MotoGP 2018 #15: PTT Thailand Grand Prix

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Om du menar de som kommenterar streamen ifrån MotoGP.com: Alltid svårt partiska vad gäller förare ifrån egna ön och deras gamla kolonier. Ännu värre i fallet Marquez, enligt speciellt ene kommentatorn är MM guds gåva till mänskligheten, något slags kombination av roadracingens Einstein och Moder Teresa.



Kommentatorn har helt rätt:hihi:hihi:hihi
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Är stort Rossifan och alltid gillat Marquez fram till 2015..

Men nu går det inte att inte gilla honom. Sån jävla talang, bjuder alltid på show och är inte rädd för att fightas.
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Har aldrig varit nån Rossi fan men alltid gillat att han spridit glädje runt sig.
Och alltid respekterat hans talang och vad han gjort för MotoGP.
Men får allt svårare för honom för varje säsong som går.

Men har två riktigt stora favoriter som jag ser fram emot att fortsätta följa.
Hoppas verkligen att det blir Dovi's år 2020 det vore skit kul.
Sen MM så klart man kan inte annat än älska den grabben.
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Om du menar de som kommenterar streamen ifrån MotoGP.com: Alltid svårt partiska vad gäller förare ifrån egna ön och deras gamla kolonier. Ännu värre i fallet Marquez, enligt speciellt ene kommentatorn är MM guds gåva till mänskligheten, något slags kombination av roadracingens Einstein och Moder Teresa.
Kommentatorerna förstör mycket av nöjet med att se racet med att vara så extremt partiska. Speciellt den ena går mer eller mindre i extas var gång MM gör en omkörning. Gör VR däremot något riktigt snyggt så blir det nästan bortförklarat. Att de inte har AD som favorit (som jag) får man leva med. Men titta på läktarna! Det är fler 46 än 93 fans. Lite respekt för de som lyssnar borde väl ändå en kommentator visa? MM är väldigt duktig. Jag skulle gilla honom mer om jag slapp kommentators helt okritiska dyrkan. Nu slår det på något konstigt sätt tillbaka på MM. Det tar emot att gilla någon som dyrkas så. Även om han är skitbra.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Kul att se Marino på pallen i Moto2.
"min lillebror är bättre än din lillebror" :hihi
Ska bli spännande att följa hur det går för Rossis lillebror framöver. :)

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

RWN

Sporthojsnörd
Gick med
14 Nov 2013
Ort
I Skogen
Hoj
Honda VTR Firestorm 02 & Aprilia tuono 1100 V4
Är stort Rossifan och alltid gillat Marquez fram till 2015..

Men nu går det inte att inte gilla honom. Sån jävla talang, bjuder alltid på show och är inte rädd för att fightas.


Hur kan man ogilla en sån person?:(
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Kul att se Marino på pallen i Moto2.
"min lillebror är bättre än din lillebror" :hihi
Ska bli spännande att följa hur det går för Rossis lillebror framöver. :)

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Helgens stora behållning - Francesco Bagnaia och Luca Marini. Vilken avslutning av båda och framförallt av Luca...!
 

Ulvhamne

Kraschmongo
Gick med
16 Oct 2010
Ort
Byhålan
Hoj
Literklubba, tjejhundra, och pendlarmoppe
Kommentatorerna förstör mycket av nöjet med att se racet med att vara så extremt partiska. Speciellt den ena går mer eller mindre i extas var gång MM gör en omkörning. Gör VR däremot något riktigt snyggt så blir det nästan bortförklarat. Att de inte har AD som favorit (som jag) får man leva med. Men titta på läktarna! Det är fler 46 än 93 fans. Lite respekt för de som lyssnar borde väl ändå en kommentator visa? MM är väldigt duktig. Jag skulle gilla honom mer om jag slapp kommentators helt okritiska dyrkan. Nu slår det på något konstigt sätt tillbaka på MM. Det tar emot att gilla någon som dyrkas så. Även om han är skitbra.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Det var ju värre förut åt VR-hållet. Plus att de envisas med att snacka upp alla britter något enormt, med möjligt undantag för CC då. Opartiska kommentatorer kan nog vara svårt att få tag på, om man inte plockar ett par som är helt ointresserade av sporten. :hihi
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
Jag är rätt säker på att Dorna/Espeleta sagt åt kommentatorerna att pusha för Marquez av marknadsskäl också.
Han är framtiden för MotoGP i ett antal år framöver.
Vakumet efter Rossi skulle bli alltför stort om man inte har någon/några andra att lyfta fram.
Tror MotoGP efter Rossi skulle ha fått en långt större och djupare "dip" om inte Marc funnits.

Att han dessutom ÄR fantastiskt bra gör det bara enkelt för dem att ösa beröm: :)
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
"efter Rossi" !!!????
Dumheter
Vi är definitivt inte "efter Rossi". Däremot är vi 'efter Sic', och även 'efter Hayden'. Om det finns någon lärdom att lära så är det att inte ta NÅGON förare för given.


Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

Kratoz

Gudomlig sporthojare
Gick med
25 Jan 2012
Ort
Borlänge
Hoj
KTM 1290 Super Adventure, Honda CB650 -80
"efter Rossi" !!!????
Dumheter
Vi är definitivt inte "efter Rossi". Däremot är vi 'efter Sic', och även 'efter Hayden'. Om det finns någon lärdom att lära så är det att inte ta NÅGON förare för given.


Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Det är ju sant förstås att vi inte kommer vara "efter Rossi" på många år eller någonsin. :)
Men han kommer sluta köra om nåt år och då kommer en "dip".
Redan nu finns nog en liten "dip" bara för att han, och hojen förstås, just nu inte är riktigt konkurrenskraftig.

Just nu är vi ju "under Marquez"! ;)
 

MrsZ

Anpassar farten efter omständigheterna
Gick med
30 Nov 2011
Ort
hos maken
Hoj
Ducati 900SS
Det är ju sant förstås att vi inte kommer vara "efter Rossi" på många år eller någonsin. :)
Men han kommer sluta köra om nåt år och då kommer en "dip".
Redan nu finns nog en liten "dip" bara för att han, och hojen förstås, just nu inte är riktigt konkurrenskraftig.

Just nu är vi ju "under Marquez"! ;)
Ja. Tyvärr.

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
[/COLOR]

Hur kan man ogilla en sån person?:(

För att jag är alltid varit Rossi-fan och jag tycker båda förarna skötte det extremt illa 2015.

Men efter Valencia 2017 går det inte att älska Marquez, bortsett från hans talang som han visade redan första racet 2013 så älskar jag att han alltid bjuder på en show, alltid försöker köra om och hans jävla räddningar!
 

CALLAHAN

Ny medlem
Gick med
28 Jun 2005
Ort
Skövde
Hoj
Yamaha XSR700 2018
Det jag gillar här är att vi kan samsas oavsett om man håller på #46 eller #93.:krama
Kolla MotoGP facebook sidan man blir f.. mörkrädd.:näsblod
 

P-E

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Jan 2009
Ort
Stockholm
Hoj
ZX6R
Det är så många idioter där ute, speciellt när de är bakom en skärm.

Finns inget som gör mig så varm i hjärtat som när man ser en knallgul läktare och sen en person med röd MM93-tröja, till skillnad från fotbollssupportrar som skulle slagit ihjäl varandra.
När man ser MotoGP live ser man ofta par som går runt med olika tröjor, har sett killar med VR46 och tjejer med JL99 hålla handen.

Och varför skulle det inte, herregud det är bara en sport!

I grund och botten är jag störst fan av MotoGP och kommer kolla varje race även när VR46 slutar.
Alla förare i MotoGP är mina hjältar, även den som alltid kommer sist, för han kör ändå ifrån varenda förare i Sverige så det visslar om det. :)
 

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
Det var ju värre förut åt VR-hållet. Plus att de envisas med att snacka upp alla britter något enormt, med möjligt undantag för CC då. Opartiska kommentatorer kan nog vara svårt att få tag på, om man inte plockar ett par som är helt ointresserade av sporten. :hihi

Tycker det gäller honom med då han alltid varit precis efter fabriksstallen. När det går dåligt för något av stallen så är han först i kön efter men aldrig mer än så. Tech 3 var best of the rest precis som hans LCR (pramac är lika bra iof) och Duccen var hopplös när han körde.
Jag ser det som att han är ett litet knäpp under de före honom men tack vare sina mestadels slumpmässiga segrar går han på vatten enligt de engelska kommentatorerna.

Mat Oxley är en av de få britterna som jag läst som har bedömt honom rätt.
 

sven666

~Live fast - Die~ its ADHD and i like it
Gick med
14 Oct 2003
Ort
jötteborriijjj
Hoj
ITALIA
..här kommer jag och flankerar er alla med att jag gillar BÅDE Marquez och Rossi !? :brinnerup :dummer :rock

tycker att starka personligheter och lite rivalitet är precis vad MotoGP behöver, utöver den extrema talangen som i princip hela fältet sitter på på banan (sällan nån ens blir varvad längre, det hände jämt på 90/00talet!) så behövs lite drama.

Fattar att Rossi är nästan 40 men kan sakna lite av hans spelevinkhyss från tidigare år, det satte lite färg och rejält med kaxighet på ett race.
Hade gärna sett att MM kaxade till sig lite med, han är så sjukt trevlig och ödmjuk och diplomatisk i sina intervjuer.. sen kör han stenhårt på banan.. han kör som crutchlow snackar kan man säga :p
 

Goffen

Med lem
Gick med
18 Jun 2008
Ort
Vaggeryd
Hoj
MT-10 2022 R6 2007
..här kommer jag och flankerar er alla med att jag gillar BÅDE Marquez och Rossi !? :brinnerup :dummer :rock

tycker att starka personligheter och lite rivalitet är precis vad MotoGP behöver, utöver den extrema talangen som i princip hela fältet sitter på på banan (sällan nån ens blir varvad längre, det hände jämt på 90/00talet!) så behövs lite drama.

Fattar att Rossi är nästan 40 men kan sakna lite av hans spelevinkhyss från tidigare år, det satte lite färg och rejält med kaxighet på ett race.
Hade gärna sett att MM kaxade till sig lite med, han är så sjukt trevlig och ödmjuk och diplomatisk i sina intervjuer.. sen kör han stenhårt på banan.. han kör som crutchlow snackar kan man säga :p

Äru nån jädra bigamist? USCH o FY håll dig till EN kvinna och i detta fallet är det ju helt klart marquez! ;)
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top