REGLER FÖR ROADRACINGFORUMET
Följ eller riskera exkludering från forumet. Vi vill ha städat!

VEM SKA SVARA PÅ FRÅGOR?
- Den med erfarenhet i ämnet
- Kom inte med gissningar
- Undersök ämnet väl, svara utförligt med bilder om möjligt.
- Sammafatta ditt svar i ett (1) inlägg istället för flera.
VARFÖR DESSA REGLER?
- Vi behöver sålla ut felsvaren som kan få otrevliga konsekvenser
- Irrelevanta diskussioner skall ej förekomma
- Detta forum ska vara SERIÖST.
- Regelbrott leder till banning från forumet.
LÄS OVAN INNAN DU DELTAR I ROADRACINGFORUMET

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Resultat 21 till 40 av 61
  1. #21
    ----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Inlägg
    5 861
    Citat Ursprungligen postat av VS Visa inlägg
    Precis....vem orkar räkna. Det är väl pengar som en krogrunda. För en del är det så varje helg :-)
    Skicka pm nästa gång du behöver scr. Dom torde hamna ganska precis på tusenlappen per set.
    Per sida menar du va?

    Bra pris!
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

    Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

  2. #22
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    8 965
    Citat Ursprungligen postat av He rik Visa inlägg
    1200/sida, blir väl ett par tre kronor per varv på gelleråsen. . . Soppan kostar 5, fjädring-service 2 och däck 40 varvet men vem orkar räkna. . . . :d
    Det där är ingen kul beräkning att göra. Eller se...

  3. #23
    ----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Inlägg
    5 861
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Det där är ingen kul beräkning att göra. Eller se...
    Får ju lägga på en 10-15kr/varv i avgift till arrangören med beroende på vem man åker med, och några kronor i transport men sen är man nog hemma, ända till man tappar den då......


    Bara plussa ihop varven man kört under säsong sen så blir det kul på riktigt när man ska redovisa nyttan av detta för sin bättre hälft!
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

    Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

  4. #24
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    8 965
    Citat Ursprungligen postat av He rik Visa inlägg
    sen så blir det kul på riktigt när man ska redovisa nyttan av detta för sin bättre hälft!
    Den DÄR är svår!!!!

  5. #25

  6. #26
    ----:)---- He riks avatar
    Reg.datum
    aug 2006
    Ort
    Karlstad
    Hoj
    rd 500-84 R6-08 DR350-95
    Inlägg
    5 861
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Hmmmm... Jag får det till en dryg hundring!!!!
    Då får du byta till bättre däck!... eller köra långsammare....

    Två bak ett fram Pirelli får jag ut ungefär en 160-170 varv om jag inte har så höga krav på fäste efter de 50-60 första varven på däcken så ungefär 40 för mig.
    Nu tänker jag köra fortare nästa år då så kanske jag med kommer upp i 100!

    Sett i det perspektivet kan man ju köpa rätt dyra bromsbelägg utan att behöva räkna in priset som en faktor, det är ändå en försvinnande liten del av det totala priset per varv.
    Den som dör med pengar kvar har levt ett misslyckat liv.

    Om man bränner sitt ljus i bägge ändar ser man tydligt vart man är på väg.

  7. #27

  8. #28
    Sunnepôjk... Demons avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sätila
    Hoj
    SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
    Inlägg
    1 097
    Citat Ursprungligen postat av magnus_moss Visa inlägg
    Den DÄR är svår!!!!
    Magnus du som kört nåt varv, har läst att man ska ”köra in” carbonbelägg.
    Jag körde 2-3 varv sen i i depå och lät skivorna svalna sen ut igen.
    Detta var TRW:s CRQ-belägg och jag bytte från sintrade belägg från samma fabrikat.
    Jag fick kramp i högernäven i slutet av dagen pga att jag fick bromsa så hårt.
    Det tog skitdåligt alltså...
    Skivorna är från ISR.

    Har SBS DC som jag ska testa i år men vill veta hur jag ska gå tillväga för att få bästa grepp.
    Nu jävlar...!

  9. #29
    Medlem
    Reg.datum
    nov 2005
    Ort
    Gisslarbo
    Hoj
    Drixton, Husaberg, TZ, RS, P&M, Bakker, Moto Martin, Bimota, Harris, ISR, Puch, Rickman, SRM, Rudge, Sexoped mm
    Inlägg
    193
    Vi har provat lite olika med ISR skivor på vår ISR. Acke rekommenderar EBC sinter som förövrigt är samma som Premier Sinter. Addemoto säljer dessa via sina försäljare och utpris brukar vara 320-500 kr per par beroende på modell på ok. Sålde senast två par fram igår till en 996 2001 med Brembo fyrkolv och pris med frakt blev 685kr.

    Bromsar bra dessa belägg men vi testade även Carbon Lorraine DC och då blev det nästan magiskt bra, har dock inte kört i regn. Priset vet jag ej på dessa då de kom som via Greven.
    Classic racing och annat gammalt fränt http://nonshine.blogspot.se/

  10. #30
    Sunnepôjk... Demons avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sätila
    Hoj
    SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
    Inlägg
    1 097
    Ok, har du nån modellbeteckning på EBC, brukar ju finnas några olika.
    Har Brembo M50-ok.

