BMW:s självkörande motorcykel...

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Perfekt för de där gångerna man känner för att köra Bogan, men inte orkar sätta på sig stället eller gå ut i garaget. Bara starta hojen via fjärren och låta den bränna fram och tillbaka medans du sitter hemma :3freak:banana:crash


 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Kan den säkert bmw,s sjalv körande bil kan ju lägga sjukt snygga höghastighets sladdar alldeles själv utan bekymmer.
 

Portland

Sporthojsnörd
Gick med
17 Jun 2010
Ort
Nej.
Hoj
BMW R1200GS -16
Något den inte kan är att stå still.
Det kan Hondas version...
 

DampKid

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Oct 2017
Ort
Kunglig huvudstad
Hoj
Många Hyndor
Kan den gå enklare ärenden till systemet om man skickar med en hundring...?

...Och utan att, av gammal vana, då tjacka något tyskt scheissen-wein?
 

Alatalo

The Build Quality Police
Gick med
11 Jul 2010
Ort
Kalix
Hoj
YZF-R7
Och sedan den stora frågan - vad ska man ha en självkörande motorcykel till...? Det låter ju ungefär lika kul som att vara ihop med en kärring som knullar utan att man får vara med.
 

Wiseguy

Medlem nr.8 sen starten
Gick med
6 Mar 2003
Ort
+46 Rover, wanderer, Nomad, vagabond
Hoj
Honda CBR900RR Fireblade, CBR1100XX Blackbird
Och sedan den stora frågan - vad ska man ha en självkörande motorcykel till...? Det låter ju ungefär lika kul som att vara ihop med en kärring som knullar utan att man får vara med.
Perfekt för bandagar ju :tummenupp
Man lastar upp bilen, åker till banan, riggar upp allt och istället för att; trä på sig ett illaluktande ställ, stå och svettas på gridden, slita ut sig på banan, få förhöjd puls och allt det där. Så kan man sitta, i shorts, under parasollet vid bilen och surfa på mobilen medans hojen kör racet åt en.
Hur praktiskt som helst ju :D
 

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Just att kärringar knullar utan att DU/Någon annan får vara med är ju inte så ovanligt som du tycks tro.. ungefär 2% av alla barn som födds i sverige (100,000) varje år har en annan far än den kvinnan bor med sedan alla snedsteg som på firmafester granngubbar rörmokare som bara knullar våra fruar då o då utan barn då närmar man sig 20% av våra kärringar som knullar utan oss.

Så några självkörande bmw,ar finns det då utrymme för som det verkar.

Slet av en sena i fotleden i natt efter att ha just knullat min kärring o idag skall jag på nagot vis ta en längre tur på hojen dessutom.
:))
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Och sedan den stora frågan - vad ska man ha en självkörande motorcykel till...? Det låter ju ungefär lika kul som att vara ihop med en kärring som knullar utan att man får vara med.

Den ultimata hanrej-hojen.
Du betalar, och hojen drar iväg på äventyr själv.
Det finns säkert en GoPro man kan logga in på för att se hur kul hojen har medans man själv sitter kvar på kontoret och jobbar ihop till avbetalningarna.
 

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Är det ingen som faktiskt kollat på videon där de berättar vad hojen är till för?

Jo, fy fan. Det var det första jag gjorde, och det är väl därför man antar en skämtsam approach - för att hålla det skrämmande ifrån sig:

"It helps us to understand motorcycle dynamics and classify driver behaviour and determine if a future situation will become dangerous or not.

If so, we can inform, warn or intervene directly.
min fetning


Typ som att man vill beröva mig alla incitament att köra motorcykel.

Jag vill inte bli utvärderad av min motorcykel, inte behöva läsa en massa meddelande på en display, inte höra en massa summertoner som skall informera om än ditten och än datten, och skall det vibrera i rumpan så skall det bero på att jag varvar till ventilsläpp, och inte en inbyggd vibrerande kommunikationsenhet i dynan, som vill göra mig uppmärksam på vad det nu är hojen anser är fel med min körning.
Artificiell feedback or vidrigt, och en hoj som ingriper i min körning är helt otänkbart.

"Inattentive tiders" har inte på motorcykel att göra!
Varför är tillverkarna så angelägna att tillgängliggöra motorcykeln för de minst lämpade?

Jo, volymer, så klart. Hitta nya målgrupper och kränga fler hojar.

Lycka till säger jag. Synd att ni tappar de köpare som verkligen vill KÖRA motorcykel, och är beredda att ta konsekvenserna som beslutet kan föra med sig.

Men, det har dom säkert också räknat med - i framtiden finns det inte tillräckligt med motorcyklister för att hålla igång en industri som BMW, därför måste motorcykelkörningen automatiseras, för att "hålla hjulen rullande". :zpy
 
Last edited:

notrightrider

I see you...
Gick med
17 Sep 2012
Ort
Halland
Hoj
Pick a number.
Tror inte att teknologin reserveras för just GS.
Snarare är det så att klåfingriga lagstiftare kommer kräva det på AALLLLAA hojar så snart BMW har skrytit klart.


...och för övrigt är en GS både duglig på resa och rapp genom böjar med rätt förare. Och utan en digital svärmor som skall korrigera dig.
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top