Till minne av min dotter Alicia

Swedie

Administrator
Personal
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm-ish
Hoj
Drömhoj
Tack igen alla. Värmer gott. Har kikat in rätt ofta bara för att se hjärtan. Nått väldigt fint i det hela för mig :hjarta

Och att se er nämna ni ska börja donera blod :hjarta

Hade första möte med begravningsbyrån idag... Fan vad dyrt det är :( Inte direkt religiös, så gick ur kyrkan för länge sen för att "spara pengar" och får nu behöva betala 12-15kkr bara för att få vara i kyrkan. Sen gravstenar etc, man har ju hört folk säga det är dyrt med begravning...

Men åkte till sjukhuset idag och träffade lite sköterskor och doktorer och fick ge tillbaka 2 lådor med diabetesprylar. De tackade stort och man fick lämna en bild som minne till Alicia även på sjukhuset. De hade alla redan hört, men kändes rätt att åka dit i person och prata lite.

Kram på er alla! Hjälper verkligen enormt att prata om henne och det som hänt :hjarta
 

steffe

"Mannen som talar med whisky"
Gick med
11 Jul 2009
Ort
Sigtuna
Hoj
-86 Suzuki GSX-R 750, -91 1100R
:hjarta

Att läsa detta väcker upp gamla känslor, dödfött i vecka 34, jobbigt satan, frugan blev igångsatt och ut kom ett välskapt foster men utan liv, jobbigt värre. Som tur är så hade vi två barn redan (värre för de som börjar med detta).

Men lite praktiska grejer, vi valde minneslund men numera så finns det ett mellanläge, urngravlund eller liknande namn, litet hål i marken, du får sätta namn på en liten sten typ och sätta snittblommor i vas etc, kyrkan sköter det praktiska underhållet.

Må väl, kom ihåg alla ljusa stunder, man får gråta oxå. Kom ihåg de levande i omgivningen och ta stöd.
Känns det jobbigt värre så finns det proffs som kan hjälpa till med den mentala biten.
 

Bushido

Skånsk Säckpipsninja
Gick med
9 Sep 2006
Ort
Sydöst
Hoj
HD Ultra Limited - 19, HD Heritage Softail -03, Yamaha R1 -99, Yamaha RD350YPVS -83, Yamaha DT125LC -85, Kawasaki KV75 -78, Yamaha YSR80 -86
Beklagar sorgen :( :hjarta
 

Teddy

"...I been here for years"
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Vallentuna
Hoj
1973 Suzuki GT550.
:hjarta

Jag som haft förmånen att få följa ditt och din familjs liv, om än på avstånd via fb, i med- och motgångar, kan innerligt säga att du är en stor människa och att Alicia har haft den bästa pappan. Jag bekagar verkligen din förlust och delar din sorg. Vila i frid Alicia.

Teddy
 

Hojkul!

Medlem
Gick med
14 Mar 2014
Ort
Sthlm
Hoj
Honda 500 AF
:hjarta

(Och jag som har beklagat mig över en fotj...l och ett finger och en axel som krånglar... )

/H
 
Nyheter
Anmälan öppen till Husqvarna TREK 2024

Husqvarna TREK 2024 –...

Snart dags för ”We Ride As One”

Den 4 maj är det åter dags ...

Nyheter från skinnjätten Dainese!

Under 80- och 90-talet och ...

Skaparen, samlaren och evighetsmaskinen

”och om du tittar här...

Sex nya MC-stipendiater 2024

För tolfte året bidrar Sved...

Start2Ride tar bron över till Danmark

Efter flera års framgång i ...

Sex nya MC-stipendiater

Sex mc-stipendiater får cha...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Förlängd Husqvarna-garanti

Husqvarna Motorcycles erbju...

Vi kör MV Agusta Enduro Veloce

Magnus Mossberg om första t...

Top