    Brukar du göra göra nåt speciellt när du växlar mellan sinter och carbonbelägg?

    Å detta att köra in carbonbeläggen?
    Det tog nog ett helt pass innan jag fick nån form av vettig bromsverkan. Första två varven var noll fast jag slet och drog i bromsen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nu jävlar...!

  11. #31
    Too slow! jpe70s avatar
    Reg.datum
    sep 2003
    Ort
    Kapellgärdet
    Hoj
    Diverse gammalt Yamaha
    Inlägg
    4 849
    Citat Ursprungligen postat av Demon Visa inlägg
    Ok, har du nån modellbeteckning på EBC, brukar ju finnas några olika.
    Har Brembo M50-ok.

    Brukar du göra göra nåt speciellt när du växlar mellan sinter och carbonbelägg?

    Å detta att köra in carbonbeläggen?
    Det tog nog ett helt pass innan jag fick nån form av vettig bromsverkan. Första två varven var noll fast jag slet och drog i bromsen.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Ska du tävla? Om inte, strunta i carbonbeläggen. De kräver mycket av rengöring och inbäddning innan de funkar och för gata är de värdelösa. Snudd på för bandagar också. Du kan inte hur som helst växla mellan carbon/sinter.

    Riktiga racesinter är enklare och mer allsidiga. EBC GPFAX är rätt dyrt men funkar till att bromsa ut mycket folk i SEC vare sig det är torrt eller blött. Utmärkta med ISR-skivorna.

    Billigt alternativ TRW SRQ, de håller dock inte lika bra som GPFAX.

    Skickat från min G8441 via Tapatalk
    Senast redigerat av jpe70 den 2019-02-16 klockan 21:52.
    Letar förgäves sunt förnuft i en värld som allt mer går runt på hörsägen.
    ....och bantar en rörram från 90-talet.

  12. #32
    Sunnepôjk... Demons avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sätila
    Hoj
    SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
    Inlägg
    1 097

    Carbon eller Sinter

    Nja, vet inte.. har väl nån dröm om rookie men det blir nog inte av.
    Men det är kul att köra ifrån racehojar och blinka för omkörning.

    Tanken va i så fall att köra carbon på bana och sinter på gata, de få mil det blir.

    TRW SRQ va billiga typ 800 för två set och helt ok grepp, men försvann ju på 3-4 dagar.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nu jävlar...!

  13. #33
    Sunnepôjk... Demons avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sätila
    Hoj
    SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
    Inlägg
    1 097
    Citat Ursprungligen postat av Demon Visa inlägg
    Nja, vet inte.. har väl nån dröm om rookie men det blir nog inte av.
    Men det är kul att köra ifrån racehojar och blinka för omkörning.

    Tanken va i så fall att köra carbon på bana och sinter på gata, de få mil det blir.

    TRW SRQ va billiga typ 800 för två set och helt ok grepp, men försvann ju på 3-4 dagar.
    Enligt TRW:s hemsida skulle CRQ ha samma bett men räcka mycket längre, det var därför jag testade.


    Skickat från min iPhone med Tapatalk



    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nu jävlar...!

  14. #34
    Sunnepôjk... Demons avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sätila
    Hoj
    SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
    Inlägg
    1 097
    https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?m...2F302275280971

    Är det dessa du menar?
    Inte så farligt dyrt ändå..

    Tackar för tipset!!!


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nu jävlar...!

  15. #35
    Nu på pallen!!! magnus_mosss avatar
    Reg.datum
    aug 2003
    Ort
    västkusten
    Hoj
    R6 #22 600 räser
    Inlägg
    8 965
    Citat Ursprungligen postat av Demon Visa inlägg
    Magnus du som kört nåt varv, har läst att man ska ”köra in” carbonbelägg.
    Jag körde 2-3 varv sen i i depå och lät skivorna svalna sen ut igen.
    Detta var TRW:s CRQ-belägg och jag bytte från sintrade belägg från samma fabrikat.
    Jag fick kramp i högernäven i slutet av dagen pga att jag fick bromsa så hårt.
    Det tog skitdåligt alltså...
    Skivorna är från ISR.

    Har SBS DC som jag ska testa i år men vill veta hur jag ska gå tillväga för att få bästa grepp.
    Hmmm... jag har alltid gjort som det sägs på förpackningen, det vill säga som du beskriver här ovan; kör in dem i depån med 8-10 inbromsningar från 80 km/h typ. Och sedan kör jag Har kört original Yamaha-belägg eller SBS DC. https://www.ebay.com/itm/YAMAHA-YZF-...Hjc:rk:14:pf:0

    - - - Updated - - -

    Citat Ursprungligen postat av Demon Visa inlägg
    Magnus du som kört nåt varv, har läst att man ska ”köra in” carbonbelägg.
    Jag körde 2-3 varv sen i i depå och lät skivorna svalna sen ut igen.
    Detta var TRW:s CRQ-belägg och jag bytte från sintrade belägg från samma fabrikat.
    Jag fick kramp i högernäven i slutet av dagen pga att jag fick bromsa så hårt.
    Det tog skitdåligt alltså...
    Skivorna är från ISR.

