Yamaha-service Stockholm

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Då var det dags för 100-mila på sambons hoj. Då garantin fortfarande är kvar är tanken att 100-mila samt nästa service utförs av verkstad, därefter servar jag.

Med det sagt, vilka verkstäder för Yamaha i Stockholmstrakten kan ni rekommendera? Hur är Stockholms MC-varuhus?
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
MC-proffsen. Men de har flyttat från Hägersten ut till Enhörna i närheten av Mariefred, så det kanske inte är direkt smidigt längre...
 

Apis

Medlem
Gick med
9 Feb 2012
Ort
Stockholm
Hoj
Hamamatsu
Tack för tipset, synd att han inte längre handhar den verksamheten.

Inget annat tips?
 

JompMT09

Ny medlem
Gick med
29 Mar 2019
Ort
Stockholm
Hoj
MT-09 2018 Night Fluo
Hej, bumpar denna tråd och ber om fler tips på vart man kan serva hojen? Måste vara auktoriserad så att garantin behålls. Samt vad betalar man? Fick prisförslag på 2600:- på Yamahacenter Österhaninge, men känns lite väl dyrt då jag läst på nätet att det brukar ligga på mellan 1500-1900:-?

Mvh Johnny
 

slangklämman

Medlem
Gick med
4 May 2011
Ort
uttran
Hoj
yamaha mt-07 -17
Hej, bumpar denna tråd och ber om fler tips på vart man kan serva hojen? Måste vara auktoriserad så att garantin behålls. Samt vad betalar man? Fick prisförslag på 2600:- på Yamahacenter Österhaninge, men känns lite väl dyrt då jag läst på nätet att det brukar ligga på mellan 1500-1900:-?

Mvh Johnny

tror bara det är mc varuhusets verkstad och yac haninge som gäller i sthlm. vet ingen annan som är aukt yamaha


Skickat från min iPad med Tapatalk
 

Hoztic

Alltid på väg mot nya mål
Gick med
31 Jan 2005
Ort
S-holm, men med hjärtat i Hedesunda
Hoj
K1300S
Hej, bumpar denna tråd och ber om fler tips på vart man kan serva hojen? Måste vara auktoriserad så att garantin behålls. Samt vad betalar man? Fick prisförslag på 2600:- på Yamahacenter Österhaninge, men känns lite väl dyrt då jag läst på nätet att det brukar ligga på mellan 1500-1900:-?

Mvh Johnny
För vilken typ av service? Är det bara ett oljebyte eller storservice med ventilkoll och hela köret?
 
Nyheter
Anmälan till 2024 års DGR öppen

Den 18 maj är det dags för ...

Ny majoritetsägare och styrelse för MV Agusta

Luca Martin, Hubert Trunken...

Ny Indian Scout på väg

Indian Motorcycle har bekrä...

Honda CB125R uppdaterad

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Designtävling med Yamaha – Vinn en LEGO MT-10 SP!

Färglägg en XSR 900 GP &#82...

Ny Indian Scout på gång

En ny version av Indian Sco...

Honda uppdaterar CB125R

24YM HONDA CB125R 2024 å...

Husqvarna Svartpilen 801!

Äntligen är den här, Husqva...

Färre stulna motorcyklar 2023

Varje år sammanställer Larm...

Top