på 4 bandagar i hyggligt motionärstempo.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
Jag körde nästan en säsong på samma uppsättning med rettan. Med ett par bandagar på det sliter jag fortfarande inte ut två set, långt ifrån utan byter oftast för att vara säker på att ha det bästa i beläggen och veta att jag klarar ett race med marginal. Ofta har jag iofs använt det bästa ur första uppsättningen men de har fortfarande bättre initialt bett än valfritt "sportigt" belägg typ Galfer vita.

TRW-beläggen brukar väl klara ett par race på sin höjd?

Edit: Nu när jag tänker efter, satt det nog fortfarande 3e uppsättningen belägg i hojen när jag sålde. Efter 3 säsonger SEC. Jag fick en uppsättning kvar nämligen...

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 
Last edited:

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag körde nästan en säsong på samma uppsättning med rettan. Med ett par bandagar på det sliter jag fortfarande inte ut två set, långt ifrån utan byter oftast för att vara säker på att ha det bästa i beläggen och veta att jag klarar ett race med marginal. Ofta har jag iofs använt det bästa ur första uppsättningen men de har fortfarande bättre initialt bett än valfritt "sportigt" belägg typ Galfer vita.

TRW-beläggen brukar väl klara ett par race på sin höjd?

Edit: Nu när jag tänker efter, satt det nog fortfarande 3e uppsättningen belägg i hojen när jag sålde. Efter 3 säsonger SEC. Jag fick en uppsättning kvar nämligen...

Skickat från min G8441 via Tapatalk

Precis vad jag ville höra!!!


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Jag körde nästan en säsong på samma uppsättning med rettan. Med ett par bandagar på det sliter jag fortfarande inte ut två set, långt ifrån utan byter oftast för att vara säker på att ha det bästa i beläggen och veta att jag klarar ett race med marginal. Ofta har jag iofs använt det bästa ur första uppsättningen men de har fortfarande bättre initialt bett än valfritt "sportigt" belägg typ Galfer vita.

TRW-beläggen brukar väl klara ett par race på sin höjd?

Edit: Nu när jag tänker efter, satt det nog fortfarande 3e uppsättningen belägg i hojen när jag sålde. Efter 3 säsonger SEC. Jag fick en uppsättning kvar nämligen...

Skickat från min G8441 via Tapatalk


Mina dual sinter TRW-belägg höll nästan en hel säsong i SM och endurancecupen plus ett par bandagar. Jag fick byta till nya inför sista SM-helgen.
 

jpe70

Twinverkstan
Gick med
8 Sep 2003
Ort
Kapellgärdet
Hoj
Landets snabbaste TRX (det finns inte så många kvar)
Mina dual sinter TRW-belägg höll nästan en hel säsong i SM och endurancecupen plus ett par bandagar. Jag fick byta till nya inför sista SM-helgen.
Låter som att de håller bättre när de får leva med lite värme än på halvfart då. Rimligt.

Skickat från min G8441 via Tapatalk
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Men det var väl inte trw SRQ som kostar runt 400kr per skiva?
Eller...?


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 

Fordon

Gudomlig sporthojare
Gick med
14 Oct 2010
Ort
Täby
Hoj
Saknas
Men det var väl inte trw SRQ som kostar runt 400kr per skiva?
Eller...?


Skickat från min iPhone med Tapatalk

Jag har ingen aning om vad TRW kallar sina dual sinter-belägg, men nej. De här kostar väl drygt 3k för ett set (2 par)
 

Demon

Sunnepôjk...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sätila
Hoj
SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
Jag har ingen aning om vad TRW kallar sina dual sinter-belägg, men nej. De här kostar väl drygt 3k för ett set (2 par)

Misstänkte det, då tror jag vi pratar om olika belägg.


Skickat från min iPhone med Tapatalk
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top