    Har SBS DC som jag ska testa i år men vill veta hur jag ska gå tillväga för att få bästa grepp.
    Hmmm... jag har alltid gjort som det sägs på förpackningen, det vill säga som du beskriver här ovan; kör in dem i depån med 8-10 inbromsningar från 80 km/h typ. Och sedan kör jag Har kört original Yamaha-belägg eller SBS DC. https://www.ebay.com/itm/YAMAHA-YZF-...Hjc:rk:14:pf:0

  16. #36
    Medlem VSs avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Boden
    Hoj
    Da Buzz
    Inlägg
    1 316
    Citat Ursprungligen postat av Demon Visa inlägg
    Magnus du som kört nåt varv, har läst att man ska ”köra in” carbonbelägg.
    Jag körde 2-3 varv sen i i depå och lät skivorna svalna sen ut igen.
    Detta var TRW:s CRQ-belägg och jag bytte från sintrade belägg från samma fabrikat.
    Jag fick kramp i högernäven i slutet av dagen pga att jag fick bromsa så hårt.
    Det tog skitdåligt alltså...
    Skivorna är från ISR.

    Har SBS DC som jag ska testa i år men vill veta hur jag ska gå tillväga för att få bästa grepp.
    Verkar alltså inte funka med ISR? Jag har fått en helt annan beskrivning från folk om CRQ beläggen och som kör med originalskivor. Tar några varv, men sen är det ett jädrans klipp i dom. Sålt ett antal omgångar av dom och bara fått positivt gensvar. Snorbilliga är dom också....dom flesta ligger på ca 350:-/skiva

  17. #37
    Medlem
    Reg.datum
    dec 2016
    Ort
    i skogen
    Hoj
    YZF1000R
    Inlägg
    1 088
    Citat Ursprungligen postat av Hoztic Visa inlägg
    Jag har glidit igenom ett vägarbete med låsta framhjul i regn med sporthoj.
    Vilka sporthojar har framhjul? Du missar dej inte på BMW 330 som är snabbare än alla hojar, inklusive förgasar hojar som steker alla insprutade.

  18. #38
    Sunnepôjk... Demons avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sätila
    Hoj
    SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
    Inlägg
    1 097

    Carbon eller Sinter

    Citat Ursprungligen postat av VS Visa inlägg
    Verkar alltså inte funka med ISR? Jag har fått en helt annan beskrivning från folk om CRQ beläggen och som kör med originalskivor. Tar några varv, men sen är det ett jädrans klipp i dom. Sålt ett antal omgångar av dom och bara fått positivt gensvar. Snorbilliga är dom också....dom flesta ligger på ca 350:-/skiva
    Eller kan jag ha överhettat dom från början? Kan man det?
    Läste aldrig förpackningen utan löd rådet jag fick.
    Lite snabbare än 80 går det ju på sviestad och jag körde nog tre varv kanske...
    Vill inte testa på originalfäljarna om det blir samma sak.
    Har ju också hört att folk är nöjda med dem... fan!!!


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nu jävlar...!

  19. #39
    Medlem VSs avatar
    Reg.datum
    apr 2005
    Ort
    Boden
    Hoj
    Da Buzz
    Inlägg
    1 316
    Citat Ursprungligen postat av Demon Visa inlägg
    Eller kan jag ha överhettat dom från början? Kan man det?
    Läste aldrig förpackningen utan löd rådet jag fick.
    Lite snabbare än 80 går det ju på sviestad och jag körde nog tre varv kanske...
    Vill inte testa på originalfäljarna om det blir samma sak.
    Har ju också hört att folk är nöjda med dem... fan!!!


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Vad är det till för hoj?

  20. #40
    Sunnepôjk... Demons avatar
    Reg.datum
    mar 2003
    Ort
    Sätila
    Hoj
    SuperDuke, V4R APRC, SR 500, KX-F 250
    Inlägg
    1 097

    Carbon eller Sinter

    Citat Ursprungligen postat av VS Visa inlägg
    Vad är det till för hoj?
    Tuono Factory -17
    Brembo M50-ok


    Skickat från min iPhone med Tapatalk
    Nu jävlar...!

Sidan 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Behörigheter för att posta

  • Du får inte posta nya ämnen
  • Du får inte posta svar
  • Du får inte posta bifogade filer
  • Du får inte redigera dina inlägg
  •  

Den vanligaste typen av kylarvätska är etylenglykol blandat 50/50 med vatten. Fryspunkt -35C. Går man ner till 20% glykol är fryspunkten -10C Sen innehåller ju ky [...]

Micke R
Handla MC-Utrustning, Kläder, Hjälmar, Stövlar, Handskar & Reservdelar på XLmoto
Köp din MC-Utrustning på XLmoto. Här finns Kläder, Stövlar, Hjälmar, Skydd & Reservdelar
Vill du annonsera ovan? Klicka här